Ik wil een Authenticator app gaan gebruiken om mijn digitale leven wat veiliger te maken.
Alleen roept dit toch veel vragen op wat ik moet kiezen en hoe ik alles veilig hou.
Grotendeels gebruik ik IOS apparaten om te internetten.
Ik zou het graag vanaf het begin goed op willen zetten.
Maakt het uit welke app ik kies?
Ik zie van Microsoft en Google authenticators maar zijn die universeel?
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik bij verlies van mijn toestel toch nog bij de code's kan?
Ik heb nu voor 1 site een code gemaakt in Google Authenticator, maar kan daar niet een optie vinden om te synchroniseren.
Bij Microsoft zie ik wel een backup optie om bijvoorbeeld naar Icloud te backuppen.
Maar als ik die beveilig met een code kan ik er toch ook niet in?
Of is dat bij apple dat hij de code naar een vertrouwd apple device stuurt om in Icloud te komen?
Of zijn er andere/betere authenticators die betrouwbaar zijn en veilig te gebruiken zijn?
Alleen roept dit toch veel vragen op wat ik moet kiezen en hoe ik alles veilig hou.
Grotendeels gebruik ik IOS apparaten om te internetten.
Ik zou het graag vanaf het begin goed op willen zetten.
Maakt het uit welke app ik kies?
Ik zie van Microsoft en Google authenticators maar zijn die universeel?
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik bij verlies van mijn toestel toch nog bij de code's kan?
Ik heb nu voor 1 site een code gemaakt in Google Authenticator, maar kan daar niet een optie vinden om te synchroniseren.
Bij Microsoft zie ik wel een backup optie om bijvoorbeeld naar Icloud te backuppen.
Maar als ik die beveilig met een code kan ik er toch ook niet in?
Of is dat bij apple dat hij de code naar een vertrouwd apple device stuurt om in Icloud te komen?
Of zijn er andere/betere authenticators die betrouwbaar zijn en veilig te gebruiken zijn?