Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxwillemsen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-09 10:31
Mijn vraag
...
Ik zit er aan te denken om een iPad aan te schaffen. Na enig onderzoek erachter gekomen dat de (budget) iPad 2020 erg aantrekkelijk qua prijs is (365,- voor studenten). Na een lange tijd geen Apple producten gekocht te hebben verbaasde deze prijs mij, dit ''motiveerde'' mij nog meer om een iPad aan te schaffen.
Ook zit hardware technisch dit model erg goed in elkaar vergeleken met zijn voorganger uit 2019.
Maar toen kwam ineens de gedachte in mij op dat er ook dit jaar weer een nieuw instapmodel op de markt zal komen. Deze wordt waarschijnlijk verwacht in het eerste kwartaal van 2021.

Mijn vraag is nu: wachten op het 2021 model, of gaan voor het 2020 model?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via maxwillemsen op 13-01-2021 13:26)

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
iPad 2020 model is van september 2020, waardoor het hoogst onwaarschijnlijk is dat dit model een refresh gaat krijgen in maart van dit jaar. Op basis van de voorgeschiedenis krijgt dit model om de 12 of 18 maanden een refresh.

Mijn advies zou zijn, als je niet kan wachten tot (minstens!) september van dit jaar, gewoon voor het 2020 model te gaan.

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Als je kunt wachten, dan zou ik dat zeker doen. Wie weet krijgt hij het design van de iPad Air 2020. Heb je hem nu nodig, koop hem dan gewoon. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door syltheboy op 13-01-2021 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Die van 2022 is veel mooier

Als ze die van 2021 het air design gaan geven dan zal waarschijnlijk de verkoop van de air enorm teruglopen, ga er maar vanuit dat dat niet zal gaan gebeuren

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
MXL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:17:
Die van 2022 is veel mooier

Als ze die van 2021 het air design gaan geven dan zal waarschijnlijk de verkoop van de air enorm teruglopen, ga er maar vanuit dat dat niet zal gaan gebeuren
Niet, die van 2023 is nog veel mooier! ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Elk jaar zijn er verbeteringen, maar het is niet zo dat het oudere model dan opeens slecht is. Al is 2 maanden wachten ook niet zo heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxwillemsen
Dank voor de reacties!

Zelf verwacht ik ook niet dat het 2021 model het design van de Air 2020 zal krijgen, vanwege MXL's redenering. Wel zal zoals elk jaar de binnenkant verbeteren. Het gaat mij er dan voornamelijk om hoelang de iPad mee gaat qua support.

Ik denk dat ik afwacht tot de release date uitgelekt/bekend wordt. Als dit inderdaad in maart is ga ik waarschijnlijk wachten.

Weet iemand waar/op welke website deze informatie tevoorschijn zal komen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

maxwillemsen schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:07:
Dank voor de reacties!

Zelf verwacht ik ook niet dat het 2021 model het design van de Air 2020 zal krijgen, vanwege MXL's redenering. Wel zal zoals elk jaar de binnenkant verbeteren. Het gaat mij er dan voornamelijk om hoelang de iPad mee gaat qua support.

Ik denk dat ik afwacht tot de release date uitgelekt/bekend wordt. Als dit inderdaad in maart is ga ik waarschijnlijk wachten.

Weet iemand waar/op welke website deze informatie tevoorschijn zal komen?

Alvast bedankt!
https://buyersguide.macrumors.com/#ios

Wachten is inderdaad verstandig en zorgt sowieso altijd voor leuke (tweedehands) deals mocht je toch voor de vorige generatie gaan.

Hou ook https://nl.pepper.com/groep/ipad in de gaten zou ik zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 13-01-2021 12:10 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
iPad 2020 model is van september 2020, waardoor het hoogst onwaarschijnlijk is dat dit model een refresh gaat krijgen in maart van dit jaar. Op basis van de voorgeschiedenis krijgt dit model om de 12 of 18 maanden een refresh.

Mijn advies zou zijn, als je niet kan wachten tot (minstens!) september van dit jaar, gewoon voor het 2020 model te gaan.

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Er is volgens mij nog niets bekend over het design van de komende 'normale' ipads... maar is dat design echt zo belangrijk voor je? Sowieso is de kans groot dat je het 2021 model niet voor de prijs van het 2020 model gaat krijgen in de eerste periode, dus moet je nog langer wachten.

Is de prijs goed? Kan het apparaat wat je ermee wil? Ja en ja? Waarom dan wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxwillemsen
MicGlou schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:27:
Er is volgens mij nog niets bekend over het design van de komende 'normale' ipads... maar is dat design echt zo belangrijk voor je? Sowieso is de kans groot dat je het 2021 model niet voor de prijs van het 2020 model gaat krijgen in de eerste periode, dus moet je nog langer wachten.

Is de prijs goed? Kan het apparaat wat je ermee wil? Ja en ja? Waarom dan wachten?
Mac Otakara says that the device will continue to feature a Touch ID Home button and a Lightning port, with Apple declining to transition to USB-C. It is expected to have a full-lamination display, anti-reflective coating, P3 wide color support, and True Tone.
That rumor suggested that the new ‌iPad‌ could perhaps see reduced pricing, with Apple selling it for $299 rather than $329. The ‌iPad‌ refresh has been rumored for the spring of 2021, but that may be an optimistic estimate as the eighth-generation ‌iPad‌ was released in September.
~ macrumors.com

Verwacht wordt dus dat het scherm ook een flinke upgrade krijgt, het design maakt voor mij niet heel veel uit. Om antwoord te geven op je vraag: ja de prijs is goed en ja het apparaat zou kunnen wat ik er mee wil. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik nu het 2020 model aanschaf en over 3 maanden een beter model op de markt komt voor (ongeveer) dezelfde prijs.

Ik zit dus eigenlijk te hopen op een snelle definitieve release date... Als deze pas in september uit zal komen ga ik er niet op wachten. Het vervelende is dus dat dit nog niet bekend is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ach ja... de zogenaamde 'rumor sources'... de ene keer hebben ze gelijk, een andere keer weer niet. Officieel is er nog weinig tot niets bekend. Kan je uiteraard op wachten, maar traditioneel laat Apple meestal niet veel officieel los tot redelijk vlak voor de release.

Waar je denk ik op voorhand sowieso wel vanuit kan gaan is dat ook de aankomende normale iPad weinig tot geen features gaat krijgen die specifiek voor de Air of Pro zijn bedoelt...

[ Voor 25% gewijzigd door MicGlou op 13-01-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
@maxwillemsen Als je kijkt naar de release van het 2020 model, dan moet je minimaal willen wachten tot september. Dus zou ik hem gewoon gaan halen.

Gelukkig blijven iPads best wel lang snel. alhoewel mijn vrouw met haar Air 2 de iPad 2019 van onze dochter eens in haar handen heeft gehad en nu vind dat die van haar langzaam is. -_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Arunia schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:58:
@maxwillemsen Als je kijkt naar de release van het 2020 model, dan moet je minimaal willen wachten tot september. Dus zou ik hem gewoon gaan halen.

Gelukkig blijven iPads best wel lang snel. alhoewel mijn vrouw met haar Air 2 de iPad 2019 van onze dochter eens in haar handen heeft gehad en nu vind dat die van haar langzaam is. -_-
Tja... iPad Air 2 is al bijna 6,5 jaar op de markt, dat je dan wat verschil merkt in snelheid t.o. een 2019 model is niet vreemd te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxwillemsen
Bedankt allemaal!

Ik wacht toch nog een paar dagen af, misschien komt er nog wat naar boven. :-)
Maar mijn keuze gaat nu toch wel meer uit naar het 2020 model!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:57
maxwillemsen schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:29:
Bedankt allemaal!

Ik wacht toch nog een paar dagen af, misschien komt er nog wat naar boven. :-)
Maar mijn keuze gaat nu toch wel meer uit naar het 2020 model!
Waar wacht je nog precies op? Er is geen presentatie van Apple aangekondigd.

Ik kijk zelf altijd naar de Buyer's Guide van Macrumors als iemand mij hiernaar vraagt. Apple gaat echt geen nieuwe budget iPad uitbrengen 4 maanden na release van de vorige.

De vernieuwde versie met USB-C gaat geen €360 worden, eerder richting de €500 gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
maxwillemsen schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 01:32:
Deze wordt waarschijnlijk verwacht in het eerste kwartaal van 2021.

Mijn vraag is nu: wachten op het 2021 model, of gaan voor het 2020 model?
De iPad 2020 is pas 121 dagen op de markt. Waarom denk je dat nu al een nieuw model iPad komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxwillemsen
Op bijna elke Amerikaanse tech-site lees ik dat de geruchten gaan dat het 2021 model het eerste kwartaal op de markt verschijnt, tegelijkertijd met de nieuwe generatie iPad Pro.

Maar je hebt wel gelijk, ik heb ook mijn twijfels daarover aangezien het zo kort na elkaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:48
Om deze discussie nog “leuker” te maken: wellicht een iPad SE tussen de iPad en iPad Air?

Ik zit met hetzelfde probleem als jij. ;) In april moet de keuze wel gemaakt zijn, in verband met nieuwe job, dus ik heb nog even. In maart verwacht ik wel een aankondiging als er iets nieuws komt.

[ Voor 37% gewijzigd door Nero22 op 17-01-2021 20:29 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maxwillemsen
UPDATE

Ondertussen heb ik me verder verdiept in het aanbod iPad's. Mijn keuze gaat nu toch naar het tussenmodel, namelijk de iPad Air 2020 (4th gen.). Ja, het is een best flink prijsverschil maar het is het voor mij wel waard. Met de A14 processor van de Air 2020 is deze vele malen sneller dan het budget model. Ook zal die dus langer meegaan in de toekomst, qua snelheid én support. Het nieuwe design van de Air 2020 is natuurlijk ook erg mooi meegenomen als ik toch voor dat model kies.
Ook een reden voor de keuze van de Air is dat ik simpel gezegd geen geduld meer heb. :Y
Voor de portemonnee misschien minder fijn, haha! Ach ja ik strijk maar even over mijn hart bij het bestellen. Maar dan weet ik wel dat ik uiteindelijk een uitstekende tablet heb.

Ik wil jullie even allemaal bedanken! Dit was mijn eerste post op het Tweakers forum, ik was positief verrast door het aantal reacties ik kreeg (en ook snel!). Het zal dus zeker niet mijn laatste post zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
maxwillemsen schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:41:
Op bijna elke Amerikaanse tech-site lees ik dat de geruchten gaan dat het 2021 model het eerste kwartaal op de markt verschijnt, tegelijkertijd met de nieuwe generatie iPad Pro.

Maar je hebt wel gelijk, ik heb ook mijn twijfels daarover aangezien het zo kort na elkaar is...
Via welke website heb je dit gelezen? Ik wacht ook op de nieuwe iPad pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Er komen nieuwe iPads over een maand ja.

Maar dat zijn de iPad Pro's.

Budget & Air is eind vorig jaar ge"update. Daar zal geen verandering in zijn.
Pagina: 1