Beste 4K TV tussen 400/450 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert04
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-02 09:14
Hallo allemaal,

Ik ben en 16 geworden en heb wat geld om uit te geven. Ik wil graag een Tv wil kopen, maar ik ben nog niet zeker welke.

Ik wil er films en series op kunnen kijken via bijv. Netflix, dus een Smart-TV is wel nodig. Daarnaast speel ik videospellen op mijn ps4, waardoor ik meteen op mijn 2e punt kom: De TV heeft upscaling nodig, want een 1080p signaal ziet er nou niet bepaald geweldig uit op een 43" 4K en een 4K console is niet bepaald makkelijk te betalen.

Ik heb gekeken naar een aantal LG Tv's, zoals de 43UN7300 en 7400, aangezien mijn vriend een iets duurdere LG heeft en er erg tevreden mee is. Ook merk ik bij hem dat de upscaling erg goed is. Ook de samsung Crystal TU7000 zag er goed uit, maar bij die Tv kon ik niks vinden over de upscaling.

Mijn kamer is niet erg fel en ik heb meestal mijn gordijnen dicht, dus helderheid maakt niet veel uit. Wat wel uitmaakt is contrast, aangezien veel van mijn games donker zijn en ik graag de details wil zien. Ik heb na wat filmpjes kijken gezien dat de Lg's erg goed zijn, maar een niet zo goed contrast hebben.

Ik heb tussen de 400 en 450 euro uit te geven, al mag het altijd minder zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als contrast belangrijk is vallen alle IPS schermen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert04
Aah, ik dacht altijd dat IPS het beste was met goed contrast en heldere kleuren. Dat verkleint de opties weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Met dit budget is het beste wat je kan krijgen qua contrast (bijna zwart) en kleuren, en goede, zowel niet nog steeds de beste motion (resolutie) voor games, een plasma scherm. Kijk eens naar de panasonic g-serie (vanaf g20 prima). Ja het gemiddelde verbruik is wat hoger dan lcd, maar zoveel scheelt dat ook weer niet (de pieken zijn veel hoger, daarop oordeelt menigeen)

Het enige wat je dan mist is het smart gedeelte, maar een chromecast of Android kastje zijn de kosten ook weer niet. 4k ga je niet missen, geloof me maar, die scherpte brengt weinig extra op daadwerkelijke kijk afstand. (en dat zeg ik met mn 65").

Dat is ook de reden dat ik van plasma naar oled (buiten je budget) ben gegaan. Helaas is daarvan de motion resolutie (ondanks 120hz etc) hetzelfde probleem als bij lcd, het aantal scherpe beeldlijnen is dramatisch lager bij bewegende beelden dan bij een statisch beeld. Plasma zeg ik je, en ja dat is alleen nog maar 2e hands beschikbaar...misschien kan je zelfs voor 200 - 250 euro een leuke krijgen, zou ik alsnog veel hoger indelen dan die crappie lcd's.

[ Voor 15% gewijzigd door ToFast op 12-01-2021 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert04
Ik zal er zeker naar kijken. Het liefst zou ik naar de MediaMarkt gaan om Tv's te bekijken, maar ja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ook niet onbelangrijk om te vermelden; wil je nieuw of tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert04
Nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Met jouw budget en wensen zijn de verschillen onderling klein. Upscaling e.d. hoef je je niet druk om te maken. VA of IPS maakt het grootste verschil. Ik zou kijken naar de TCL P611 en voor meer apps dan YouTube en Netflix, zie de P615. De Hisense A75F is ook interessant met Dolby Vision (Netflix) en een breder kleurenbereik. App-aanbod is hierbij min of meer Prime, Netflix en YouTube. De Crystal UHD's van Samsung zijn prima, maar komen zowel met IPS als VA in 43''. Hisense en TCL zijn altijd VA tv's. De LG UN7-serie is zoals gezegd IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert04
Ik zat zeker te kijken naar TCL, maar vond hier vrij weinig positieve reviews. Ik heb voor de Samsung TU 7000 serie gekozen.
Pagina: 1