LG 55C8PLA Wifi werkt zeer slecht/niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bibber
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-01 18:50
Sinds een aantal dagen werkt de wifi op mijn LG 55C8PLA niet of nauwelijks meer. De overige apparaten in huis doen het wel gewoon op de wifi. Ik heb de modem gereset, 2,4ghz geprobeerd, nieuwste firmware gechecked, maar toch doet hij het niet. Soms lukt het om een aantal seconden YouTube of Netflix af te spelen via de app in de TV, maar dan loopt hij toch weer vast. Speedtest werkt dan zelfs niet, dan wil hij de site niet openen via de browser op de TV.
Is er nog iets dat ik kan proberen? Hij is net 2 maanden buiten garantie, dus zit ook niet echt op een reparatie te wachten. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 23:48
Bekabeld aansluiten, LG contacteren voor een eventuele reparatie of een nieuwe kopen. Naar mate van (mogelijke) kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Quickstart+ uitzetten, dat wilt nog wel eens helpen :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik kan alleen maar spreken over ervaring met een Sony TV.

Factory reset van de TV

Andere Wifi kanalen instellen
SSID zonder 5Ghz instellen en alleen 2.4Ghz
Andere SSID naam
Firmware van router/AP downgraden.

Bedraad aansluiten (bovenstaande heeft allemaal wel eens bijgedragen, maar uiteindelijk heeft de kabel het parmanent opgelost. Om te huilen zo slecht is de wifi implementatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Toevallig update naar 05.30.02 gedraaid? Sinds die update heb ik en vele anderen problemen met de wifi van de tv. Je kunt lig proberen de tv 5 minuten van de spanning af te halen en kijken of het iets uitmaakt. Bij mij verhelpt 2.4 GHz instellen een gedeelte van het probleem. Zie ook het LG OLED topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bibber
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-01 18:50
@RedNas74 Ah dat zou wel eens het hele probleem kunnen verklaren. Ik ga de spanning proberen en anders geduldig wachten op de nieuwe update!

Lost dit het niet op ga ik de andere aangedragen oplossingen proberen. Bedankt voor het meedenken! @Famous @Hann1BaL @Cardinal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 22:10
hier het zelfde probleem nu bekabeld aangesloten
wat ook kan je sidd elke keer opnieuw aanmelden moet je wel elkeer ww invullen

[ Voor 13% gewijzigd door herian10 op 11-01-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:38

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De eerste hulp bij wifi-problemen is ook altijd te kijken welke netwerken dichtbij op welk kanaal uitzenden en zo nodig je netwerk naar een minder druk kanaal verplaatsen. In beginsel wil je een televisie niet draadloos aansluiten, dat is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

dmantione schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:58:
De eerste hulp bij wifi-problemen is ook altijd te kijken welke netwerken dichtbij op welk kanaal uitzenden en zo nodig je netwerk naar een minder druk kanaal verplaatsen. In beginsel wil je een televisie niet draadloos aansluiten, dat is vragen om problemen.
Probleem soms is dat de netwerk poort bijna altijd naar achter gericht is en dat is met aan de muur hangen problematisch.

Dan moet je een haakse kabel kopen.

Waarom die netwerk poort net als de HDMI poorten etc niet gewoon opzij gericht kan worden is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
dmantione schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:58:
Onzin, een tv draadloos aansluiten werkt prima. Hij geeft ook aan dat het altijd perfect werkte. Sterker nog, door de domme ethernet 100Mbps LAN poort die LG erin stopt haal je via wifi zelfs hogere snelheden. Om die reden gebruik ik ook wifi op m'n LG OLED.

Als mogelijke oplossing inderdaad even de stekker uit het stopcontact halen, dit wil het vaak fixen. Heb het zelf 2 keer moeten doen in 3,5 jaar tijd. En zoals eerder aangegeven lijkt de firmware momenteel brak, dus houdt dat ook even in de gaten.
Pagina: 1