Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus6
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-02-2023
Welkom iedereen, ik ben net nieuw hier een heb al meteen een vraag namens mijn schoonouders.

Mijn schoonouders hebben sindskort Philips hue lampen. Wat ze graag zouden willen is dat de lampen in het halletje richting de wc aangant als je op een knopje drukt en dan na 3 minuten weer automatisch uitgaan. De reden dat ze geen motion sensor gebruiken is omdat het licht niet altijd aan moet gaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De hardware die aanwezig is in het halletje
Philips hue dimmer switch, hue motion detector, 2* Gu10 color ambiance. De bridge versie is v2.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gezocht maar kon geen topics vinden die antwoord gaven op de vraag hoe dit te verwerkelijken.

Alvast heel erg bedankt en ik zie jullie reacties tegemoet
... :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:45

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Kijk eens bij Hue Labs via de Hue app,
Hier heb je bijvoorbeeld Nursery light. wanneer je deze met een schakelaar of motion sensor activeert. Gaat hij langzaam aan en weer uit na een bepaalde tijd.

Mogelijk is er ook al een Hue Labs formule die doet wat je zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus6
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-02-2023
Hey Patrock,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik had zelf ook al gekeken tussen de uur labs functies. En er zit ook een functie tussen die heet timed off. In principe precies wat ik zoek alleen werken dan de rest van de knoppen op de dimmer switch niet meer. Ik heb ook al geprobeerd om iets te doen met ifttt. Maar ook daar ben ik nog niet zo bekend mee. Dus tips zijn nog steeds van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Waarom is een sensor niet toepasbaar? Wellicht met een Labs (3 s a charm oid) goed instellen en accepteren dat de lamp soms een keer extra aangaat?

Voordeel is dat hij minder snel ongewenst uitgaat zolang we beweging is.