Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeremyTK
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-02-2021
Mijn vraag
Voor mijn vriendin die bijna jarig is zoek ik een nieuwe smart watch of activity tracker. De Fitbit die ze nu heeft is namelijk aan vervanging toe. Tot op heden gebruikt ze het voornamelijk voor de functies als het meten van sportactiviteit (hardlopen, wandelen en fitness), haar nachtrust en om de tijd van af te lezen. Nu ben ik opzoek naar een goed alternatief die deze functies ook heeft. Budget ligt tot €150). Nu ben ik er zelf nog niet echt uit wat nou wijsheid is om te kopen binnen deze prijsklasse: een activity tracker of een smart watch met ''activity functies''.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ze gebruikt nu een Fitbit charge 2 en een Galaxy A50.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Galaxy Watch Active Deze lijkt alle functies van een activity tracker te hebben en daarnaast ook nog eens een volwaardig ''horloge'' te zijn.

Charge 4 Bijna even duur als de Galaxy Watch, maar zonder het grote scherm en uitgebreide functies.

Wat doet nou exact de Xiaomi band 5 niet wat de bovenstaande 2 wel doen? Met uitzondering van de GPS functie die niet goed en nauwkeurig blijkt uit reviews.

Zijn er betere alternatieven binnen de prijsklasse en hebben jullie advies in deze aankoop? Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:00
Vraag jezelf af hoe vaak je vriendin zonder mobiel loopt. Als het antwoord 'nooit" is, is het dan niet veel nuttiger om GEEN GPS in je smartwatch te hebben?

enneh, welke zit fijn / ziet er mooi uit, schijnt voor vrouwen ook een ding te zijn :P

[ Voor 22% gewijzigd door 99ruud99 op 12-01-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeremyTK
99ruud99 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:14:
Vraag jezelf af hoe vaak je vriendin zonder mobiel loopt. Als het antwoord 'nooit" is, is het dan niet veel nuttiger om GEEN GPS in je smartwatch te hebben?

enneh, welke zit fijn / ziet er mooi uit, schijnt voor vrouwen ook een ding te zijn :P
Goed punt, eigenlijk is het antwoord nooit en is de GPS functie dus niet noodzakelijk. Maar betekend dit dan dat de enige meerwaarde van de charge 4 t.o.v. de xiaomi de GPS functie is?

En tja, over de pasvorm kan ik nu nog niet zoveel zeggen natuurlijk... Design speelt ook wel een rol, maar is niet persé doorslaggevend. De Fitbit die ze nu heeft is gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit aankoopadvies is, schopje van WAO naar ATT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeremyTK
rens-br schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:21:
[mbr]Aangezien dit aankoopadvies is, schopje van WAO naar ATT.[/]
Excuses, kon er niet echt uitkomen waar ik het nou moest plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-04 23:39

Grannd

da Granndest

Ik gebruik zelf de pricewatch: Huawei Watch GT2 (46mm) Zwart (Zwart)

Het is een smartwatch die eigenlijk vooral sportfuncties biedt (hartslagmeter, GPS, bewegingssensor) maar met het juiste bandje ziet hij er (voor een smartwatch) echt wel chique uit.
De accu gaat ook (bijna) 2 weken mee met continue hartslagmeting en stappentellen, notificaties komen ook binnen en je kan er zelfs mee bellen wat verrassend goed werkt (en handig als je je handen vol heb en geen oortjes bij de hand heb).

Alle functies die je kan bedenken zitten erin, wat voor mij de doorslag gaf was dat je er mp3's op kan laden en met bluetooth oortjes kan verbinden, in combinatie met de GPS kan je dus alles wat je met een telefoon zou willen bij hardlopen maar dan zonder telefoon.
Je heb ook Garmin's die Spotify kunnen synchroniseren om de muziek overzetten nog makkelijker te maken, maar dat is echt een hele andere prijsklasse.

[ Voor 13% gewijzigd door Grannd op 12-01-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeremyTK
Grannd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:57:
Ik gebruik zelf de pricewatch: Huawei Watch GT2 (46mm) Zwart (Zwart)

Het is een smartwatch die eigenlijk vooral sportfuncties biedt (hartslagmeter, GPS, bewegingssensor) maar met het juiste bandje ziet hij er (voor een smartwatch) echt wel chique uit.
De accu gaat ook (bijna) 2 weken mee met continue hartslagmeting en stappentellen, notificaties komen ook binnen en je kan er zelfs mee bellen wat verrassend goed werkt (en handig als je je handen vol heb en geen oortjes bij de hand heb).

Alle functies die je kan bedenken zitten erin, wat voor mij de doorslag gaf was dat je er mp3's op kan laden en met bluetooth oortjes kan verbinden, in combinatie met de GPS kan je dus alles wat je met een telefoon zou willen bij hardlopen maar dan zonder telefoon.
Je heb ook Garmin's die Spotify kunnen synchroniseren om de muziek overzetten nog makkelijker te maken, maar dat is echt een hele andere prijsklasse.
Bedankt voor je reactie. De specs zien er fantastisch uit! Ben alleen bang dat deze voor mijn vriendin wat te groot en lomp is, desondanks ik hemzelf wel super tof vind. Misschien koop ik hem voor mijzelf.. Zou er een "vrouwelijk'' alternatief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb zelf de Xiaomi band 5 en deze gebruik ik eigenlijk vooral voor de horloge functie en als stappenteller.

Het is een fijn klein ding wat ook behoorlijk lang mee gaat op de accu (met de meeste ongebruikte functies uit haal ik op een week een kleine 50%). Wel moet ik er eerlijk bijzeggen dat dit wel de 2de is aangezien de eerste echt snel leegliep en niets wou vasthouden.

Met de sportfuncties heb ik geen ervaring buiten dat ik je wel kan vertellen dat je rustig de telefoon kunt thuislaten tijdens het sporten aangezien er een geheugen functie in zit welke bij thuiskomst weer doet syncen met de telefoon.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-04 17:48
Voor sport/hardloop horloges moet ik altijd aan Garmin denken.
Die hebben de vívosmart 4, wat veel lijkt op de Fitbit die ze nu heeft. Of de Venu Sq maar die is met 200E wat boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-04 23:39

Grannd

da Granndest

JeremyTK schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Bedankt voor je reactie. De specs zien er fantastisch uit! Ben alleen bang dat deze voor mijn vriendin wat te groot en lomp is, desondanks ik hemzelf wel super tof vind. Misschien koop ik hem voor mijzelf.. Zou er een "vrouwelijk'' alternatief zijn?
Er is ook een 42mm versie, die heeft alleen geen speaker en microfoon en een kleinere batterij maar is wel wat slanker.
Pagina: 1