Kan het euroteken niet in kolommen krijgen bij excel.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdP
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-05-2024
Mijn vraag: Hoe kan ik het euroteken in kolommen krijgen. Heb alles al geprobeerd.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik office 2016 plus
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: alles wat op internet te vinden is. Programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, regio instelling gecontroleerd, invoegtoepassing aan en uit gezet. Via celeigenscappen en dan met aangepast een nieuwe code aangemaakt enz.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:02
wat gebeurt er als je in een lege cel een getal tikt en daarna de celopmaak wijzigt naar valuta?

Toont Excel dan een ander valutateken? Of helemaal geen teken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:45

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Ik gebruik Office 365, dus ik weet niet precies de verschillen met Office 2016 plus, maar in het standaard tabblad (Start) op het lint heb je het menugedeelte 'Getal', waar je vaak kan wisselen tussen getallen / procenten / geld (en/of je meer of minder decimalen wilt).

Het geld-icoontje bevat vaak ook een pijltje naar beneden, waar je verschillende opties worden gepresenteerd.
Knopje indrukken is de "standaard" gebruiken, maar via dat submenutje kan ik ook Ponden, Euro, Yuan (China), Zwitserse franken e.d. gebruiken inclusief bijbehorende teken dan wel notatie.

[ Voor 4% gewijzigd door GRDavies75 op 12-01-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:51

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Wil je het euroteken als voorvoegsel voor valuta? Of wil je het als tekst in een cel?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdP
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-05-2024
alle bovengenoemde oplossingen heb ik al geprobeerd. De bedoeling is om kolommen te maken met in iedere cel het euroteken. Ik ben er nu achter gekomen dat als ik een getal intik met achter de komma twee nullen dan kan ik wel het euroteken krijgen maar zodra ik een ander getal achter de komma zet verdwijnt het euroteken. Ra ra hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-04 15:59
ipv een komma een punt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:34

g0tanks

Moderator CSA
JanvdP schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:27:
alle bovengenoemde oplossingen heb ik al geprobeerd. De bedoeling is om kolommen te maken met in iedere cel het euroteken. Ik ben er nu achter gekomen dat als ik een getal intik met achter de komma twee nullen dan kan ik wel het euroteken krijgen maar zodra ik een ander getal achter de komma zet verdwijnt het euroteken. Ra ra hoe kan dit?
Kan je hier een screenshot van plaatsen? Ik heb wel een vaag idee van wat je beschrijft, maar het helpt om dat concreet te maken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Office 365 plus: invoegen symbool > geen probleem. Alt-Gr + 4 indrukken: geen probleem.

Je geeft gewoon veel te weinig informatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:09
JanvdP schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:27:
Ja logisch: Excel gaat er vanuit dat je valuta invoert. Zodra je er meer achter gaat zetten is het geen valuta meer (tenzij je het aantal cijfers achter de comma gaat ophogen).
Verder lijkt het me een gevalletje Excel/office basics.
Probeer eens ALT + 0128 in een cel te tikken dat moet werken
Pagina: 1