.
[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:16 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Battle.net :: FazerFreak#2695
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
[ Voor 21% gewijzigd door Blaffeh op 13-01-2021 11:38 ]
Wat mij betreft is Mesh-functionaliteit als meerdere access points actief samen werken om je te verbinden met het best bereikbare access point. Dit kan bedraad of draadloos zijn.Anoniem: 57381 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:44:
Dat brengt mij tot het volgende: Wat is precies Mesh functionaliteit?
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
[ Voor 5% gewijzigd door LukeS op 13-01-2021 13:35 ]
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
CISSP! Drop your encryption keys!
Niet om te laten werken (daarom werkt je wifi)Anoniem: 57381 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:37:
[...]
Denk jij dat er een cloud service van tp-link nodig is om deze deco's te laten werken? Ik mag hopen van niet....
Jup het is een negatieve trend die je steeds vaker ziet. De afhankelijkheid van de cloud.Anoniem: 57381 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:35:
Ja hoor.... het lijkt inderdaad zo te zijn dat deze deco's afhankelijk zijn van een cloudservice bij tp-link. Mijn problemen dat ze in AP mode niet bereikbaar waren was in werkelijkheid het niet kunnen bereiken van de tp-link cloudservice.
Ik kan nu zelfs buitenhuis bij mijn deco instellingen via de App en zien wie/wat er op mijn wifi zit....
Maar bottomline betekent dit ook dat je die deco's dus zonder de tp-link cloud service niet kunt gebruiken. Als ik dat vooraf geweten had, had ik ze vermoedelijk niet aangeschaft.
Ik heb het nu werkend. AP mode (dus geen parental control en dat soort features).
Eigenlijk is het enige dat nog overblijft aanhoudende onduidelijkheid over wat nou precies Mesh is. In de Deco App kan ik per client 'Mesh' aan/uit zetten. De App geeft als uitleg dat dat is om naadloze overgang naar het sterkste AP mogelijk te maken. Dat suggereert dat er dus toch een soort van intelligentie tussen de deco's plaatsvind.....
Wellicht een idee om eens een (premium) frontpage artikel te maken over wat mesh nou precies allemaal in houdt?
[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 14-01-2021 15:44 ]
En als toevoeging lees ook eens de kleine lettertjes bij TP-Link;laurens0619 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:43:
Al die roaming zaken (basically 802.11krv) zit vaak in een mesh set maar kan ook op een AP zitten. Echter gaan al die roaming zaken/standaarden over probleem 2 (minimaal packetloss) terwijl de meeste mensen vooral last hebben van probleem 1
Standaard staat dat mesh gebeuren ook uit op de deco. Dat komt omdat als een client geen 802.11krv kan (beide kanten moeten het ondersteun) dat het dan contra productief kan werken
Geen ideeOperator1987 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:31:
Met interesse dit topic gelezen. Heb zojuist de M4 set gekregen en wil nu ook wat nieuwe switches gaan kopen om de Deco’s bekabeld te voeden ipv via WiFi.
Welke switch achten jullie geschikt? Ik heb deze op t oog: Netgear GS305.
Dank!
Klopt nietAnoniem: 57381 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:46:
[...]
Gaat niet werken. Als je die Deco's bedraad aan wilt sluiten dan moet je ze onderling doorverbinden zonder switch. Dus uitgang van deco 1 naar ingang van deco2 etc. Dus speciaal kabels trekken hiervoor!
Mocht je problemen hebben, check dan eerst of de cloud van tp link wel up is. Die dingen werken niet zonder de tp link cloud.
Ik heb ze terug gestuurd. wat een rommel was dat zeg!
Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.
Volgens de TP-Link website is dit niet het geval (de FAQ met problemen).Anoniem: 57381 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:46:
[...]
Gaat niet werken. Als je die Deco's bedraad aan wilt sluiten dan moet je ze onderling doorverbinden zonder switch. Dus uitgang van deco 1 naar ingang van deco2 etc. Dus speciaal kabels trekken hiervoor!
[ Voor 99% gewijzigd door sdk1985 op 04-11-2021 00:59 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq