Andere speakers gebruiken met Logitech Z906

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sollitdude
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-07 19:38
dus mijn vraag, zou het mogelijk zijn om andere, betere speakers aan te sluiten achter op de bas van deze speakerset, of ben je misschien gelimiteerd aan het vermogen (W) wat er van nature uitkomt?

ik zit namelijk te kijken naar home cinema sets, maar voor minimale goeie speakersets ben je 500 euro kwijt, en dan word er ook nog geacht om een surround av receiver te kopen die ook rond dat bedrag kost, en dan nog kabels erbij kopen etc. maar wat als ik men huidige z906 verbeter met betere speakers?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57

FeaR

In GoT we trust

Vermogen zal het probleem niet snel zijn. Je zal vooral zitten met dat de Z906 een ingebouwde crossover heeft. Deze ligt bij dit soort setjes (als in, kleine speakers met een subwoofer voor het laag en midlaag) veelal rond de 150-200 Hz. Je kan andere speakers kopen maar die zullen niets onder die frequentie weergeven. Als je het laag wilt verbeteren is dit niet de weg om in te slaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sollitdude
ahh, das poep. ik had zoveel hoop dat dit kon werken, of in iedergeval het kon verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sollitdude
• Total watts (RMS): 500 watts
- Subwoofer: 165 watts (6 ohms, at 52 Hz, at 10% THD)
- Satellites: 335 watts RMS (5 x 67 watts per channel {4 ohms at 3.85kHz, at 10% THD})
• Maximum SPL: >110 dBC
• Frequency response: 35 Hz – 20 KHz
• Amplifier: Ultra Efficient Class D
• Input Impedance: 8,000 ohms, min
• Signal to Noise ratio, A-weighted: >95dB
• Drivers:
- Satellites: 3” polished aluminum phase plug drivers
- Subwoofer: 8” high-excursion ported driver with 6th-order bass reflex enclosure
• Supported digital formats: Dolby Digital and DTS Digital Sound
• Source inputs:
- Digital Coaxial
- Digital Optical (2)
- 6-channel direct (3 x 3.5mm)
- Stereo (RCA)
- Analog stereo-mini (3.5mm)

betekent die 35 Hz goed of niet? van wat je bedoelde over die crossover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Wordt niet wat. Kijk op marktplaats voor een leuke 2de hands versterker met een paar mooie speakers (desnoods 2.0 stereo) en je hebt voor 100-150 euro iets staan wat de Logitech set qua geluidskwaliteit compleet zoek speelt.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57

FeaR

In GoT we trust

Die 35 Hz is het laagste punt van wat de gehele set doet, dus subwoofer en speakers. Met all-in-one setjes wordt veelal niet per component aangegeven wat het bereik is. Als je de subwoofer behoudt dan zal dat je laagste punt blijven. De vraag is alleen tot waar de subwoofer door loopt, aangezien Logitech dat niet aangeeft is dat een gok maar die gok zet ik op zeker 150 Hz (afgaande op het formaat van de speakers, de 3" woofer en soort behuizing). De subwoofer zal in dat geval 35 - 150 Hz doen en de speakers vanaf 150 Hz en naar boven (er is wel iets overlap maar even heel zwart-wit voor het beeld). Als je op de Z906 een speaker aansluit die tot 20 Hz gaat zal je daar dus geen gebruik van maken omdat de subwoofer dat deel voor zijn rekening neemt.

Ik wil best geloven dat je de set kan verbeteren door andere speakers toe te voegen maar ik zou er niet aan beginnen. Of je moet dit als eerste stap zien en als tweede stap een andere subwoofer en receiver kopen hebben. Persoonlijk zou ik dit zwikje verkopen en beginnen met een goede 2.0 set en dat langzaam uitbouwen met speakers die je mist (dus mis je een subwoofer ga je naar 2.1, mis je een center dan ga je naar 3.0, et cetera). In stapje tot je die 9.2.4 setup hebt staan :P

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 11-01-2021 22:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:56

JTfoto

Work hard

Een reden waarom mensen voor een receiver/versterker i.c.m. losse speakers en evt. subwoofer kiezen kan te maken hebben met de cross-over waar FeaR het over heeft. Op het moment dat je aan een systeem een subwoofer toevoegt, dan krijg je het mooiste resultaat als je niet kan horen waar de subwoofer staat.

Op het moment dat je kiest voor een hoge cross-over (Pak 'm beet >100Hz, dan speelt de subwoofer alles onder 100Hz en de speakers alles boven 100Hz) dan gaat de subwoofer relatief hoge tonen afspelen. Hogere tonen zijn beter te lokaliseren, dus dan kan je horen waar de subwoofer staat in de kamer. Op het moment dat je kiest voor een lage cross-over (bijvoorbeeld 80Hz) dan speelt de subwoofer alles onder de 80Hz. Die tonen zijn vaak lastig te lokaliseren (wat vaak een rustiger geluidsbeeld geeft).

Kortom, de Z906 heeft een heel hoog cross-over punt, dus ongeacht welke speakers je aansluit, je zal altijd kunnen horen waar de subwoofer staat én de speakers die je op de set aansluit zullen nooit lagere tonen afspelen dan die cross-over (wat zonde is van het potentie van die nieuwe speakers), dus ik ben het met FeaR eens: Begin met een 2.0 en ga stapje voor stapje uitbreiden. Ik heb hetzelfde gedaan komende van een Z-5500 en ben echt heel blij met het geluid dat ik nu heb (echt flink beter dan wat een Z-5500 biedt, maar dat mag ook wel voor de hogere prijs).
Pagina: 1