Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:15
Ik wil een Brother DCP-J132W gebruiken met een Chromebook. Deze printer is niet te selecteren in de lijst met ondersteunde printers. Via een PPD file zou het wel moeten kunnen.

Brother biedt een PPD file aan via hun Cups wrapper .deb package. Deze kan niet ingeladen worden in de settings van de Chromebook: Ongeldig formaat. Dit is de PPD.

Ik heb op goed geluk andere, wel ondersteunde Brother printers geprobeerd in de DCP serie, maar die printen niet. De printer geeft aan data te ontvangen, maar print niet. De print job is vervolgens voltooid zonder print.

Wat ik dus nodig heb is een valide PPD voor deze printer of een andere manier om de printer aan te sturen. De printer is ook via USB te gebruiken, maar dat geeft exact hetzelfde probleem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2024
Het is mij niet duidelijk of het deb pakket het niet doet of de ppd file. Ik heb problemen gehad omdat ik de deb niet op mijn RPi kon installeren omdat dat een ARM cpu is. Maar voor de ppd file zou dat niet uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-05 21:49
Ik weet niet zeker of je er iets aan hebt, maar ik heb net zelf mijn DCP-1510 eindelijk aan de praat gekregenonder ChromeOs.

Via andere brotherprinters in het menu lukte niks, via een PPD uit een .dep package lukte niet. (ook niet nadat ik er de cups* regels uitgehaald had zodat ie wel geaccepteerd werd door het chrome-os menu).

Wat uiteindelijk wel gelukt is: een PPD file dowloaden via openprinting: https://www.openprinting.org/driver/hl1250/ en die gebruiken. (terwijl de HL-1250 ook in het officiele menuutje van chromeOs staat, maar die spuugde alleen maar lege pagina's uit)

Dus misschien heb je geluk als je een kleuren inktjet vind die wel in het openprinting-lijstje staat.