Multibit niet meer actief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bengelapen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb ooit in 2013 een een bitcoinwallet aangemaakt via programma van Multibit.org.
Veel stond er niet op maar aangezien de bitcoin weer heel erg aan het stijgen is, zou het wel leuk zijn om nog eens te zien hoeveel waarde er nu in die wallet zit.

Als ik naar een bitcoinapp ga, wordt er blijkbaar altijd een nieuw adres aangemaakt maar op een of andere manier moet dat oude toch nog bruikbaar zijn?
Kan iemand mij uitleggen met welke app ik dit kan bekijken?

Alvast bedankt

(Ik had al wel eens gezocht op het forum hier en er werd wel ergens over gepraat maar daar begreep ik spijtig genoeg niks van...)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtest
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08 13:23
Ik neem aan dat je beschikt over een .wallet bestand? Als je een beetje handig bent met Python, zie: https://github.com/HardCorePawn/multibit_recovery
Als je wallet is versleuteld zal dit script om een sleutel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bengelapen
Bedankt voor de reactie maar dit gaat mijn petje al ver te boven :)
Het .wallet bestand heb ik wel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Volgens mij staat er keurig uitgelegd wat je moet doen, je kunt toch gewoon een kopie van die wallet.dat maken en dan beetje klooien? Verzeker jezelf ervan dat je de kopie hebt op een veilige plek en ga aan de slag (of ga aan de slag met de kopie). Het staat er stap voor stap. Goed lezen en neem de tijd :)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bengelapen
Ik heb het proberen t elezen hoor, Python is dan nog iets waar ik nog nooit van gehoord heb, ik weet niet eens in welke app of hoe ik die wallet zou moeten overzetten dus hoe vriendelijk Tomtest het ook bedoelde, voor mij is dit chinees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ah, op die fiets. Op zich hoef je niet eens te weten wat python is met de instructies. Ik zou wel inderdaad een andere wallet gereed hebben om het naar over te maken. Wellicht een mobiele wallet? Iets als BlueWallet? GreenWallet? https://bluewallet.io/ https://blockstream.com/green/ (die laatste is wat simpeler denk ik)

en vergeet niet, 'veel stond er niet op' als je in 2013 kocht.. en zelfs op het toppunt van 823 euro, en je kocht toen voor 50 euro is 0,06 bitcoin is nu toch iets van 1700nogwat euro ;) En als je voor 50 euro kocht de rest van het jaar, was het bijna 1 bitcoin. Dus.... doe er niet te lichtzinnig over.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bengelapen
Bedankt, ik ga er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ter aanvulling op bovenstaande: let inderdaad erg goed op met je .wallet bestand en in welke software je het drukt. Er zijn natuurlijk veel kwaadwillenden.

Deel je file met niemand.

Hierboven zijn al wat tools benoemd, probeer het ook vooral op Google, er is erg veel over te vinden en er zijn veel tools die dit voor je kunnen doen ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bengelapen
Ik denk dat ik het maar zo ga laten, snap er hoe langer hoe minder van.
Heb een nieuwe wallet ergens aangemaakt, dacht dat dan die ouwe daarin zou kunnen geimporteerd worden ofzo maar dat is dus niet zo, wat een gedoe inshemelsnaam...
Hoe of wat ik met die multibitrecovery moet doen daar snap ik dus niks van.

het blijft chinees dus aangezien het toch over niet meer dan 20euro zal gaan waarschijnlijk, laat ik het wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:20
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb gekeken of ik er uit kom met het Python script op https://github.com/HardCorePawn/multibit_recovery, naar aanleiding van de tip hierboven van @Tomtest.

Als ik dat script loslaat op de .key file, dan vraagt het om het wachtwoord en zo'n beetje het tweede wachtwoord dat ik probeerde bleek het goede te zijn. MAAR de output die het script dan geeft is geen private key, maar ongeveer 270 karakters onzin vol vreemde tekens, zoals Gƒ▲¼~╝/¡↓‼y¦ƒW0.

Als ik andere wachtwoorden probeer dan geeft hij aan dat dat wachtwoord verkeerd is, dus ik ben er van overtuigd dat het wel het goede wachtwoord is. Frustrerend, want ik heb volgens mij dus alles wat ik nodig heb: de .key file en het bijbehorende wachtwoord. Maar krijg er toch geen private key uit.

Ik heb ook nog even de public keys gecheckt en daar staat inderdaad nog het saldo op dat ik in mijn hoofd had. Geen enorm bedrag, maar wel ongeveer een klein maandsalaris met de huidige koers, dus toch jammer als ik er niet bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
@Bengelapen, weet je zeker dat om een euro of 20 gaat? Als je in 2013 voor 20 euro aan bitcoin hebt gekocht, dan is dat nu waarschijnlijk tussen de 500 en 1500 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 13:54
@Lapa Net ook even getest en bij mij ging het zoeken ook mis bij het openen van die output .py (o.i.d.) file. Maar ik kwam er daarna achter dat de private key in het command vester staat waar je het python script draait.. hopelijk heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
Dank je, @sheepsonn, ik krijg wel output van het script, alleen is die output geen private key maar een hoop onzin karakters. Ik vond ergens op een ander forum een thread waar ook de maker van dat script in zit waar meer mensen dergelijke problemen hadden. De schrijver van het script vermoedt dat het te maken heeft met specifieke versies van Multibit Classic die de encryptie gedaan hebben (en mogelijk buggy, waardoor alleen die versie de decryptie kan doen).

Gelukkig heb ik in een oude backup map nog wel de installer kunnen vinden van de Multibit versie die ik toentertijd gebruikt heb. Het is nog niet gelukt om die te installeren (probleem met Java), maar dat is nu waarschijnlijk de beste route voor me.
Pagina: 1