Draagbaar touchscreen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik zou graag een draagbaar touchscreen willen aanschaffen om vanuit mijn luie stoel de pc te bedienen.
Wat of waar ik op moet letten is mij onbekend vandaar ik ook om advies vraag.
Naast dat ik touchscreen wil zal ik ook met de muis werken.

Een wat groter model zodat ik aan de ene helft van het beeld de de verkenner kan openen en aan de andere kant vlc player of een audio player.
Vanuit de verkenner voeg ik dan muziek (Flac bestand) of muziek Clip toe aan de player speellijst.

Wat de monitor niet hoeft te doen is geluid weergeven, de pc is met apparatuur verbonden.

Waarom een tochscreen en geen laptop ofzo, ik heb +- 5TB aan muziek in Flac en mp4 clips. Een touchscreen monitor lijkt mij het simpelst en goedkoopst.

Configuratie van mijn PC.
Asus X370 crosshair hero
X2700 ryzen.
Enkele SSD's en HDD.
Windows 10

Budget 150 / 300 euro.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 21:45
Ik denk eigenlijk dat er niet echt touchscreens bestaan die doen wat je wilt. Je zou een tablet met een remote desktop app kunnen overwegen? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:02
Bedienen van de windows verkenner met een touchscreen lijkt me redelijk rampzalig. Of wil je met een stylus gaan bedienen? Tablet met rdp is het meest eenvoudige, inderdaad.

[ Voor 17% gewijzigd door guido66 op 12-01-2021 19:08 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
Hahn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:07:
Ik denk eigenlijk dat er niet echt touchscreens bestaan die doen wat je wilt. Je zou een tablet met een remote desktop app kunnen overwegen? :P
Dan ga ik eens googlen op je suggestie
guido66 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:07:
Bedienen van de windows verkenner met een touchscreen lijkt me redelijk rampzalig. Of wil je met een stylus gaan bedienen? Tablet met rdp is het meest eenvoudige, inderdaad.
Ja dat had ik in gedachte met een ''pen''.
Daarnaast ook de muis omdat dit gemakkelijk werkt en de functie met rechtermuisknop soms nodig heb, o.a. selectie verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
Kan je dan wel vanuit verkenner nummers toevoegen aan afspeellijst van VLC?
Ik heb geen vaste afspeellijsten maar maak ze steeds opnieuw aan wat ik wil horen.
Ook de map structuur die ik heb gemaakt is voor mij het gemakkelijkste, dus alles vanuit verkenner voeg ik toe in VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:02
De Microsoft RD client app heeft functies om de rechtermuisknop te simuleren en nauwkeurig de cursor te verplaatsen, maar ik vind het niet iets wat je lekker ontspannen in de bank kunt doen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grove den
Bas Focal schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:28:
[...]

Kan je dan wel vanuit verkenner nummers toevoegen aan afspeellijst van VLC?
Ik heb geen vaste afspeellijsten maar maak ze steeds opnieuw aan wat ik wil horen.
Ook de map structuur die ik heb gemaakt is voor mij het gemakkelijkste, dus alles vanuit verkenner voeg ik toe in VLC.
Kan je dat niet doen vanuit de mediabibliotheek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:09
Als je toch al een muis wil gebruiken, waar heb je dan eigenlijk het touchscreen voor nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 12-01-2021 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
Grove den schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Kan je dat niet doen vanuit de mediabibliotheek?
Windows mediaplayer werkt bij mij voor geen meter, dit komt mede doordat ik veel beeld clips van youtube heb naast +- 1000 cd geript.
Alles heb ik in mappen verdeelt helemaal volgens mijn eigen structuur.

In VLC kan ik zowel FLAC en MP4 in afspeellijsten plaatsen, altijd zo gedaan dus nooit naar iets anders gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Bas Focal Het is mij totaal niet duidelijk wat je hier nu precies meer wilt bereiken.

Je wilt vanaf je luie stoel je PC bedienen?

Is een Bluetooth muis/toetsenbord dan niet voldoende?

Of wil je eigenlijk gewoon een mediaspeler Setup?

Dus vanaf je luie stoel muziek/videos afspelen via de boxen?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
WEBGAMING schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:25:
Als je toch al een muis wil gebruiken, waar heb je dan eigenlijk het touchscreen voor nodig?
Omdat ik denk niet alles te kunnen doen met het touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
Greatsword schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:17:
@Bas Focal Het is mij totaal niet duidelijk wat je hier nu precies meer wilt bereiken.

Je wilt vanaf je luie stoel je PC bedienen?

Is een Bluetooth muis/toetsenbord dan niet voldoende?

Of wil je eigenlijk gewoon een mediaspeler Setup?

Dus vanaf je luie stoel muziek/videos afspelen via de boxen?
Ik wil van mijn lui stoel de pc bedienen zoals ik gewend ben, daar komt het in het kort op neer.
Ik had eerst een laptop in gedachte maar die kost XXX terwijl ik een goede pc heb staan.
Dus een touchscreen of draagbaar monitor lijkt mij voor mijn toepassing het beste.

Wat is een goede draagbaar touchscreen of draagbaar monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-06 22:27
Mag het een bedrade draagbare monitor zijn?

[ Voor 35% gewijzigd door CCJJVV op 12-01-2021 23:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bas Focal schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:22:
[...]

Ik wil van mijn lui stoel de pc bedienen zoals ik gewend ben, daar komt het in het kort op neer.
Ik had eerst een laptop in gedachte maar die kost XXX terwijl ik een goede pc heb staan.
Dus een touchscreen of draagbaar monitor lijkt mij voor mijn toepassing het beste.

Wat is een goede draagbaar touchscreen of draagbaar monitor.
Herhalen maakt het verhaal er niet duidelijker op.

Je hebt een PC met veel muziek en videos en die heb je aangesloten op een speaker set of iets dergelijks toch?

Maar nu wil dit vanaf je luie stoel kunnen bedienen in plaats van achter je PC, correct?

Installeer dan iets als Plex Media Server op je PC of Teamviewer en dan bedienen via een Smartphone/Tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
CCJJVV schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:23:
Mag het een bedrade draagbare monitor zijn?
Daar ga ik in eerste instantie van uit, want wat ik zo zag is met USB-C.
Een draad zal mij niet in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
Greatsword schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:29:
[...]

Herhalen maakt het verhaal er niet duidelijker op.

Je hebt een PC met veel muziek en videos en die heb je aangesloten op een speaker set of iets dergelijks toch?

Maar nu wil dit vanaf je luie stoel kunnen bedienen in plaats van achter je PC, correct?

Installeer dan iets als Plex Media Server op je PC of Teamviewer op een Smartphone/Tablet.
Ja en ja op je vragen.

Ik heb geen Smartphone/Tablet, en die zijn volgens mij duurder dan een draagbaar monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bas Focal schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:35:
[...]

Ik heb geen Smartphone/Tablet, en die zijn volgens mij duurder dan een draagbaar monitor.
Geen smartphone? _O-

Kijk dan lekker tweedehands, genoeg te vinden voor een paar tientjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:09
Bas Focal schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:17:
[...]

Omdat ik denk niet alles te kunnen doen met het touchscreen.
Dat was mijn vraag niet.

Je hebt dus al een muis bij de hand, waarom wil je dan een touchscreen? Dan kan je toch gewoon net zo makkelijk alles met de muis doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
WEBGAMING schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:41:
[...]

Dat was mijn vraag niet.

Je hebt dus al een muis bij de hand, waarom wil je dan een touchscreen? Dan kan je toch gewoon net zo makkelijk alles met de muis doen?
Het zou mooi zijn als alles of ieder geval veel via het touchscreen kan, maar dat betwijfel ik vandaar ik ook een muis erbij houd.

Zoals volgende nummer afspelen, het volume bijstellen etc kan volgens mij prima met een touchscreen.
Nummers deleten dan heb ik de rechtermuis knop nodig.

Maar ik zou ook alles met een muis kunnen doen, al vraag ik me af of dat echt veel zal schelen in prijzen van een draagbaar monitior.

[ Voor 10% gewijzigd door Bas Focal op 12-01-2021 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:40

bert pit

asdasd

Ik heb 6 jaar geleden een touch screen gehad: drama. Waar je met je muis met een beweging van een paar cm je gehele scherm aanstuurt, moet je daar bij een touchscreen je arm voor uitsteken en met je vinger dat scherm bedienen. Op Windows bleek dat onhandig.

Een draadloze muis en een draadloos toetsenbordje om je scherm op afstand te bedienen is waarschijnlijk eenvoudiger en makkelijker.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grove den
Bas Focal schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:09:
[...]

Windows mediaplayer werkt bij mij voor geen meter, dit komt mede doordat ik veel beeld clips van youtube heb naast +- 1000 cd geript.
Alles heb ik in mappen verdeelt helemaal volgens mijn eigen structuur.

In VLC kan ik zowel FLAC en MP4 in afspeellijsten plaatsen, altijd zo gedaan dus nooit naar iets anders gekeken.
In VLC player kan je toch ook een mediabibliotheek samenstellen/genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:53
Luna, met een iPad.
En met de iPad kan je ook de Apple Pencil gebruiken.

https://shop.astropad.com/

[ Voor 35% gewijzigd door absrnd op 13-01-2021 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
Grove den schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:06:
[...]

In VLC player kan je toch ook een mediabibliotheek samenstellen/genereren.
Vanuit verkenner plaats ik alles in VLC, bijna alle bestandsformaten van beeld of geluid kan je in de playlist plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
WEBGAMING schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:41:
[...]

Dat was mijn vraag niet.

Dit heeft mij wel aan het denken gezet.

Met een lange monitor arm kan ik mijn scherm zo draaien dat ik deze vanuit mijn stoel kan zien, dus het word een lange monitor arm met draadloze muis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Focal
bert pit schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 01:30:
Ik heb 6 jaar geleden een touch screen gehad: drama. Waar je met je muis met een beweging van een paar cm je gehele scherm aanstuurt, moet je daar bij een touchscreen je arm voor uitsteken en met je vinger dat scherm bedienen. Op Windows bleek dat onhandig.

Een draadloze muis en een draadloos toetsenbordje om je scherm op afstand te bedienen is waarschijnlijk eenvoudiger en makkelijker.
Jouw reactie met die van iemand anders heeft mij doen besluiten dat ik een lange monitor arm neem en een draadloze muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:40

bert pit

asdasd

Bas Focal schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:29:
[...]

Jouw reactie met die van iemand anders heeft mij doen besluiten dat ik een lange monitor arm neem en een draadloze muis.
Succes ermee!

Ik heb al 10 jaar een apple mini PC aan mijn TV hangen. De mini PC is ook gekoppeld aan mijn audio. Vanaf de bank is het nog goed te bedienen. Iets soortgelijks kun je met zo'n mini PC op Windows doen. TV zenders, Netflix, Youtube, je eigen muziek en foto's, alles staat er op. Daar krijg je nooit spijt van. De enige upgrade was ooit een SSD.

Dat apple mini koste toen 1.000 Euro. In die tijd kochten vrienden en kennissen de eerste smart TV die ook ongeveer 1.000 Euro extra kostte. Die apps werken al jaren niet meer....

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Pagina: 1