Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een Dell Optiplex 790. Ik wil bij deze pc in het BIOS komen, echter zie ik tijdens de boot geen POST scherm, en als ik de sneltoets gebruik om in het BIOS te komen blijft mijn scherm zwart, ik krijg echter niet de melding dat er geen signaal is, dat krijg ik wel als de pc uit staat.

Ik heb geprobeerd om alle drives los te koppelen, dan zie ik helemaal niets als ik de pc aan zet. Ook het loskoppelen van het RAM geheugen heeft het probleem niet verholpen. Mijn vermoeden is dat ik alleen in het BIOS kom via een VGA kabel, maar ik heb geen VGA aansluiting op mijn monitor, dus ik heb geen andere optie dan een DP kabel gebruiken.

Ik heb vandaag nog een update gedaan van het BIOS, ik zit nu op de laatste versie (van A17 naar A22), tijdens de hele biosupdate heb ik ook niets gezien, pas nadat de update voltooid was en ik terug in Windows zat kon ik met de bios flash tool zien dat de update was gelukt.

Hebben jullie nog ideeën hoe ik toch met de DP kabel in het BIOS kan komen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:58
Welke monitor gebruik je?

Er zijn monitoren met een oude scaler die geen lage resoluties zoals de bios kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
White Feather schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:55:
Welke monitor gebruik je?

Er zijn monitoren met een oude scaler die geen lage resoluties zoals de bios kunnen tonen.
Ik gebruik deze: pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-02-2024
Misschien biedt een vga <-> DP kabeltje uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:07

ricardo246

Life's what you make it!

Mogelijk heb je de optie "snelle doorstart" of iets dergelijks in je BIOS aan staan?
Deze optie versnelt je opstart, maar zorgt er ook voor dat je via DEL, F1 etc niet meer in het bios kan geraken.
BIOS resetten op je MOBO en je kan er weer in. Ik heb dat ook in mijn build met een ASRock X570 Steel Legend. Ik zie geen BIOS meer tijdens opstarten nadat ik deze optie had aangevinkt.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
ricardo246 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:41:
Mogelijk heb je de optie "snelle doorstart" of iets dergelijks in je BIOS aan staan?
Deze optie versnelt je opstart, maar zorgt er ook voor dat je via DEL, F1 etc niet meer in het bios kan geraken.
BIOS resetten op je MOBO en je kan er weer in. Ik heb dat ook in mijn build met een ASRock X570 Steel Legend. Ik zie geen BIOS meer tijdens opstarten nadat ik deze optie had aangevinkt.
Nee dat is het niet, deze pc stond eerst bij m'n moeder, daar kreeg ik wel een POST scherm te zien. Maar ik kan nog wel een BIOS reset proberen. Ik heb trouwens fast boot in Windows zelf al uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-02-2024
O ja, die UEFI quickstart of hoe heet het... Als het dat is kun je via de Windows troubleshooting opties een non-accelerated boot forceren. Als het goed is werkt het met "shutdown /r /o" vanuit de command prompt direct.

Voor meer opties even je in je start menu even zoeken naar de "Change advanced startup options".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 10:35

Zorian

What the fox?

Dit heb ik ook met het gebruik van DP. In mijn geval kan ik het oplossen door in het menu van de monitor de DP versie omlaag te schroeven. Als ik 2 DP monitoren aangesloten heb dan heb ik het probleem ook. 1 van de 2 loskoppelen helpt dan. Kan je evt hdmi gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nog bedankt voor de antwoorden, helaas nog geen oplossing. Mijn displayport op mijn monitor ingesteld op 1.2, maar dat had geen effect. Ook heb ik een displayport > hdmi kabel geprobeerd, maar ook dan werkt het niet.

Pagina: 1