Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-10 14:55
Ik had voorgaand een Denon X1000 die ik met Optisch verbonden had met mijn LG OLED TV en alle ingangen op Tv gebruikte owv 4k en receiver was maar 1080P

Heb nu een nieuwe Marantz NR1510 gekocht en alles op de Marantz aangesloten met TV dan op het TV kanaal met ARC/CEC output van de receiver.

Op het begin lukte het perfect om via mijn Telenet decoder de receiver/Tv uit te zetten (met de algemene rode powerknop)
even erna lukte het weer niet meer en toen weer even wel. momenteel werkt het weer niet. er is niets veranderd van instellingen...

Kan hier een andere reden voor zijn?

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:23
Wat voor kabels gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
https://www.bol.com/nl/p/...4saZTrxjfcmAaAk1PEALw_wcB

Deze kabel tussen receiver en TV (wel 3m owv opgehangen) de bijgeleverde HDMI tussen telenet decoder en receiver.
Media player enz is dan weer ook met HDMI 2.0 kabel verbonden.

Ik dacht dat CEC al sinds een zeer lage HDMI versie aanwezig was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:20

FeaR

In GoT we trust

Hanzzzie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:42:
Ik dacht dat CEC al sinds een zeer lage HDMI versie aanwezig was?
Klopt. Nadeel is alleen dat HDMI CEC geen standaard is, elke fabrikant mag HDMI CEC implementeren zoals zij wil. Daarom kan het zijn dat sommige apparatuur niet lekker met elkaar communiceert. Andere HDMI kabel kan je altijd proberen, soms werkt de handshake beter met een andere kabel maar staar je niet te blind op wat HDMI CEC doet en wat het zou moeten kunnen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
ok. thanks voor de info.

het is raar dat het soms wel, soms niet werkt...

Zal eens een andere kabel gebruiken als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
FeaR schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:44:
[...]

Klopt. Nadeel is alleen dat HDMI CEC geen standaard is, elke fabrikant mag HDMI CEC implementeren zoals zij wil. Daarom kan het zijn dat sommige apparatuur niet lekker met elkaar communiceert. Andere HDMI kabel kan je altijd proberen, soms werkt de handshake beter met een andere kabel maar staar je niet te blind op wat HDMI CEC doet en wat het zou moeten kunnen.
Heeft jammer genoeg niet geholpen...

Ik zou hdmi van telenet naar TV kunnen brengen maar vraag me dan af hoe ik de audio moet krijgen op de Marantz daar ik niet meer optisch werk :/

Pagina: 1