Google nest wifi icm ziggo modem en philips hue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rjmeijer1973
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-09-2022
Beste forumgebruiker,

Ik heb een vraag over mij netwerk.

Op dit moment heb ik een ziggo modem(in bridge stand) met daaraan gekoppeld een netgear router en mijn philips hue bridge.

Ik heb nu gekocht:
Twee google home routers
Een google wifi point

Ik wil graag de router eruit halen en het google setje ertussen zetten voor betere snelheid en bereik.

De vraag is nu: hoe kan ik dit het beste doen, ook icm de philips hue. Waar moet ik de hue op aansluiten?

Ik ben geen geavanceerde gebruiker dus ik hoop dat jullie het eenvoudig kunnen uitleggen _/-\o_

Veel dank voor de hulp in deze

Groetjes rogier

Beste antwoord (via Rjmeijer1973 op 15-01-2021 11:31)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 20:40
ik zou starten met de handleiding te lezen ...

( je bent echtalles in je openingspost vergeten in te vullen , zoals wat heb je al geprobeerd ? )

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 20:40
ik zou starten met de handleiding te lezen ...

( je bent echtalles in je openingspost vergeten in te vullen , zoals wat heb je al geprobeerd ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rjmeijer1973
Handleiding en videos gekeken om dit te kunnen installeren ;) ;)

Ik kan de setup voor de standaard home router en wifi punt wel vinden maar niet icm twee routers, een wifi punt en de philips hue bridge. Heb verder geen andere apparaten aangesloten op de huidige router.

Wellicht kan iemand mij advies geven hoe dit het beste op te zetten. Ik kom er nu niet uit ondanks het lezen van de handleiding en zoeken op internet.

Dank voor de hulp!

[ Voor 25% gewijzigd door Rjmeijer1973 op 11-01-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnricovD
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-05 23:11
Ik denk zelf dat er in het begin al iets fout gaat?

Je praat over 2 routers, heb je ook 2 inkomende internetverbindingen in huis dan?

Heb je niet 1 router en 2 wifi punten gekocht?

Wanneer je 1 router en 2 wifi punten hebt gekocht is het volgens mij redelijk simpel... Je koppelt de Google router aan je Ziggo modem (bedraad) en volgt vervolgens de stappen om in de handleiding.

Wanneer je dit werkend hebt ga je verder met Hue, de Phillips Hue Bridge sluit je dan bedraad aan op je Google router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rjmeijer1973
Hoi enricovd, dank voor de uitleg. Dat klopt wat je zegt. Dat is gelukt echter heb ik nu een router over ipv een wifi punt. Weet iemand of ik deze ook als wifi punt kan gebruiken en niet als router? Dank 🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rjmeijer1973
Wellicht ten overvloede nogmaals mijn probleem; ik heb nu twee google nest routers en een wifi punt. Kan ik de router gebruiken als wifi punt?

Of; kan ik de twee routers met elkaar verbinden dmw een kabel en zo de router gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rjmeijer1973
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Hwb je google als eens geprobeerd ? rete handig soms :
google wifi bridge switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rjmeijer1973
Thanks kosz. Zeker handig maar ik heb niet veel ervaring met een bridge modus, double nat enz.

Is er geen simpele oplossing te vinden? Ik kan het, ook in google, niet vinden 😌😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 23:54
In jouw geval één router terug sturen, en een tweede wifi punt aanschaffen.

Verder is het wel handig als je je een beetje inleest over netwerken, routers en accesspoints.
Google is je vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rjmeijer1973
Daar ben ik helaas te laat mee. Heb ingelezen hoe eenvoudig het is met google mesh netwek. Dat zou dit toch ook eenvoudig moeten zijn? Kan je niet vanaf de eerste router een netwerkkabel leggen naar de andere router en dan de tweede in bridge zetten? Of, nog beter, zelfde constructie alleen dan draadloos?

Heb ook gelezen dat er niet veel opties zijn die een google mesh netwerk heeft dus dan zou het ook voor mij niet ingewikkeld moeten zijn. Dus als iemand weet
A: of het kan (indien ja ga door naar b)
B: draadloos of beide
C: hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 23:54
Nogmaals: het is wel handig als je je een beetje inleest over netwerken, routers en accesspoints.

Je gooit met allerlei kreten als "bridgen", "mesh", "bekabeling". Het is redelijk eenvoudig, ja, als je een beetje benul hebt van wat het betekent.

We kunnen hier wel gaan praten over wired backbones en DHCP servers, accesspoint instellingen, maar lastig als je het niet begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rjmeijer1973
Volgens mij had ik redelijk eenvoudig, puntsgewijs, gevraagd om hulp. Maar met dit antwoord kan ik natuurlijk niks. Je zou ook iets uit kunnen leggen en je wellicht zelf kunnen verdiepen wat een google mesh systeem is en wat daarover wordt gezegd omtrent de eenvoudigheid van het installeren ook voor mensen die niet dagelijks een netwerk aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rjmeijer1973
Zet er maar een slot op.
Pagina: 1