Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen ter vervanging van mijn 2014 imac 27". Gebruik is vooral office / email / teams calls (met vrij zware excel spreadsheets) maar ook gamen. Ik wil bijvoorbeeld terug een stapje zetten in het sim genre (FS2020, DCS) maar ook racing en dat op scherm en in VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had gehoopt op +/- 2500 EUR inclusief een 34" ultrawidescreen monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Buiten muis & keyboard, niets bijzonder
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De grootste vraag die ik heb is of de componenten samenpassen en wat ik kan doen intussentijd om het gebrek aan de 3070 grafische kaart op te lossen. Kan ik 'ad interim' een goedkopere grafische kaart kopen en zoja dewelke? Die VR gaming kan dan wel even wachten. Ook met de monitor struggle ik wat. Ik had graag een usb-c connectie voor aansluiten werkloop en dacht aan de samsung 34H890 maar geen idee of er betere suggesties zijn? Snelle FPS games zijn minder mijn ding dus ik kan wel leven (denk ik) met een non-gaming specifieke monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen harde voorkeuren maar heb wat gezocht naar vooral CPU, case, voeding en op onderstaande uitgekomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijk voor mij is dat de pc erg stil is en ook stabiel.
Ga je overklokken?
Nee, stabiliteit is het belangrijkste voor mij.
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar jullie me mee kunnen helpen, zoals gezegd, is wat advies over het samenspel van de componenten maar ook jullie mening over een tussentijdse grafische kaart.
Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen ter vervanging van mijn 2014 imac 27". Gebruik is vooral office / email / teams calls (met vrij zware excel spreadsheets) maar ook gamen. Ik wil bijvoorbeeld terug een stapje zetten in het sim genre (FS2020, DCS) maar ook racing en dat op scherm en in VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had gehoopt op +/- 2500 EUR inclusief een 34" ultrawidescreen monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Buiten muis & keyboard, niets bijzonder
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De grootste vraag die ik heb is of de componenten samenpassen en wat ik kan doen intussentijd om het gebrek aan de 3070 grafische kaart op te lossen. Kan ik 'ad interim' een goedkopere grafische kaart kopen en zoja dewelke? Die VR gaming kan dan wel even wachten. Ook met de monitor struggle ik wat. Ik had graag een usb-c connectie voor aansluiten werkloop en dacht aan de samsung 34H890 maar geen idee of er betere suggesties zijn? Snelle FPS games zijn minder mijn ding dus ik kan wel leven (denk ik) met een non-gaming specifieke monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen harde voorkeuren maar heb wat gezocht naar vooral CPU, case, voeding en op onderstaande uitgekomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijk voor mij is dat de pc erg stil is en ook stabiel.
Ga je overklokken?
Nee, stabiliteit is het belangrijkste voor mij.
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar jullie me mee kunnen helpen, zoals gezegd, is wat advies over het samenspel van de componenten maar ook jullie mening over een tussentijdse grafische kaart.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | € 175,05 | € 175,05 |
| 1 | Videokaarten | ASUS ROG Strix GeForce RTX 3070 | € 869,- | € 869,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12A | € 93,20 | € 93,20 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX | € 149,89 | € 149,89 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 119,90 | € 119,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.045,84 | ||