Luidsprekers-versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edcl
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01-2021
Hallo, ik ben in het bezit van verschillende oude stereo luidsprekers en subwoofer en bezit ook moderne nieuwe luidsprekers. Ik bezit meerdere luidsprekers van het merk b&w (dm14 en dm602) een subwoofer van hetzelfde merk en ook met snoerklemmen. Maar daarbij bezit ik ook nog nieuwe HK luidsprekers (pro 12A).
Mijn vraag is nu of ik al die luidsprekers kan combineren op éénzelfde versterker en hoeveel watt die dan moeten of min/max mag hebben?
Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:36

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Edcl schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:36:
Mijn vraag is nu of ik al die luidsprekers kan combineren op éénzelfde versterker en hoeveel watt die dan moeten of min/max mag hebben?
Bedankt
Begin met het noemen van alle apparatuur, merk en type. Nu is het gissen (of zijn de genoemde speakers alles wat er is?). Zo zijn de genoemde HK Audio speakers actief en hebben dus geen versterker nodig. Pre-Out vanaf een versterker is wat je nodig hebt (of een High to Low Level Converter). Vermogen zal het probleem niet snel zijn, weerstand eerder. Weerstand kan je mee spelen door speakers in serie dan wel parallel (of een combinatie daarvan) aan te sluiten. Niet dat het altijd even handig is maar puur qua theorie kan het. Verder met wat hierboven is genoemd, check het andere topic eens en neem die vragen mee in dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 13-01-2021 13:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edcl
Excuses voor de onduidelijkheden.
Ik bezit een HK Audio pro 12 passieve luidspreker die met SPE kabels zijn. Ik bezit ook passieve b&w dm14 en passieve dm602 luidsprekers die met snoerklemmen zijn. Ik bezit ook een passieve subwoofer met snoerklemmen (ken het model/merk niet want staat ergens anders).
Mijn vraag is dus of het mogelijk is om de HK met spe kabels te combineren met de oude stereoluidsprekers met snoerklemmen en op wat voor soort versterker dat moet?
Indien dit niet mogelijk is heb ik een andere vraag is er een maximum vermogen van versterker voor oude stereoluidsprekers me snoerklemmen (versterker van vb 400 watt mogelijk of niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wil meerder luidsprekers tegelijk gebruiken in een stereo (niet surround) opstelling? Zinloze exercitie dat het geluid echt niet beter maakt. Wat is precies je doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edcl
Ik heb veel oude stereoluidsprekers staan en wil die gebruiken voor mijn dj-gebruik. Hierbij nogmaals mijn vraag: is er een maximum vermogen van een versterker voor die oude b&w luidsprekers ( versterker van bijvoorbeeld 2x400 watt mogelijk of niet?). Ik wel met andere woorden iets dat krachtig is en tegelijk ook nie te bompastisch groot is zoals de oude bekende stereoversterkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:36
Dan zou ik voor je DJ activiteiten het paar HK Audio PRO 12 met speakon aansluiting, en daarbij je subwoofer met speakon klemmen nemen. Sluit de Pro 12's aan op een professionele power amp zoals de Crown XLS 1502, deze kun je daisy chainen met nog een Crown voor de sub, de Crown heeft een low-pass filter daarvoor.

De rest zijn hifi speakers, die ga je vernielen met DJ gebruik, geef of verkoop ze aan een liefhebber of zet ze op V&A/Marktplaats/Catawiki/...., het zijn goede spullen als je onderstaande hebt, samen brengen ze bijna 1 zo'n Crown op als ze in goed staat zijn schat ik
Afbeeldingslocatie: https://admin.hifiklubben.dk/4a4dbc/globalassets/old-site/product-images/bowers--wilkins/2019/bwasw610m_backside.jpg
En een paar B&W DM602
En een paar B&W DM 14

[ Voor 16% gewijzigd door martyw op 13-01-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edcl
Bij deze versterker (vb Crown XLS 1502) kan ik dus de speakon output tegelijk gebruiken met de snoerklem output? De HK speakers samen met de subwoofer dus gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edcl
Of moet ik kiezen tussen welke output ik wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Edcl schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:14:
Bij deze versterker (vb Crown XLS 1502) kan ik dus de speakon output tegelijk gebruiken met de snoerklem output? De HK speakers samen met de subwoofer dus gebruiken ?
Welke subwoofer heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edcl
Ongeveer dezelfde als op uw foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Edcl schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:22:
Ongeveer dezelfde als op uw foto.
Ah mijn verwarring, ik dacht dat je ook nog een pro subwoofer had. Dan zou ik die hifi subwoofer ook niet voor DJ doeleinden gebruiken, verkoop deze ook. Koop een active subwoofer terug, een van de goedkoopste opties is de Behringer VQ1800D

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 13-01-2021 16:37 ]

Pagina: 1