Intercomsysteem appartementencomplex via telefoon bedienen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 13:12
Beste mede Tweakers,

Ik woon in een appartementencomplex waarin een AGATA V 200 intercomsysteem geïnstalleerd is. Dit intercomsysteem beschikt ook over videomogelijkheden. In het appartement maak ik gebruik van Apple HomeKit en Homey als smart home systemen.

Graag zou ik het intercomsysteem ook aan willen sluiten op mijn smart home systeem. Waardoor ik op afstand de deur kan ontgrendel, meldingen krijg als iemand aanbelt, spreken met de persoon die aanbelt en het videobeeld bekijken.

De AGATA V 200, welke ik in mijn appartement heb hangen, heeft de volgende aansluitingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REjz-QPkwojVtGaUFQE4_vH9uU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JysoIWJYGQPxhF1vZlYTrY4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XED829mH1wtYQfl8707Dmz12OIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNqElFP8GPbTbaz23vcrma32.jpg?f=fotoalbum_large

Als kant en klare optie had ik de Nuki Opener gevonden, maar deze beschikt niet over video mogelijkheden.

Hebben jullie suggesties hoe ik het bestaande AGATA V 200 intercomsysteem kan aansturen via mijn smart home systeem? Dit mogen klant-en-klaar opties zijn die ik over het hoofd heb gezien of is dit misschien via een Raspberry Pi mogelijk.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awake1977
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Als het nog relevant is: wij zijn toevallig ook bezig met het smart maken van het intercom systeem, hetzelfde systeem (4-draads BPT) als jij gebruikt. We gebruiken Homey.

1. Oproepsignaal gaat opto-koppelaar naar klik-aan klik uit die 433 Mhz signaal naar Homey stuurt. Homey stuurt daarop 2 z-wave sirenes aan zodat aaanbellen door het hele huis hoorbaar is
2. Video signaal gaat naar een NVR die het analoge signaal digitaliseert en via het thuisnetwerk beschikbaar maakt.
3. Audio vanaf de voordeur gaat ook naar de NVR
4. Nu wordt het lastig: audio naar de voordeur gaat via de 'talk-back' functie van de NVR, maar de we hebben dit nog niet aangesloten omdat audio terug is gecombineerd met het deur open signaal. In rust staat er 12 volt op de lijn (klem 9), als iemand aanbelt daalt de spanning naar 6 volt. Als je op de intercom de deur open knop indrukt daalt de spanning verder naar 0 volt. De intercom centrale merkt dit op en doet de deur open. We moeten nog even bedenken hoe we audio naar de voordeur veilig kunnen combineren met het deur open signaal zonder de intercom en/of de NVR op te blazen

• kadir76
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:50
Ook ik krijg binnenkort een AGATA V200 in mijn appartement. Ik zou graag via mijn telefoon de video willen bekijken en kunnen antwoorden zowel binnen als buitenhuis. Hebben jullie er nu al een goeie oplossing voor? Ik hoor het graag!