Toon posts:

Wat heb ik nog om 7 RGB fans aan te sluiten in mijn PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik bijna alle onderdelen binnen van mijn nieuwe PC. Het wachten is helaas nog op de videokaart.

Nu heb ik 7 RGB fans gekocht van NZXT. Ik heb ook een NZXT behuizing genaamd de: NZXT H710i.

Nu wil ik mijn 7 RGB Fans aansluiten als volgt:
1 achterkant
3 voorkant
3 op de NZXT Kraken Z73 (Daar zitten al 3 standaard fans op en wil ik vervangen met RGB)

Mijn vraag is nu, hoe kan ik deze 7 aansluiten in mijn PC en ook besturen via NZXT Cam software :>

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
De H710i heeft een fan controller waarop je 5 Aer RGB 2 fans mee kunt aansturen (via daisy chain). Als je deze kit had gekocht van 2 pricewatch: NZXT Aer RGB 2 Starter Kit (2x), 120mm dan had je ze alle 7 aan kunnen sturen. Anders moet je misschien nog een extra controller erbij kopen: pricewatch: NZXT RGB and Fan Controller. Geen idee trouwens of 2 fan controllers worden herkend in de CAM software. Misschien dat iemand anders dat weet.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
De can software herkent inderdaad gewoon meerdere fan-controllers. Ik heb een tijdje 2 NZXT fan controllers/hubs in m’n kast gehad voor m’n radiatoren en hij herkende ze alle 2 netjes. Je moet zelf alleen wel rekening houden met het feit dat je meerdere interne usb headers nodig hebt om alles aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Djarune schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:00:
De H710i heeft een fan controller waarop je 5 Aer RGB 2 fans mee kunt aansturen (via daisy chain). Als je deze kit had gekocht van 2 pricewatch: NZXT Aer RGB 2 Starter Kit (2x), 120mm dan had je ze alle 7 aan kunnen sturen. Anders moet je misschien nog een extra controller erbij kopen: pricewatch: NZXT RGB and Fan Controller. Geen idee trouwens of 2 fan controllers worden herkend in de CAM software. Misschien dat iemand anders dat weet.
Ik heb 3 van deze: https://azerty.nl/product...ing-en-ventilatorregelaar

Helemaal vergeten te zeggen :P Kan ik er 5 op deze aansluiten en dan werken ze alle 5? 3 zijn voor fan en 2 zijn voor RGB. Die snap ik niet helemaal? Kan ik er dan maar 3 of toch alle 5?

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Hier kan je er dus 2 van terugsturen...
Helemaal vergeten te zeggen :P Kan ik er 5 op deze aansluiten en dan werken ze alle 5? 3 zijn voor fan en 2 zijn voor RGB. Die snap ik niet helemaal? Kan ik er dan maar 3 of toch alle 5?
De 5 fans kun je daisy chainen (aan elkaar aansluiten) en verspreiden over de 3 fan poorten van de H710i hub. Vervolgens kun je de RGB van alle 5 de fans aan elkaar koppelen en in RGB2 steken. (RGB1 is voor de kast verlichting). De overige 2 fans doe je hetzelfde mee op die losse hub.