Twee schermen op 1 laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-09 14:29
Hi allen,

Met de verwachting dat thuis werken ook na de pandemie regelmatiger voor gaat komen ben ik van plan om een thuiskantoor in te richten. Idealiter heb ik dan twee schermen hangen die ik in mijn laptop kan prikken. Mijn vraag hiervoor is; wat is hier voor mogelijk?

Het is zo dat er meerdere laptops op aangesloten moeten kunnen worden (niet te gelijker tijd uiteraard) zo heb ik op dit moment een windows laptop en mijn vriendin een macbook.

Ik weet dat een goede optie hier voor een dockingstation is, maar ben ook benieuwd naar alternatieven als deze er zijn. Waar moet ik rekening mee houden en wat is er mogelijk.

Graag hoor ik jullie ervaringen en meningen.

Alvast bedankt,
Mrjobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 11:32
Ik ben zelf wel fan van de nieuwe generatie schermen met ingebouwd docking (zoals de HP 243D bijvoorbeeld). Toetsenbord, muis, ethernet etc sluit je aan op de achterkant van het scherm en de USB-C kabel aan de laptop. Deze kan via deze poort ook opladen.

Een tweede scherm is ook aan te sluiten op dit scherm. Enige nadeel is dus wel dat je een USB-C aansluiting op de laptop nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Fluppe
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-02 21:03
Dat lijkt me af te hangen van de Video-out mogelijkheden van de laptops waarvan sprake is. Als ze allemaal video over USB-C ondersteunen, lijkt een dergelijk universeel dock met power delivery een no-brainer.

Zoals Michel zegt zijn er schermen waar dit al is ingebouwd, maar voor de meerprijs van een dergelijk scherm dat ook nog eens DP-out heeft, heb je vaak een docking. Die docking gaat dan ook nog eenvoudiger een eventuele uitbreiding naar een 3e scherm mogelijk maken moest je dit later wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08
Heb je überhaupt al eens aan de search gedacht hier op het forum? Deze vraag is de afgelopen maanden namelijk al tientallen keren langsgekomen.

En als je zo’n specifieke situatie hebt dat je niets kan vinden of dat je het niet aan de praat krijgt, dan zouden we graag willen weten:
- wat je al zelf hebt gedaan
- wat dan jouw specifieke situatie is, dus welke laptop(s) en welke monitoren.

“Een Windows laptop” zegt natuurlijk helemaal niets, “een monitor” ook niet.

Eigen inzet wordt gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-09 16:50
een los (usb-c) dock is de makkelijkste en goodkoopste oplossing.
Een scherm met ingebouwd dock is weer een device minder natuurlijk.
En er zijn ook nog schermen met een ingebouwde kvm-switch mocht je bijv ook nog een desktop hebben die je wil gebruiken.

tijd voor wat klusjes!