Meshify 2 XL icm master 570. hub or not?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
Ik heb een Gigabyte Master 570 met een meshify 2 XL case. Van de week alles aangesloten met de fan hub van de case (zodat de cpu dus bepaalt wat alle fans doen). Echter bedacht ik mij net dat de master ook gewoon native fan headers heeft.

Voordeel is dat je veel meer controle hebt dus dat lijkt beter toch? Als ik de hub gebruik dan is dat wel makkelijk natuurlijk, echter stel dat CPU lage load heeft en GPU enorm veel. Dan draaien de fans langzaam en heeft mijn GPU (3090) het moeilijk.

Beter toch om de master te gebruiken?

ohja idee is niet overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 14:25

ZakjePatatje

Met mayonaise

De kabel van de hub zit nu dus in de cpu_fan header, en alle fans inclusief die van jouw cpu koeler zitten in de hub?
Ik weet niet hoe de rest van jouw setup is (luchtkoeling of waterkoeling), maar je zou de cpu koeler direct in de cpu_fan header kunnen stoppen en de kabel van de hub in een andere header, zodat je ze allebei apart kan regelen als je dat wilt.

Als je nu merkt dat jouw gpu erg warm wordt kan je het een keer proberen en kijken of het helpt, het zou geen heel ingewikkelde operatie moeten zijn om dat een keer te doen en weer terug te wisselen als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
ZakjePatatje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:43:
De kabel van de hub zit nu dus in de cpu_fan header, en alle fans inclusief die van jouw cpu koeler zitten in de hub?
Ik weet niet hoe de rest van jouw setup is (luchtkoeling of waterkoeling), maar je zou de cpu koeler direct in de cpu_fan header kunnen stoppen en de kabel van de hub in een andere header, zodat je ze allebei apart kan regelen als je dat wilt.

Als je nu merkt dat jouw gpu erg warm wordt kan je het een keer proberen en kijken of het helpt, het zou geen heel ingewikkelde operatie moeten zijn om dat een keer te doen en weer terug te wisselen als het niet werkt.
ja precies op die manier in de hub. Wellicht een goed idee om het cpu en hub apart te doen. Ga ik testen binnenkort!