OC en tweaking mijn pctje :D

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesmiley9000
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-01-2021
Hallo allemaal

Ik had graag jullie mening en eventueel ervaringen willen weten over de pc die ik zou willen upgraden.
Mijn bedoeling is om het maximum uit de pc te halen. Het is niet het nieuwste maar vond het een leuk idee om op deze manier een beetje meer te weten te komen over overlocken voor eventuele projecten in de toekomst. Op deze pc game ik momenteel Battlefield 4, WOT, world of warcraft, CS:GO, LOL, Dirt 2.0, Rust enz

Het systeem dat ik nu heb is als volgt

Mobo: Msi z77a-g45
CPU: Intel I5-2500K met stock cooler
GPU: Msi GTX-660 2g
RAM: kingston hyperx 1600 ddr3 4GB x2
500GB harde schijf
250GB SSD
LC-Power Green Power LC-6650GP3 V2.3 650W
Case: fractal node 605

Ik zou de CPU willen overlocken maar ik vroeg mij af me dit zal lukken met deze power supply en mobo.
Aangezien mijn case redelijk klein is kan ik er volgens mij alleen maar een be quiet! Shadow Rock TF 2 in want met de stock cooler overlocken is denk ik niet verstandig is 8)7
Er nog wat extra ram geheugen in doen lijkt mij ook geen slecht idee ik denk dat een extra 8GB voldoende is of is het verschil tussen 16 en bv 24 of 32 groot ?
Verder zou ik de videokaart ook willen vervangen met bv een 1050Ti of iets dergelijk iemand die hier wat meer over kan zeggen zou handig zijn. Natuurlijk de nieuwste games draaien is niet de bedoeling maar ik zou toch wel de beste videokaart in deze built willen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Prijs van videokaarten is nu extreem hoog. Dat heeft ook te maken met de leverbaarheid van de Nvidia 3000 serie kaarten, en de nieuwste AMD kaarten zijn ook niet makkelijk verkrijgbaar. Het is zelfs zo erg dat oudere kaarten (al dan niet gebruikt) in prijs omhoog gegaan zijn. Nu is zeker niet een goed moment om je GPU te upgraden....

Heb in september/oktober een RTX2080 Super OC gekocht omdat ik niet wou wachten op de 3000 serie. De kaart op amazon gekocht voor 629 euro, maar die zelfde kaart staat nu online voor 930 euro. 8)7

Maar als je wat wilt OC-en, begin gewoon eens met je CPU, en probeer die eens wat harder te laten lopen. Qua processorkoeling wil je denk ik wel een wat betere koeler dan een stock intel koeler, maar ook daar kan je wel mee overclocken, als je CPU niet echt een heethoofd is. De i7-9700K die ik in mn onlangs gebouwde systeem heb gedrukt, blijft verbazingwekkend koel. (wel waterkoeling btw)

650W moet prima zijn, maar al het een wat mindere voeding is, kan dat stabiliteitsproblemen geven bij het OC-en. Je hebt voor zo'n setup geen hoog wattage nodig, maar de kwaliteit van de voeding is wel een factor die je mee moet wegen.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-08 16:44
Ik heb hiervoor ook een I5-2500K gehad, die kun je vrij ver overclocken. Ik had hem stabiel op 4.5GHz, maar dat ga je echt niet redden op de stock koeler. Voor de levensduur ook niet echt lekker als de CPU te warm wordt.

Voor het overclocken heb ik hier mogelijk een interessant linkje: https://bit-tech.net/revi...he-intel-core-i5-2500k/1/. Hier kun je het e.e.a. vinden over het overclocken van de I5-2500K. Zoals je daar kunt lezen is deze processor vrij ver te pushen.

Wat je videokaart aangaat. Ik zou wachten. Zoals hierboven ook al genoemd wordt zijn de prijzen door tekorten flink gestegen.

Als je echt niet kan wachten zou je eventueel kunnen gaan zoeken naar een RX580, of iets in die richting. Een veel betere GPU bij je huidige processor zou toch weinig zin hebben.

If it ain't broke, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Laatst online: 03-02-2023
verschil tussen 8/16gb ram ga je wel merken dan heb je die vage hiccups en stutters niet meer die je ongetwijfeld wel gevoeld moet hebben :p
misschien dat er in de vraag en aanbod nog wel een leuke scyte mugen 2 of whatever staat voor onder 20eu, multiplier op 45 cache x41 met 1.34/1.38v vcore en klaar is kees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesmiley9000
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-01-2021
Hallo

Bedank allemaal voor jullie mening
Ik zou de videokaart eventueel proberen 2dehands te kopen aangezien de nieuwe videokaarten duur staan zijn er mss veel mensen die hun oude videokaart op een 2dehands site zwieren.
De link die daar gegeven staat ziet er mij zeer interessant uit ga hem zeker gebruiken.
Extra ram ga ik sowieso aanschaffen. Vroeg mij hier bij af of het beter zou zijn moest ik de 4 slots met 4GB vol steken of 2x4GB en 1x8GB gebruiken want een 16GB zal wel voldoende zijn om gewoon wat te gamen.
De koeling van de cpu heb ik gemeten mag/kan maar max 11 cm hoog zijn een scythe mugen 2 is 15cm hoog dus past niet maks :D maar toch bedank met het voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Laatst online: 03-02-2023
je doet er het beste aan om een 2e set 1600mhz 2x4 erbij tezoeken, manual in de bios de primarytimings van de slechtste set invullen en gaan (hoogste timings dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Probleem is dat een 2500K met maar 4 threads nu zodanig achter loopt dat zelfs een moderne i3 dat arme ding compleet naar huis draait in gaming.

Niet echt de moeite waard nog eerlijk gezegd. Een fatsoenlijke 2500K doet makkelijk 5Ghz+ zo lang je koeling en bord het kan. Ik heb hier op Tweakers nog altijd de snelste 24/7 2500K in het LinX stable club topic staan na al die jaren (5.3Ghz) hehe.

Ik zou zoeken naar een upgrade richting een goedkope ryzen 2 of 3 serie of anders een 6700K/7700K/8700K. Die zijn wel redelijk goedkoop te krijgen tweedehands.

Qua GPU, 980 Ti is een goedkope upgrade tweedehands en paart zich erg goed met bovengenoemde CPU's.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Pagina: 1