Vlc & mpc-hc player versus mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorbonne
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-02-2021
Beste Leden

Als leek gebruik ik vlc player of de MPC-HC player om video of film via kabel te sturen naar de tv.

Nu zit ik met de vraag is een mediaplayer die je aankoopt in de winkel eigenlijk juist hetzelfde of is dit beter.
Als ik een 4k film stuur via vlc of mph-hc vraag ik mij af , krijg ik nu wel 4 k of houd bijv mijn schermkaart van de pc dit tegen.

Kan je met een mediaplayer bestanden van je pc afspelen op je tv. Of is dit enkel met usb of een externe harddisk dat je koppelt aan de player.
En krijg dat je dan de beste kwaliteit op je tv die overigens 4 k ondersteunt

Indien dit kan welke raden jullie dan aan. Hij dient hoofdzakelijk enkel voor film of docu

Dank voor jullie moeite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je vraag is een beetje onduidelijk maar volgens mij vraag je jezelf af of een dedicated mediaspeler een beter plaatje oplevert ten opzichte van alles via de pc afhandelen.

Nee, dat moet precies hetzelfde zijn. Maar een mediaspeler geeft wel meer gebruiksgemak. Of je de data streamt vanaf de pc of losse harde schijf maakt ook niet uit. Behalve ook hier weer: gebruiksgemak. Als je het buiten de pc om regelt, hoeft deze niet aan te staan. Een nog mooiere oplossing is de data opslaan op een NAS.

Welke mediaspeler het beste is, is wel een hele algemene vraag. Is afhankelijk van de wensen en het budget. Kort door de bocht zou ik zelf zeggen de Nvidia Shield.

Aankoopadvies doen we overigens in CEA. @sorbonne Je topic is dus daarheen verplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

idd. Media kan je op allerlei manieren afspelen.
Via een HTPC met tig soorten players.
Via ingebouwde apps op je TV die via DLNA de data vinden (bv op een NAS)
Via de tig verschillende media spelers.

Je geeft geen info over je PC. Maar het door sturen van 4k inc HDR e.d. is wel afhankelijk van welke Videokaart je gebruikt.

Persoonlijk vind ik een mediaspeler (android boxje) het makkelijkst.
Zelf heb ik mijn films op mijn NAS staan. Daar staat Plex op. En mijn TV heeft de Plex app.
Dat werkt prima

Wel ben ik onlangs overgestapt op een Google Chromecast met Google TV zodat ik Kodi kan draaien.
Vind dat fijner dan plex. En ik speel nu zo alles af.

De shield is duurder maar ook krachtiger.
Maar je zou ook kunnen kijken naar een van de andere Android (TV) boxjes.

En dan kan je beslissen of je daar een USB hdd aanhangt of iets van een NAS gebruikt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorbonne
Thx

Dus in feite is er geen verschil buiten het gemak om.
Beeldkwaliteit zal niet beter worden .
Pc stuurt alles perfect door naar de computer, maar als ik dan een test filmpje van youtube in 4 k zet op tv lijkt mij dit veel beter . Dus daarom mijn vraag of een player beter is
De schermkaart is een Intel Graphics HD 630
DE processor zelf is i5
7400 cpu
3.00Ghz
Geheugen is 8 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

de Intel Graphics HD 630 heeft maar HDMI 1,4.
Dus zaken als HDR ga je niet krijgen.

Daarnaast zegt "4k" natuurlijk niet zo veel.
Ik kan een film van 720p upscalen naar 4k. En dat een lage bitrate geven.
Of een goede 4k HDR film met hoge bitrate.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorbonne
Ik vraag mij gewoon af nu , ik kan mijn externe harddisk rechtstreeks koppelen aan mijn smart tv 4k.
Als er een 4k film op deze harddisk staat, krijg ik dan een 4k weergave of een BluRay-2160p-UHD-HDR-DTS-HD
op de tv ervan of kan de harddisk dit niet en moet er bepaalde software tussen.
De harddisk is een WB elements 1078 usb device

Dank voor jullie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:02
sorbonne schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:53:
Ik vraag mij gewoon af nu , ik kan mijn externe harddisk rechtstreeks koppelen aan mijn smart tv 4k.
Als er een 4k film op deze harddisk staat, krijg ik dan een 4k weergave of een BluRay-2160p-UHD-HDR-DTS-HD
op de tv ervan of kan de harddisk dit niet en moet er bepaalde software tussen.
De harddisk is een WB elements 1078 usb device

Dank voor jullie antwoord.
Welke TV heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorbonne
philips s qm14.3ela

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Heb je een link, Google vind hem niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorbonne
https://www.philips.be/c-...en-pixel-precise-ultra-hd

De harddisk kan ik perfect koppelen de via usb poort.
Maar krijg ik dan bij een bestand van 4k of een een BluRay-2160p-UHD dit dan ook effectief op de tv of is er nog extra software nodig of kan de disk dit niet om het beeld perfect weer te geven

[ Voor 50% gewijzigd door sorbonne op 24-01-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Volgens de manual kun je alleen opnemen op een USB disk met deze TV, hij wordt geformatteerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7mvDajjUoVF568IpFQIwe36k3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C3rxZjFpphYCBH9hWDkn6Nyz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Dit topic blijft uitblinken in vaagheid. Wat wil je nu precies bereiken? Het gaat nu over opnemen maar volgens mij doel je daar niet op.

Mijn interpretatie van de cryptische berichten:
Je hebt een harde schijf met video bestanden die je op de tv wil aansluiten. En je vraagt je af of je de bestanden direct kan afspelen of dat je eerst software moet installeren.

Klopt dit?

Dan zal het afhangen van de audio- en video codecs afhangen die in de bestanden gebruikt zijn. Zie ook pagina 86 van die handleiding. De tv is niet heel erg recent dus ik betwijfel of je daar überhaupt iets op kan installeren.

Kom ik terug op hoe dit - vage - topic ooit begonnen is: koop een mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorbonne
Op mijn harddisk staan 4k bestanden en BluRay-2160p-UHD bestanden.
Ik koppel deze aan mijn tv. Deze speelt de bestanden af maar heb ik dan uberhaupt 4k of 2160p als beeld op de tv.

De harddisk is nu gekoppeld aan de pc . Via de pc worden deze bestanden of via vlc player of MPC-HC player gestuurd naar de pc via een hdmi kabel.

Ik vraag mij af wat is nu het beste . Rechtstreeks koppelen harddisk aan tv, of via de pc werken met de hdmi kabel?
Sommige bronnen zeggen dat de player aangestuurd is door de grafische kaart in de pc en deze dan bepaald welk beeld je krijgt op je tv .

Veel duidelijker kan ik niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
De termen 4K en 2160p worden vaak door elkaar gebruikt terwijl men hetzelfde bedoeld dus dit is niet relevant.

Als je tv de bestanden afspeelt is het prima natuurlijk. Als de grafische kaart van de pc geen 4K uitstuurt, zal de tv ook geen 4K weergeven. Dat kan inderdaad afhangen van je hardware en instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorbonne
Dank u D vd V voor deze uitleg.

Dus in feite zeg het als ik me vergis . Is de harddisk koppelen aan de tv eigenlijk beter want deze gaat dan rechtstreeks op de tv en van deze instellingen gebruik maken dit zonder gebruik te maken van vlc .

Maar het is duidelijk de beste oplossing is dus effectief een mediaplayer met een ingebouwde harddisk of de harddisk koppelen aan de player.

Thx voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
sorbonne schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:27:
Dank u D vd V voor deze uitleg.

Dus in feite zeg het als ik me vergis . Is de harddisk koppelen aan de tv eigenlijk beter want deze gaat dan rechtstreeks op de tv en van deze instellingen gebruik maken dit zonder gebruik te maken van vlc .

Maar het is duidelijk de beste oplossing is dus effectief een mediaplayer met een ingebouwde harddisk of de harddisk koppelen aan de player.

Thx voor de uitleg
Wellicht was ik niet duidelijk in mijn vorige post - de manual zegt dat een harddisk die rechtstreeks op de TV aangesloten alleen geschikt is als recorder, hij wordt geformatteerd en je raakt alles wat erop staat kwijt. Speel de films op de disk af via een PC/Mediaplayer waar je hem op aansluit en die 4K aankan en instelt, dan zal de weergave op je TV ook 4K zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorbonne
Dit is niet juist Martyw

Gisteren de harddisk gekoppeld , en alles werkt perfect.
Niks kwijt op de harddisk.
Dit zou ook spijtig zijn want als je fotomateriaal op je tv wil bekijken dan zou deze ze wissen.
De harddisk dient geformatteerd te zijn voor je hem koppelt , maar dat was hij al.

Ik denk dat de handleiding zoals ik het nu eens overloop dit zou doen wanneer je gaat opnemen via de tv naar de harddisk

[ Voor 19% gewijzigd door sorbonne op 25-01-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
sorbonne schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:17:
Dit is niet juist Martyw

Gisteren de harddisk gekoppeld , en alles werkt perfect.
Niks kwijt op de harddisk.
Dit zou ook spijtig zijn want als je fotomateriaal op je tv wil bekijken dan zou deze ze wissen.
De harddisk dient geformatteerd te zijn voor je hem koppelt , maar dat was hij al.

Ik denk dat de handleiding zoals ik het nu eens overloop dit zou doen wanneer je gaat opnemen via de tv naar de harddisk
Ok, dan heb ik de manual niet goed begrepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-10 18:07

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

andere optie is nog plex server draaien op je laptop en de plex app op je tv installeren. daarnaast dan de tv en pc ook bekabeld aansluiten.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorbonne
Zal dat eens bekijken die plex app.
Ken dit als leek totaal niet
Tv en pc zijn met hdmi kabel verbonden .
Pagina: 1