Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Fluppe
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-02 21:03
Hallo,

Ik zoek niet zozeer hulp in mijn zoektocht naar producten, maar eerder jullie ervaringen of opmerkingen.

Ik krijg een mooie opportuniteit om mijn thuiswerksituatie een update te geven.

Budget : € 1.000,00 in totaal, levering in België, overschot aan budget kan naar docking, webcam, monitor arm en/of luidsprekers gaan, in die orde van belang. Alles moet ook op 1 factuur, en dus van 1 winkel komen.

Beoogde resolutie : 2560x1440 en/of 3440x1440
Grootte : 27", 32" en/of 34"
Beeldverhouding : 16:9 en/of 21:9
FreeSync/GSync : niet belangrijk
Andere features : USB Hub is een pluspunt, VESA 75 of 100 om te kunnen monteren op een beugel vereist

Ik twijfel tussen volgende 3 mogelijkheden:
- Triple 27" op 1440p
- Triple 32" op 1440p
- 34" Ultrawide in het midden met 27" op 1440p aan beide kanten

Overkill zal het wel zijn, maar ik krijg zoals ik zei een mooie opportuniteit.
Graag kreeg ik jullie feedback en ervaringen op praktisch vlak:
- Is Triple 32" te breed om bruikbaar te zijn?
- Is 1440p op 27" te klein om te gebruiken met 100% scaling?
- Is een 34" Ultrawide in het midden een meerwaarde?

Elke van deze 3 opties lijkt me alvast een enorme upgrade, maar ja, keuzestress.

De producten die ik zelf in overweging neem:
AOC 27" 1440p
AOC 32" 1440p
LG 34" Ultrawide 1440p

Alvast bedankt voor jullie inkijk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:02
Waar moeten de schermen op aan worden gesloten? Op een laptop?
Wat voor aansluitingen zitten hier op? Daarnaast is het verstandig om te kijken wat de laptop aankan qua resolutie op externe schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:44

g0tanks

Moderator CSA
Ook belangrijk: waar ga je het voor gebruiken?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Fluppe
@larsiey Ze zullen aangesloten worden op een HP G5 dock als mijn werkgever me een extra ter beschikking stelt voor thuis, of anders een nog aan te kopen dock. Indien nodig wordt een van de schermen rechtstreeks op de laptop aangesloten. De laptop zal een HP 840 G5 zijn, heeft een Intel HD620 die dit zou moeten aankunnen.

@g0tanks Voor thuiswerk, en ook voor privégebruik. Maar gaming zit niet binnen de scope, al zeker niet multi monitor. Ik heb een Xbox Series X, maar deze hangt in de woonkamer aan de televisie en die setup bevalt me heel goed.

[ Voor 10% gewijzigd door De Fluppe op 12-01-2021 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:44

g0tanks

Moderator CSA
@g0tanks Voor thuiswerk, en ook voor privégebruik. Maar gaming zit niet binnen de scope, al zeker niet multi monitor. Ik heb een Xbox Series X, maar deze hangt in de woonkamer aan de televisie en die setup bevalt me heel goed.
Thuiswerk kan vanalles zijn. Als je de hele dag alleen maar een browser open hebt dan zijn drie monitoren dikke overkill en zou ik één ultrawide aanraden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Fluppe
g0tanks schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:15:
[...]

Thuiswerk kan vanalles zijn. Als je de hele dag alleen maar een browser open hebt dan zijn drie monitoren dikke overkill en zou ik één ultrawide aanraden.
Tools in de webbrowser, Outlook, PDF's en foto's raadplegen, opzoekingen, spreadsheets, videoconference.

Op kantoor heb ik 2x 20" met 1600x900 en die zijn te klein.
Thuis heb ik op dit moment 2x 1920x1080 en ook die mochten wat groter.

Het worden er in elk geval 3, enkel de grootte valt nog te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-06 13:13
Ik heb zelf 32 inch curved in het midden met 2x 26 inch 16/10 er om heen. Dat is too much.

Zelf zou ik niet kleiner meer willen dan 32, maar dat is omdat ik ook veel media bekijk. Het nadeel van twee schermen vind ik, dat je het wel echt actief moet gebruiken anders zit je constant met je nek één kant in gedraaid. Dat vind je nek echt niet grappig. 2x 27 is ook erg leuk, maar ga je wel echt 3 schermen gebruiken? Voor mijn werk als front end developer gebruik ik het zeker. 1x IDE, 1x broswer en 1x voor insepctor plus randzaken zoals email. Maar bij pribe raak ik het derde scherm eigenlijk nooit aan.

Het is te moeilijk om zo een aanbeveling te doen voor je. Je zult wat specifieker moeten zijn met wat je precies doet met je schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Fluppe
@LoeWn

Op dit moment staat 1 monitor pal voor me, en kijk ik recht op het midden van het scherm. Rechts daarvan staat een tweede identieke monitor die in een hoek staat zodat als ik mijn hoofd draai ik opnieuw pal op het midden van de monitor kijk.

Op mijn rechtse scherm staat mijn Outlook constant open, om een overzicht te houden van de mail die ik binnen krijg, deze te lezen en herlezen en bijlages te openen in preview, terwijl ik opzoekingen doe en offertes maak. Daarover open ik regelmatig mijn berekeningstool, die ik dan vaak moet wegklikken en opnieuw openen.

Op mijn linkse (centrale) scherm gebruik ik mijn webbrowser met daarin mijn online tools om offertes op te maken, maar ook om opzoekingen te doen. Daarnaast moet ik deze vaak wegklikken om ook de firmaspecifieke software met de database met klanten, algemene en bijzondere voorwaarden, betalingen etc. te raadplegen. De preview in deze software is ook niet top, waardoor deze documenten ook heel vaak in een afzonderlijke lezer geopend moeten worden. Ook de mails die ik zelf opstel, stel ik op op deze centrale scherm, zodat ik tegelijkertijd kan terugkijken naar het originele bericht en de verschillende bijlagen.

In een heel pak situaties zijn er dus 3, 4 of 5 vensters die mij tegelijkertijd nuttige informatie verschaffen en waarbij ik steeds moet wisselen. De informatie die ik op een dubbele 1600x900 of zelfs 1920x1080 tegelijkertijd kan weergeven, is daarbij te beknopt.

Mijn functie is niet louter administratief, maar ook commercieel en technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:02
Zelf zou ik denk ik voor dit model gaan, en dan drie keer als je dat echt wilt: pricewatch: Dell UltraSharp U2520D Zwart.

Dit is een acceptabele grote en niet de breed. Deze monitoren ondersteunen daisy chain waardoor met met de displayports de monitoren aan elkaar kan verbinden, en dan gaat de usb-c naar je laptop toe. Heb je ook geen docking station meer nodig. Dit is helaas wel net over je budget.

[ Voor 4% gewijzigd door larsiey op 12-01-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Fluppe
@larsiey Bedankt voor je input. Mijn huidige monitoren hebben 92 ppi en 96 ppi, wat ik als comfortabel ervaar. Met 1440p op 27" zou ik al aanzienlijk stijgen, waarbij ik me afvraag of het niet te scherp wordt. Om dan 1440p op 25" te nemen, met nog eens 10% extra dichtheid, lijkt me geen goed idee.

Daarnaast is de monitor die je aanbeveelt €100-€150 duurder dan degene die ik zelf gevonden heb. Er is dan wel USB-C met power delivery en daisy chaining, maar de meerprijs van 1 monitor komt even duur uit als de prijs van een goede docking. Bovendien ben ik dan afhankelijk van deze technologie en de eventuele hickups die ze kan meebrengen, op vlak van kabels, ondersteuning door verschillende laptops, onvoldoende power delivery, etc. Al bij al zou ik flexibiliteit en betrouwbaarheid opgeven voor een hogere kostprijs.

Uiteindelijk ben ik op zoek naar een antwoord op volgende vragen, bij voorkeur door iemand met praktijkervaring:
- Is Triple 32" te breed om bruikbaar te zijn?
- Is 1440p op 27" te klein om te gebruiken met 100% scaling?
- Is een 34" Ultrawide in het midden een meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:21
Kan je nu al vertellen dat dat veel te breed is, en niet op te werken is. Je kan dan veel beter de hoogte in gaan.
Dus gewoon 2 schermen onder en 1 er boven. Denk dat 2 normale monitoren met een ultrawide er boven wel goed staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-06 13:13
- Is Triple 32" te breed om bruikbaar te zijn? Ja! 2x 32" of 3x27" is echt wel de max
- Is 1440p op 27" te klein om te gebruiken met 100% scaling? Nee. Op mijn werk heb ik 28" 4K. Als ik deze op 1440p zet met schaling 100% heb ik ongeveer dezelfde grootte als 4K met 150% schaling. Hier werk ik dagelijks mee. Dus dan gaat 27" ook wel
- Is een 34" Ultrawide in het midden een meerwaarde? Niet als je nog steeds 3 schermen wilt.

Waarom niet voor een 49" 1440p scherm gaan en dan zelf je scherm indelen in 3 virtuele schermen? Dat is ook niet verkeerd hoor. Dan heb je wel hetzelfde als 2x 27", maar dan ben je vrijer in het indelen.

[ Voor 18% gewijzigd door LoeWn op 13-01-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

En? Wat is het geworden. Wel interessant voor meerdere mensen denk ik die hier ook mee worstelen.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Fluppe
MrMarcie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:41:
En? Wat is het geworden. Wel interessant voor meerdere mensen denk ik die hier ook mee worstelen.
Hey Gas0line!

Ondertussen is dit bijna 2 jaar geleden, niet verwacht dat hier nog iets gepost zou worden. :*)

Ik ben gegaan voor een setup met triple Dell P2720.
Ik betaalde € 289,00 per monitor.
https://tweakers.net/pric...00/dell-p2720d-zwart.html

Zéér tevreden van deze monitors.
Ik gebruik ze in combinatie met een HP Elitebook 840 en een HP G5 docking.

Interessant om te weten en in gedachten te houden bij een eigen aanschaf, is dat de combinatie van deze werk laptop en docking de 3 schermen jammer genoeg niet op maximale resolutie aansturen. De eerste ervaring was bedroevend.

Door in de bios de snelheid van de USB3.0 terug te schroeven naar USB2.0 krijgt de verbinding met de docking echter extra capaciteit voor beeldsignalen. Hierdoor draai ik momenteel 1x 1080p en 2x 1440p. Toekomstige upgrades in materieel maken misschien mogelijk dat ik de 3 monitors op maximale resolutie draai.

Ben ik tevreden van mijn keuze?
Ja, de monitors in deze configuratie zijn heerlijk om mee te werken.

Mijn vader is ook steeds heel blij als hij kan vragen "of de vliegtuigen al geland zijn".
Pagina: 1