Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd.stougie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-07-2023
Ik heb sinds een paar maanden een pc met i3-10100 en een GTX-1660S.
Dit is vele malen beter dan mijn vorige pc en deze opstelling zou ongeveer 150 tot 170fps moeten halen in World Of Tanks (max settings, 1440x900)

Dit klinkt aantrekkelijk genoeg als het maar waar is, ik haal namelijk 75fps terwijl mijn vrienden en anderen online wel die 170 aantikken.
Een halvering is niet zo fijn en dat is ook wat mijn userbenchmark laat zien, mijn videokaart is namelijk in het 0th percentile en heeft een score van 31.3%.

Hoe kan ik dit soort prestatie problemen het beste oplossen?

Mijn complete setup is:
- i3-10100
- asus GTX-1660s
- 16GB DDDR4-2132 <<<waarvan constant 7.6 in gebruik is
- gigabyte H470 HD3
- toshiba 3TB HDD

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:29
Wat heb je zelf al gedaan om te kijken waarom de performance ondermaats is?

Dat scheelt ons een hoop voorstellen plaatsen die je mogelijk al gedaan hebt.

En begin eens bij het begin.

1) Drivers updaten (Chipset, video, LAN, geluid etc). Zie https://www.gigabyte.com/...support#support-dl-driver
2) Windows up2date. Zorg dat je de laatste versie hebt (20H2) en de laatste updates (CU van december 2020)
3) Installeer Afterburner en laat die draaien tijdens het spelen. Hier kan je misschien snel al zien waar je bottleneck is.

4) Misschien een domme opmerking, maar heb je je kaart in het juiste (bovenste) slot gedaan?

Adviezen:
1) Installeer een M2 NVME SSD voor je OS en gebruik een andere SSD (M2 of SATA) voor je games. Oude HDD schijven zijn traag en helpen niet bij de performance.
2) Als het budget het toe laat, geheugen vervangen door 2x 8GB 2666Mhz geheugen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wylana op 12-01-2021 11:38 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mèllon030
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-07 21:58
Misschien nog een domme suggestie, maar steekt je scherm effectief in de grafische kaart en niet in de mobo?

Als hij de integrated graphics van je CPU gebruikt kan het daaraan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@sjoerd.stougie Post eens je gehele build incl voeding en monitor. wat was je vorige systeem, en wat waren daar de behaalde FPS ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.