PC opeens uit, moederbord kapot of iets anders ?

Pagina: 1
Acties:

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 11:41
Ik zat gewoon te inetten en me pc viel helemaal uit, geen blauwe schermen ofzo gewoon net alsof de stekker eruit ging...

Ik dacht dat de voeding kapot was omdat het moederbord nog geen 2 jaar oud is, me oude voeding was 230 watt dus ik heb maar gelijk een 300 watt gekocht, maar ook met een nieuwe voeding doet tie nog steeds niks :(

Als ik de pc probeer aan te zetten draait de fan van de vouding een kwart slag en verder gebuert er niks, geen piepjes of wat dan ook...

Moederbord is een MSI 6156 proc is een P3 450.

Is het moederbord definitief kapot of kan het ook nog iets anders zijn ?

Verwijderd

Lijkt idd op een kapot mobo, controleer de kabels nog ff van de voeding.
Probeer alle overbodige hardware/randapparatuur eruit te halen zoals cd-rom, netwerkkaart, geluidskaart etc etc en opnieuw opstarten.

Mocht hij het zonder apparatuur wel doen dan moet je deze 1 voor 1 terug plaatsen om te kijken waar het fout gaat.

Maar ik denk dat je mobo naar de kl$te is

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 11:41
Op maandag 13 augustus 2001 19:19 schreef Devil_2000 het volgende:
Lijkt idd op een kapot mobo, controleer de kabels nog ff van de voeding.
Probeer alle overbodige hardware/randapparatuur eruit te halen zoals cd-rom, netwerkkaart, geluidskaart etc etc en opnieuw opstarten.

Mocht hij het zonder apparatuur wel doen dan moet je deze 1 voor 1 terug plaatsen om te kijken waar het fout gaat.

Maar ik denk dat je mobo naar de kl$te is
Ik heb de voeding ook al alleen op het moederbord aangesloten en dan aangezet maar dan doet tie nog steeds niks en ik hoor ook geen piepjes, maar me videokaart en me isa netwerkkaart laat ik dan wel gewoon zitten, maar als het daar aan lag hoor je wel iets van piepjes en dan doet me voeding ook wel iets meer.. :)

Maar hoe kan een moederbord van nog geen 2 jaar oud nou zo ineens kapot gaan zonder enige problemen daarvoor :?

Ik heb niet overklokt of andere rare dingen met het moederbord gedaan want dat kan niet eens :z

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 19:47 schreef Sir_Killalot het volgende:

[..]

Maar hoe kan een moederbord van nog geen 2 jaar oud nou zo ineens kapot gaan zonder enige problemen daarvoor :?

Ik heb niet overklokt of andere rare dingen met het moederbord gedaan want dat kan niet eens :z
"Ik heb niet overklokt", een Tweaker die niet overklokt ? geloof je het zelf ;)

Maar zonder gekheid ja die dingen kunnen gebeuren, al moet ik eerlijk toegeven 2 jaar is wel erg kort voor een mobo, ik vraag mij af kan er niets zijn met de BIOS aangezien je ook geen piepjes hoort.

Misschien zit ik wel mis met mijn theorie over een kapot mobo of BIOS maar dan horen we dat wel van de andere Tweakers toch ? :)

Ik heb geen idee hoelang er garantie zit op jouw moederbord anders zou je daar gebruik van kunnen maken.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:40
Kan gerust hoor... Ik heb hier een philips tv staan die deed ook niks door da het slecht was gesoldeerd |:(... Als het mobo geen piepjes afgeeft lijkt mij er toe dat ie kapoet is :(