Wat heb ik nog om 7 RGB fans aan te sluiten in mijn PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aepzor
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-01-2021
Hallo,

Sinds kort heb ik bijna alle onderdelen binnen van mijn nieuwe PC. Het wachten is helaas nog op de videokaart.

Nu heb ik 7 RGB fans gekocht van NZXT. Ik heb ook een NZXT behuizing genaamd de: NZXT H710i.

Nu wil ik mijn 7 RGB Fans aansluiten als volgt:
1 achterkant
3 voorkant
3 op de NZXT Kraken Z73 (Daar zitten al 3 standaard fans op en wil ik vervangen met RGB)

Mijn vraag is nu, hoe kan ik deze 7 aansluiten in mijn PC en ook besturen via NZXT Cam software :>

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
De H710i heeft een fan controller waarop je 5 Aer RGB 2 fans mee kunt aansturen (via daisy chain). Als je deze kit had gekocht van 2 pricewatch: NZXT Aer RGB 2 Starter Kit (2x), 120mm dan had je ze alle 7 aan kunnen sturen. Anders moet je misschien nog een extra controller erbij kopen: pricewatch: NZXT RGB and Fan Controller. Geen idee trouwens of 2 fan controllers worden herkend in de CAM software. Misschien dat iemand anders dat weet.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
De can software herkent inderdaad gewoon meerdere fan-controllers. Ik heb een tijdje 2 NZXT fan controllers/hubs in m’n kast gehad voor m’n radiatoren en hij herkende ze alle 2 netjes. Je moet zelf alleen wel rekening houden met het feit dat je meerdere interne usb headers nodig hebt om alles aan te sluiten.

• Aepzor
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-01-2021
Djarune schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:00:
De H710i heeft een fan controller waarop je 5 Aer RGB 2 fans mee kunt aansturen (via daisy chain). Als je deze kit had gekocht van 2 pricewatch: NZXT Aer RGB 2 Starter Kit (2x), 120mm dan had je ze alle 7 aan kunnen sturen. Anders moet je misschien nog een extra controller erbij kopen: pricewatch: NZXT RGB and Fan Controller. Geen idee trouwens of 2 fan controllers worden herkend in de CAM software. Misschien dat iemand anders dat weet.
Ik heb 3 van deze: https://azerty.nl/product...ing-en-ventilatorregelaar

Helemaal vergeten te zeggen :P Kan ik er 5 op deze aansluiten en dan werken ze alle 5? 3 zijn voor fan en 2 zijn voor RGB. Die snap ik niet helemaal? Kan ik er dan maar 3 of toch alle 5?

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Hier kan je er dus 2 van terugsturen...
Helemaal vergeten te zeggen :P Kan ik er 5 op deze aansluiten en dan werken ze alle 5? 3 zijn voor fan en 2 zijn voor RGB. Die snap ik niet helemaal? Kan ik er dan maar 3 of toch alle 5?
De 5 fans kun je daisy chainen (aan elkaar aansluiten) en verspreiden over de 3 fan poorten van de H710i hub. Vervolgens kun je de RGB van alle 5 de fans aan elkaar koppelen en in RGB2 steken. (RGB1 is voor de kast verlichting). De overige 2 fans doe je hetzelfde mee op die losse hub.