Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jenzel1986
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 10:24
Dag iedereen,

Ik heb thuis een volledige B&W Formation opstelling aangeschaft, met name:
- Bar
- Bass
- Flex
- Wedge
- Duo

Nu ben ik ook geabonneerd bij Tidal HiFi en Roon maar ik ondervind telkens dezelfde problemen, nl. op Roon krijg ik steeds de melding: Tidal-media laat traag. Dit kan wijzen op netwerk- of verbindingsprobleem. De muziek val stil en weigert verdere dienst, telkens opnieuw. Ook krijg ik regelmatig “echo” geluid uit de verschillende boxen.

In mijn netwerk heb ik alles vernieuwd wat ik kon: kabel van de straat tot mijn modem, de modem zelf, powerline erbij en zelfs een speedboost van 1Gbit bij Telenet voor 20 euro per maand helpen niet.
Ik denk dus ook dat het niets te maken heeft met mijn Wifi .

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46
Meer informatie aub over de gebruikte (wifi-)apparatuur.
Daarnaast roept de kreet Powerline al enig wantrouwen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Eens met @Masimo, wat meer infomatie over je router en hoe je de speakers aan het netwerk verbonden hebt helpt om een antwoord te geven. Gebruik je Wifi of Powerline? Waar stat je Wifi router en je speakers, hoeveel afstand? Zitten er muren zitten tussen - welk materiaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je het al bedraad getest ?

Lijkt me dat je met bijna 8000€ aan boxen ook wel een plekje voor 30€ ethernetkabel kan bedenken

Voor wat ik zo snel kan zien, ga neem je een 1Gbit verbinding af bij je provider, om het af te schalen naar een powerline oplossing, die ( mits je een héél goede hebt ) de boel terugzet naar 500Mbit

Tidal zelf zal niet zo heel veel meer dan 100Mbit max nodig hebben, maar verstoringen op het elektranetwerk, zelfs een verlengkabel gooit roet in het eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:54
Dit komt mij bekend voor, heb het zelf ook gehad met Roon, het steeds maar weer uitvallen. De oorzaak hiervan: bijna altijd, netwerkinstellingen.

In mijn geval heb ik het opgelost door het ip adres van mijn accesspoint waaraan de streamer bevestigd is 1 op te hogen, dwz de router op 192.168.178.2 en het ap op 192.168.178.3. Overigens ik heb later dat ap vervangen door een audiofiele switch en dat werkt ook prima

Wat ook soms uitvallers geeft zijn dynamische instellingen, beste is een vast IP adres en dan blijft alles goed draaien.

Ter info, dit is mijn roon opstelling:

Roon Core: Roon rock op een intel nuc die bedraad aangesloten op het accesspoint
van Accesspoint, een lange netwerkkabel naar de switch
aan de switch de netwerkkabel richting streamer (Roon endpoint)

netwerkinstellingen allemaal op statisch ip