Vraag

• ES-NL
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-03 23:38
Mijn vraag

Als ik in Firefox iets type verschijnen er totaal andere letters dan ik type. Het zijn ook niet per toets elke keer dezelfde 'verkeerde' letters, als ik bijvoorbeeld type a b dan verschijnt er . /, dan weer [ ] en daarna b n. Hetzelfde gebeurt overigens in Micosfodt Edge, hier heb ik dit probleem al eerder gehad. Chrome heeft dit probleem niet.

Wat veroorzaakt dit en hoe kan ik dit oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit heeft betrekking op Firefox en Edge.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

-Het is zeker niet de combinatie ctrl-shift.
-Opnieuw opstarten helpt niet.
-Ook na Restart with Add-ons Disabled - Safe Mode is het probleem er nog
- De computer is gescand met Eset Internet Security, Malwarebytes, Super Anti Spyware en Hitman Pro geen van allen levert iets op .

[Voor 5% gewijzigd door ES-NL op 12-01-2021 00:09]

Beste antwoord (via ES-NL op 21-01-2023 16:54)

• PC-Opruimen.nl
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-12-2022
Goedenavond,

Dit zelfde probleem ook bij een klant gehad.
Bleek dat Hitman Pro dit had veroorzaakt.
Je kunt dit namelijk testen door de PC in veilige modus op te starten.
Wanneer het probleem zich niet meer voordoet, zou het dus een programma moeten zijn die normaal wel opstart.
En bleek Hitman Pro de boosdoener.

Alle reacties

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Staat je toetsenbordlayout goed? Zie 'How to change keyboard layout on Windows 10" op
https://www.windowscentra...eyboard-layout-windows-10

• ES-NL
GlowMouse schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:26:
Staat je toetsenbordlayout goed? Zie 'How to change keyboard layout on Windows 10" op
https://www.windowscentra...eyboard-layout-windows-10
Die staat goed, want de toetsen geven correcte letters weer in Chrome, kladblok en Word. Zoals gezegd geeft elke toets (in Firefox en Edge dus) ook elke keer een andere letter of teken.

[Voor 3% gewijzigd door ES-NL op 12-01-2021 00:34]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
ES-NL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:33:
[...]

Die staat goed, want de toetsen geven correcte letters weer in Chrome, kladblok en Word. Zoals gezegd geeft elke toets (in Firefox en Edge dus) ook elke keer een andere letter of teken.
De toetsenbord layout/taal kan per applicatie veranderen...

Dus svp toch even checken, je ziet in de taakbalk vaak de taal ook wel staan... Als je dan van applicatie wisselt zie je de taal meewissellen.

Er is ook een hotkey om te wisselen... Ik dacht ctrl+shift?... Probeer dat eens in te drukken als Firefox open staat?

https://wren.co/join/Devian

• ES-NL
Devian schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 04:08:
[...]

De toetsenbord layout/taal kan per applicatie veranderen...

Dus svp toch even checken, je ziet in de taakbalk vaak de taal ook wel staan... Als je dan van applicatie wisselt zie je de taal meewissellen.

Er is ook een hotkey om te wisselen... Ik dacht ctrl+shift?... Probeer dat eens in te drukken als Firefox open staat?
Hallo Devian, bedankt voor je antwoord. De toetsenbordindeling had ik al gecontroleerd. Ook crtl-shift heb ik gedaan. Als het daar aan zou liggen zou ik foute tekens krijgen maar wel consequent. Bijvoorbeeld ik type A en krijg elke keer X. Nu is het zo dat ik A type en / krijg, dan type ik A en krijg ik N en dan type ik A en krijg ik S. Het zijn dus telkens andere tekens.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08

slaay

Natuurbeleven.com

ES-NL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:03:
[...]

Hallo Devian, bedankt voor je antwoord. De toetsenbordindeling had ik al gecontroleerd. Ook crtl-shift heb ik gedaan. Als het daar aan zou liggen zou ik foute tekens krijgen maar wel consequent. Bijvoorbeeld ik type A en krijg elke keer X. Nu is het zo dat ik A type en / krijg, dan type ik A en krijg ik N en dan type ik A en krijg ik S. Het zijn dus telkens andere tekens.
En als je het met Schermtoetsenbord probeert? Krijg je dan hetzelfde effect als met je fysieke toetsenbord?

Dich bis echt unne foëzen haas

• ES-NL
slaay schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:07:
[...]

En als je het met Schermtoetsenbord probeert? Krijg je dan hetzelfde effect als met je fysieke toetsenbord?
...ik wist niet eens dat die functie bestond.
Ik heb het eventjes uitgezocht en nee, bij gebruik van het schermtoetsenbord heb ik er geen last van.

Help! Hoe kan ik dit oplossen?

[Voor 27% gewijzigd door ES-NL op 12-01-2021 08:18]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• PC-Opruimen.nl
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-12-2022
Goedenavond,

Wanneer het probleem zich niet meer voordoet, zou het dus een programma moeten zijn die normaal wel opstart.

• Soundsfrommars
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-01 22:46
Thx voor dit antwoord - had exact het zelfde probleem. Hitman uitgezet en opgelost.

• ES-NL
PC-Opruimen.nl schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:56:
Goedenavond,

Hitman Pro was inderdaad de oorzaak van het probleem.
Daar moet ik wel aan toevoegen dat de problemen pas ontstonden door de combinatie van Hitman Pro en Eset Internet Security.
Na dat ik Hitman Pro had verwijderd was het probleerm verholpen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee