Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jangielens
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-11-2024
Mijn vraag is: hoe ik de automatische update van Domoticz kan voorkomen?

Ik maak gebruik van Domoticz versie 2020.2 Build hash: b63341bc0 Compile date:2020-04-26 Python version 3.7.3. Dit draait op een Raspberry 3.

Na een grote update begin 2020 liep Domoticz helemaal niet meer. We hebben toen met behulp van degene die de zaak geïnstalleerd heeft na enige tijd weer aan de praat gekregen.
Inmiddels heb ik ook een backup gemaakt van het SD-kaartje waar Domoticz op geïnstalleerd is.

Ik probeer wat meer te weten te komen hoe e.e.a. werkt bij Domoticz, maar dat kost tijd. Die heb ik wel, maar kan niet altijd vinden in de manuals etc. wat ik wil.

Zoals hierboven vermeld, wil ik de automatische updates uitzetten en wachten totdat het zeker is dat de nieuwere versie(s) niet voor problemen zorgen.

In het menu van Domoticz zou een optie moeten staan onder Instellingen van Updates. Echter in ons menu is dat niet zichtbaar.

Bestaat er een commando waarmee je de automatische updates kunt uitzetten?

Of is de interface die ik heb de juiste of moet er iets anders geïnstalleerd. Via de site van Henri Mathijssen kreeg ik de tip, deze vraag te posten op een Domoticz forum.

Mijn kennis van Linux is (helaas) beperkt, maar daar wordt nog aan gewerkt.

Uiteraard heb ik al op verschillende fora rondgekeken, maar nog niets kunnen vinden waarmee ik dit kan oplossen. Dat ligt natuurlijk aan omdat ik niet weet waar ik (naar) moet zoeken

...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVm1cwb9bHudHiZX5Kr4X1df-Xc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LxtEiZ3hBoSW4BzS3Kd7mXR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avr9RNp8o1drbjbo93nsh-AQoGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XDre3jYi0u1pXgkszhhD6YHw.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:21
Volgens mij doet Domoticz sowieso nooit automatisch updaten. Dat vinkje wat jij zoekt is alleen maar of je de melding krijgt voor een nieuwe update. De update zelf zal je met de hand moeten uitvoeren. Dus er is wat dat betreft niks aan de hand :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jangielens
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-11-2024
Thnx voor de vlotte reactie!
Goed te horen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-06 14:30
Dat Domoticz niet meer werkte lag eerder aan de niet uitgevoerde OS upgrade van Jessie naar Buster...

en dat stond ook in de release-notes. (die @Kees-Jan ook niet had gelezen 8)7 |:( O-) :z )

want dat was de voorwaarde om de nieuwe versie van Domoticz te kunnen upgraden of te installeren ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Kees-Jan op 14-01-2021 10:43 ]

the older I get, the better I was...