De buitenunit van ELGA warmtepomp (Toshiba serie 4) begon meer geluid te maken bij hoog compressorgebruik (richting T_bivalent, zie foto van TU / e)
Het oorspronkelijke installatieprogramma kon het niet repareren. Als je naar de handleiding kijkt, is het geen goed ontwerp voor onderhoudsgemak. Het is geen oud model (meer dan 2 jaar) maar al nieuwe modellen hebben de voorkeur van monteurs.
Bekijk de video: YouTube: 20210112 091428
Het maakt ongeveer het geluid van een nesspresso-apparaat.
Het is niet de ventilator, ik denk dat het de compressor is die veel wordt gebruikt.
We hebben een omheining geplaatst om te helpen met de buren.
Hetzelfde geluid was er vóór de omheining.
Met hulp van Remeha kon ik demoduleren om de ruis te verminderen maar eerder op gas overschakelen (parameter herconfiguratie)
Eventuele contacten / suggesties?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xpUqoY4uSMGiUTxKnGvxg0VB.jpg?f=user_large)
Het oorspronkelijke installatieprogramma kon het niet repareren. Als je naar de handleiding kijkt, is het geen goed ontwerp voor onderhoudsgemak. Het is geen oud model (meer dan 2 jaar) maar al nieuwe modellen hebben de voorkeur van monteurs.
Bekijk de video: YouTube: 20210112 091428
Het maakt ongeveer het geluid van een nesspresso-apparaat.
Het is niet de ventilator, ik denk dat het de compressor is die veel wordt gebruikt.
We hebben een omheining geplaatst om te helpen met de buren.
Hetzelfde geluid was er vóór de omheining.
Met hulp van Remeha kon ik demoduleren om de ruis te verminderen maar eerder op gas overschakelen (parameter herconfiguratie)
Eventuele contacten / suggesties?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xpUqoY4uSMGiUTxKnGvxg0VB.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/J9uAlAMWAWXDx3liCl0vy5R7.jpg?f=fotoalbum_large)