Help! iCloud opslag en iPhone opslag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACE100889
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01-2021
Hoi allemaal!

Allereerst sorry als mijn vragen misschien suf overkomen of dat de vragen al eens eerder zijn gesteld. Ik heb ietwat haast en ik ben er totaal niet in thuis, ondanks ik al jaren een iPhone heb.

Het is namelijk zo. Ik heb een iPhone XS Max met 64 GB. Mijn iPhone opslag zit zo goed als vol (ik kan er door soms niet eens op Whatsapp, zo erg is het). Nu heb ik een abonnement aangeschaft voor iCloud, 200 GB. Hiermee hoopte ik dus dat ik ruimte vrij maakte waardoor ik dus ook eindelijk weer eens update kon doen, maar helaas. iCloud staat ingeschakeld, maar iCloud foto’s blijft onder het kopje iPhoneopslag steeds op 1% hangen (ik dacht dat dit het uploaden van alle foto’s op mijn iPhone naar iCloud was) Als ik via de website inlog op iCloud, dan zie ik in principe alle foto’s die ook op mijn iPhone staan... dus dat uploaden is dus blijkbaar al gebeurd ondanks het op 1% blijft hangen.

Even er vanuit gaande dat dus al mijn foto’s al op iCloud staan, betekent dat dan dat ik ze van mijn iPhone zelf kan verwijderen zonder dat ze dan ook van iCloud afgaan?

Zo niet; help! Ik snap het niet meer! Waarom heb ik 200 GB iCloud ruimte aangeschaft als ik er niets mee kan?
Ik wil graag alle fotos van mijn iPhone verwijderen maar wel bewaren op iCloud. Zodat ik kan updaten, nieuwe fotos maken etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:33

Aiii

何これ

Settings -> Photos -> Optimize iPhone Storage aanvinken.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204264

[ Voor 29% gewijzigd door Aiii op 13-01-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACE100889
Aiii schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:12:
Settings -> Photos -> Optimize iPhone Storage aanvinken.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204264
Staat al aan, maar wat doet dat? Betekent dit dat ik de fotos van mijn iPhone kan verwijderen en dat ze wél op mijn iCloud blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Nee dat kan je niet. Als je foto's verwijdert in de foto app, dan verdwijnen die ook uit iCloud. Wat doet de functie dan wel? Die bewaart kleine thumbnails op je iPhone en het origineel in iCloud. De iPhone gaat enkel die foto's downloaden uit iCloud die jij wil zien op dat moment.

Zo bespaar je veel opslagruimte op je iPhone. Deze functie bestaat trouwens ook op de Mac, vooral handig bij MacBooks met maar 128 of 256GB. Gebruik het zelf al lang en werkt prima!

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACE100889
Vaganzza schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:27:
Nee dat kan je niet. Als je foto's verwijdert in de foto app, dan verdwijnen die ook uit iCloud. Wat doet de functie dan wel? Die bewaart kleine thumbnails op je iPhone en het origineel in iCloud. De iPhone gaat enkel die foto's downloaden uit iCloud die jij wil zien op dat moment.

Zo bespaar je veel opslagruimte op je iPhone. Deze functie bestaat trouwens ook op de Mac, vooral handig bij MacBooks met maar 128 of 256GB. Gebruik het zelf al lang en werkt prima!
Okay duidelijk, dankje! Ik baal hier wel van.. want foto’s beslaat 35 GB van mijn totale iPhone opslag... en dat zouden dan dus alsnog allemaal thumbnails zijn? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik ruimte vrij maak? Ik wil mn foto’s graag elders opslaan en van mn apparaat verwijderen.. heb je tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:38

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

ACE100889 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Okay duidelijk, dankje! Ik baal hier wel van.. want foto’s beslaat 35 GB van mijn totale iPhone opslag... en dat zouden dan dus alsnog allemaal thumbnails zijn? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik ruimte vrij maak? Ik wil mn foto’s graag elders opslaan en van mn apparaat verwijderen.. heb je tips?
Waarschijnlijk is hij nog niet klaar.

Pas als de sync met iCloud klaar is, begint het optimalisatieproces op de iPhone zelf. Tot die tijd zie je dus de volledige library op de telefoon staan.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Inderdaad, denk ook dat het sync proces nog niet klaar is. Nog even geduld dus.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@ACE100889 Al eens gedacht aan een backup op een USB-stick?
Dan kun je de foto’s van je iPhone verwijderen.

https://www.dataio.nl/san...rive-go-128gb-usb-type-c/

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

USB sticks zijn niet echt het hoogte punt van dataveiligheid, leuk voor tijdelijke opslag maar als backup zou ik ze nooit aanraden.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
_eLMo_ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:58:
USB sticks zijn niet echt het hoogte punt van dataveiligheid, leuk voor tijdelijke opslag maar als backup zou ik ze nooit aanraden.
In de cloud dan wel? Dat kan ook mis gaan en ben je ook alles kwijt.
Ik gebruik al zo lang er usb-sticks zijn deze als backup, werkt prima.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACE100889
Vaganzza schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:55:
Inderdaad, denk ook dat het sync proces nog niet klaar is. Nog even geduld dus.
Okayokay.. maar dat blijft dus steeds op 1% hangen, al daaagen lang.. hij heeft 1 keer op 35% gestaan maar de volgende dag was het weer terug bij 1%..

Wat gaat er dan fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-06 13:15
HereIsTom schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:59:
[...]

In de cloud dan wel? Dat kan ook mis gaan en ben je ook alles kwijt.
Ik gebruik al zo lang er usb-sticks zijn deze als backup, werkt prima.
iCloud draait op meerdere lagen redundantie. Backups van backups van backups. Hoe is een USB stick veiliger?
ACE100889 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Okayokay.. maar dat blijft dus steeds op 1% hangen, al daaagen lang.. hij heeft 1 keer op 35% gestaan maar de volgende dag was het weer terug bij 1%..

Wat gaat er dan fout?
Neem contact op met Apple Support.

[ Voor 31% gewijzigd door Volkan1984 op 13-01-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ACE100889 Heb je toevallig ook een Mac?

Anders kan je daar met het progamma Fotos gewoon een copy maken van al je fotos en tijdelijk ergens opslaan op je computer of (externe) harde schijf.

Als je dat gedaan hebt kan je gewoon alles verwijderen wat je wilt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
ACE100889 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Wat gaat er dan fout?
Hangt je iPhone aan de wifi?

En anders eens icloud uitloggen en opnieuw inloggen. Kan ook helpen. 35GB uploaden kan ook wel ff duren, maar dagenlang op 1% blijven hangen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickie19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06 12:51
En ander punt wat van belang is. Zorg dat je iphone even niet in energiebesparing staat. Als deze functie namelijk geactiveerd is dan pauzeert hij het uploaden.
Pagina: 1