Beste Tweakers,
Ik krijg een RTSP stream niet gerouteerd via mijn SonicWall. Waarschijnlijk heb ik iets over het hoofd gezien.
De situatie is als volgt:
Ik heb een SonicWall router die via poort X1 het internet op gaat.
Op poort X3 heb ik mijn LAN aansluiting naar een switch.
Op de switch zijn circa 20 devices aangesloten, in 2 verschillende IP ranges.
Eerste range: 10.0.0.x
Tweede range: 172.16.x.x
Nu kan ik keurig vanaf buitenaf (via NAT en firewall regels) verbinden naar bijvoorbeeld remote desktop in range 10.0.0.x
Maar ik krijg dit niet voor elkaar naar range 172.16.x.x
Wat ik reeds heb ingesteld:
- NAT translatie voor de dienst die ik wil bereiken (RTSP stream op poort 554)
- Address object voor het device met de RTSP stream (172.16.1.1)
Wanneer ik nu vanaf buitenaf verbind een RTSP stream open naar mijn WAN ip en poort 554 zie ik dit terug in de SonicWall. Ik zie daar ook dat hij de packets forward naar 172.16.1.1.
Toch krijg ik geen verbinding.
De verbinding werkt intern rechtstreeks wel vanuit hetzelfde subnet.
Nu dacht ik zelf dat ik ergens een stap mis qua static routing of firewalling. Maar ik zie na enkele uren pielen door de bomen het bos niet meer.
Wie kan mij hier wellicht meer verder helpen?
Wat wellicht ook nog wel van belang is: de devices in subnet 172.16.x.x hebben enkel een IP en subnet masker, geen gateway en dns instellingen.
Ik krijg een RTSP stream niet gerouteerd via mijn SonicWall. Waarschijnlijk heb ik iets over het hoofd gezien.
De situatie is als volgt:
Ik heb een SonicWall router die via poort X1 het internet op gaat.
Op poort X3 heb ik mijn LAN aansluiting naar een switch.
Op de switch zijn circa 20 devices aangesloten, in 2 verschillende IP ranges.
Eerste range: 10.0.0.x
Tweede range: 172.16.x.x
Nu kan ik keurig vanaf buitenaf (via NAT en firewall regels) verbinden naar bijvoorbeeld remote desktop in range 10.0.0.x
Maar ik krijg dit niet voor elkaar naar range 172.16.x.x
Wat ik reeds heb ingesteld:
- NAT translatie voor de dienst die ik wil bereiken (RTSP stream op poort 554)
- Address object voor het device met de RTSP stream (172.16.1.1)
Wanneer ik nu vanaf buitenaf verbind een RTSP stream open naar mijn WAN ip en poort 554 zie ik dit terug in de SonicWall. Ik zie daar ook dat hij de packets forward naar 172.16.1.1.
Toch krijg ik geen verbinding.
De verbinding werkt intern rechtstreeks wel vanuit hetzelfde subnet.
Nu dacht ik zelf dat ik ergens een stap mis qua static routing of firewalling. Maar ik zie na enkele uren pielen door de bomen het bos niet meer.
Wie kan mij hier wellicht meer verder helpen?
Wat wellicht ook nog wel van belang is: de devices in subnet 172.16.x.x hebben enkel een IP en subnet masker, geen gateway en dns instellingen.