Momenteel ben ik de eerste etage van mijn nieuwe woning volledig aan het renoveren. Alle elektra is verwijderd. Ik heb 26 nieuwe inbouwdozen geplakt (50mm). Een elektricien heeft vandaag nieuwe draad getrokken. Er zit nu nog géén schakelmateriaal in want er moet nog gestuct worden.
Ik heb er eerder totaal niet bij stilgestaan maar ik heb dus nu de kans om een aantal slimme schakelaars in te bouwen.
De volgende systemen ga ik in ieder geval gebruiken
Netatmo slimme thermostaat (werkt al, gekoppeld aan google home)
Deebot stofzuiger (gekoppeld aan google home)
Phlips Hue plafondlamp(en), moet nog bridge kopen gebruik nu 2 fysieke dimmers
Wat ik graag wil automatiseren:
-twee rolluiken
-3x overloop verlichting (want geen hue)
-2 stopcontacten uitrusten met energie verbruik rapportage (verbruik NAS en pc)
-koppelbaar aan google home (zo kan ik nu bijvoorbeeld set living room to 20.5 degrees roepen en dat werkt).
Dat laatste doe ik momenteel met Wemo Insight/Tp Link Kasa maar via de inbouwdoos is natuurlijk veel mooier.
Ik moet dit eigenlijk binnen een dag of 3-5 beslissen, tot die tijd immers geen stroom op 1e etage. Alle informatie is welkom.
edit: andere topic voor specifiek rolluiken kwam met SmartLife Slimme WiFi Schakelaar voor Rolluik, Gordijnen of Zonnescherm op basis van wifi. Die hebben ook een gangschakelaar.
edit2: ondertussen zelf nog wat onderzoek gedaan. Lijkt erop dat indien je veel schakelaars gaat plaatsen de wifi varianten minder handig zijn ivm congestion. Verder kunnen de meeste z-wave schakelaars worden aangesloten op 'normaal' schakelmateriaal. Vereist daarnaast wel een hub (250 - 500 euro).
Ik heb er eerder totaal niet bij stilgestaan maar ik heb dus nu de kans om een aantal slimme schakelaars in te bouwen.
De volgende systemen ga ik in ieder geval gebruiken
Netatmo slimme thermostaat (werkt al, gekoppeld aan google home)
Deebot stofzuiger (gekoppeld aan google home)
Phlips Hue plafondlamp(en), moet nog bridge kopen gebruik nu 2 fysieke dimmers
Wat ik graag wil automatiseren:
-twee rolluiken
-3x overloop verlichting (want geen hue)
-2 stopcontacten uitrusten met energie verbruik rapportage (verbruik NAS en pc)
-koppelbaar aan google home (zo kan ik nu bijvoorbeeld set living room to 20.5 degrees roepen en dat werkt).
Dat laatste doe ik momenteel met Wemo Insight/Tp Link Kasa maar via de inbouwdoos is natuurlijk veel mooier.
Ik moet dit eigenlijk binnen een dag of 3-5 beslissen, tot die tijd immers geen stroom op 1e etage. Alle informatie is welkom.
edit: andere topic voor specifiek rolluiken kwam met SmartLife Slimme WiFi Schakelaar voor Rolluik, Gordijnen of Zonnescherm op basis van wifi. Die hebben ook een gangschakelaar.
edit2: ondertussen zelf nog wat onderzoek gedaan. Lijkt erop dat indien je veel schakelaars gaat plaatsen de wifi varianten minder handig zijn ivm congestion. Verder kunnen de meeste z-wave schakelaars worden aangesloten op 'normaal' schakelmateriaal. Vereist daarnaast wel een hub (250 - 500 euro).
[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 13-01-2021 23:40 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.