Wel internet maar windows zegt van niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano0134
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-06-2021
beste tweakers,

Ik heb een hoofdrouter met daaraan een oude router die ik als switch gebruik. Aan die router/switch heb ik een laptop en een kleine windows server hangen. het gekke is dat de windows server internet heeft en dat ook laat zien, maar de laptop heeft wel internet maar zegt van niet. (wereldbolletje met kruis icoontje rechts onderin). applicaties zoals spotify werken dan ook niet omdat die denken dat er geen internet is. weet iemand misschien hoe ik dit opgelost krijg? |:(

Beste antwoord (via stefano0134 op 12-01-2021 19:54)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:45
Daar is je antwoord..
Hi, after months of browsing the internet for solutions, I've finally solved the problem on my own. I'll share it in hopes of helping the many posters who've tried all other proposed solutions with no success. It's a simple registry edit.
  • open registry editor
  • locate this folder: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NlaSvc\Parameters\Internet
  • right click EnableActiveProbing, select modify, and change the value from 0 to 1
I believe this to be the intended default value anyway.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 12:49
Wat krijg je voor ip op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano0134
op mijn laptop krijg ik 192.168.178.38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:28

bonzz.netninja

Niente baffi

Je geeft weinig te informatie, maar ik zou kijken naar
- het ip adres van de client die geen internet heeft (juiste range ook)
- de dns server die de client krijgt

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano0134
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcyaUF6ohH3FpstRzOC2NLuhJws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vJbaHAwV8hrw9RW4A02X9wsS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 22:07
werkt het via wifi (of juist kabel) wel?
staan je DNS instellingen goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Laatst online: 07:18
Gateway pingen?
Google (8.8.8.8) pingen?
www.google.nl pingen?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano0134
de dns instellingen in mijn router/switch staan op 'automatische configuratie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano0134
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cdd26xslIN5YbpXBCPp_LnNw_YM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qzX5C0RAWQYxdgWLcnzwvLq3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano0134
In de adapterinstellingen van mijn netwerkkaart staan de instellingen ook op automatische dns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

En als je de server eens even los koppelt van het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:09
Is de server met utp aangesloten?
laptop bedraad proberen?
oude router /switch kan https aan?

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Krijg je deze twee namen geresolved? En kun je connecten met www.msftconnecttest.com?

C:\>nslookup www.msftconnecttest.com

Name:    4-c-0003.c-msedge.net
Address:  13.107.4.52
Aliases:  www.msftconnecttest.com
          v4ncsi.msedge.net
          ncsi.4-c-0003.c-msedge.net

C:\>nslookup dns.msftncsi.com

Name:    dns.msftncsi.com
Addresses:  fd3e:4f5a:5b81::1
          131.107.255.255

Wat staat er verder in je registry en je hosts-file?

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NlaSvc\Parameters\Internet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0uBv3uVSpaHI7k-JHNmefjifiI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ea8YWO5wzb2XBNkwPV5D1UWl.png?f=user_large

C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygmYPb7yKGCMXxX0YpmR3N9cvyo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fbaaZCO2LfhI4sM1cVzNLY5y.png?f=user_large

[ Voor 73% gewijzigd door nescafe op 12-01-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano0134
bedankt voor al jullie reacties. ik ga een switch aanschaffen en de router ergens anders voor gebruiken. ik heb de laptop nu rechtstreeks aangesloten op de router maar krijg nu nogsteeds hetzelfde. wel internet maar windows zegt van niet. hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano0134
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HwMO8rln35XA5dnkmFXVzTU5WQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3oYwGNWNx9gNXsBDgsuwQXUs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nvSXN_mg28PFQQ-fUdQydTKog4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UWIogH1KflWUmKSzwraRiOB5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
Daar is je antwoord..
Hi, after months of browsing the internet for solutions, I've finally solved the problem on my own. I'll share it in hopes of helping the many posters who've tried all other proposed solutions with no success. It's a simple registry edit.
  • open registry editor
  • locate this folder: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NlaSvc\Parameters\Internet
  • right click EnableActiveProbing, select modify, and change the value from 0 to 1
I believe this to be the intended default value anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41

Nox

Noxiuz

Is dit niet gewoon het uitschakelen van het monitoren van je verbinding? Mooie workaround :P

Hele simpele vraag: al eens geprobeerd je laptop compleet opnieuw op te starten? Alles lijkt prima verder namelijk.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Zelfde probleem hier ook (gehad?) met laptop en desktop. Geven aan dat er geen internet is terwijl ik wel op internet rondstruin. Vooral irritant bij diensten zoals Spotify en Outlook, die kennelijk van deze service uitgaan en ook niets doen als je 'geen internet' hebt.

Ik heb voor mijn verbinding die waarden (in het screen shot) in het register allemaal omgezet naar andere, volgens mij Cloudfare. Sinds dien geen gedoe meer, alleen als je van verbinding wisselt (draad naar WiFi) wil die nog wel eens dwars gaan liggen, volgens mij.

Heb ook nog gekeken of het misschien ligt aan het feit dat ik O&O Shutup10 aan heb staan. Daar heb ik Disable Network Connectivity Status Indicator (NCSI, what's in a name) nu wel ruimte gegeven. Weet niet of dit ook echt helpt overigens. Heb nog geen tijd gehad om dat uit te zoeken.

Edit: Als je zoekt op NCSI krijg je oa dit: https://docs.microsoft.co...no-internet34-status.html

Misschien helpt dat?

[ Voor 9% gewijzigd door Ex Nunc op 12-01-2021 12:32 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano0134
ik heb mijn laptop al meerdere malen opnieuw opgestart en ook meerdere malen de netwerkinstellingen gereset. dit echter zonder resultaat.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:07

lier

MikroTik nerd

stefano0134 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:10:
ik heb mijn laptop al meerdere malen opnieuw opgestart en ook meerdere malen de netwerkinstellingen gereset. dit echter zonder resultaat.:(
Heb je de registry aanpassing al doorgevoerd zoals @nescafe deze gepost heeft?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

@stefano0134 Ben ik ook wel benieuwd naar, bij mij heeft het iig een stuk geholpen. Al snap ik nog niet hoe precies, want op mijn desktop werkt alles prima, zo lang ik WiFi aan laat staan, terwijl er ook een kabel ingeprikt zit. Zet ik dat uit, dan begint het gelazer weer. Outlook krijgt niets binnen en Spotify zegt dat ik offline ben.

Volgens mij is het probleem wel bekend, maar doen ze er nog weinig aan. In mijn beleving was het probleem ook nogal wisselend aanwezig. Soms werkte het wel en dan ineens weer niet.

Heb trouwens dat NCIS uitgeschakeld via O&O en alles werkt nog precies het zelfde, dus daar ligt het niet aan.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:35
Is inderdaad een bug in Windows update 2004. De oplossing is het stappenplan van @nescafe uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano0134
dankjewel @nescafe mijn probleem is opgelost!
Pagina: 1