Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Blu-ray speler

Wat is je budget?
+/- 200?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bluray discs af te spelen

Wat heb je zelf al gevonden?
* LG UBK80
* Sony UBP-X700
* Panasonic DP-UB424
* LG UBK90
* Sony UBP-X800M2

Welke vragen heb je hier nog over?
We hebben net een 4K TV aangeschaft (LG OLED65CX) ter vervanging van onze oude trouwe Philips beeldbuistv (jaja >:) ). Aangezien onze DVD speler uiteraard geen HDMI heeft, moet er ook een nieuwe Bluray speler komen. Ik zou echter wel graag gebruik maken van mijn Onkyo TX-NR579 en bijhorende speakers voor het afhandelen van het geluid.

Door alle bomen (audio-aansluitingen, HDMI-versies, ... ) zie ik het bos niet meer, dus enig advies is welkom...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben laatst voor de Panasonic gegaan vanwege de o.a 2xHDMI/Miracast en heb ook een Panasonic TV dus de afstandsbediening is bijna hetzelfde (dat is gewoon heel fijn, klinkt misschien heel ouderwets maar de afstandsbediening is gewoon heel fijn om te bedienen). Ik vertrouw namelijk er ook op dat de apps gewoon blijven werken zoals ook mijn oude Panasonic TV uit 2012/2013.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:25
De LG UBK90 en de X800 ondersteunen Dolby Vision, de Panasonic, X700 en UBK80 niet.

Voor mij was altijd het loopwerk wel belangrijk. Die moet stil zijn. Geen idee of dat bij jouw shortlist nog onderscheid geeft.

Let wel op dat je receiver geen 4K ondersteunt. Dus je moet de speler wel met HDMI aansluiten op je tv en met optisch digital met je receiver.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Cass Casey schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:18:
De LG UBK90 en de X800 ondersteunen Dolby Vision, de Panasonic, X700 en UBK80 niet.

Voor mij was altijd het loopwerk wel belangrijk. Die moet stil zijn. Geen idee of dat bij jouw shortlist nog onderscheid geeft.

Let wel op dat je receiver geen 4K ondersteunt. Dus je moet de speler wel met HDMI aansluiten op je tv en met optisch digital met je receiver.
Je hebt blijkbaar nu ook de DP-UB450 (en nieuwsitem hier) die blijkbaar dezelfde videoprocessor heeft als de UB424, maar dan wel ook Dolby Vision ondersteunt. En digital coax.

Ik denk dat deze toch een goede kanshebber is