Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzaracing
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Dag allemaal,

Ben momenteel op zoek naar een nieuwe TV en sta voor de keuze om vandaag een LG GX 65 te kopen of jaartje te wachten en te gaan voor de nieuwe G1.

TV zal sowieso multifunctioneel gebruikt worden (klassieke TV, streaming & gaming).

TV zal niet in direct zonlicht hangen en het vrij duister binnen.

Voordelen van GX:
- Momenteel beschikbaar binnen mijn budget (2.000 euro)
- sneller een nieuwe TV voor PS5

Het enige waarover ik enorm hard twijfel is dat GX geen “echte” 2.1 HDMI heeft - ik ben niet onderlegd in technische details waardoor ik twijfel over dit punt - zou iemand hier info over kunnen geven als 40 gbps een groot nadeel is t.o.v. 48 gbps (nu en in de toekomstige 5 jaar).
Ik twijfel omdat ik denk: “als ik nu een jaartje wacht tot G1 betaalbaar is, dan heb ik een TV die alles uit mijn PS5 kan halen”.

Iemand nog andere significante punten waarom voor G1 te gaan ipv GX?

Wie kan mij helpen om mij een beslissing te doen nemen

Alvast dikke merci!

[ Voor 82% gewijzigd door forzaracing op 11-01-2021 19:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:35
40 VS 48gbps maakt niet uit, je tv heeft een 10 bit paneel waardoor hij maximaal 40gbps verbruikt. Enkel bij 12 bit zal dat 48 zijn.

Sterker nog, er zijn nog geeneens 12 bit panelen :)

Voor de rest zie onder andere hier: https://tweakers.net/nieu...paneel-en-stadia-app.html

Zijn de verbetering een hogere prijs waard voor jou? Dan wachten en anders gewoon kopen.

[ Voor 40% gewijzigd door LuisjeNL op 11-01-2021 19:37 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor de PS5 is het geen nadeel, die kan zelf maar 32 gigabps, dus de 40 gigabps van de GX heeft geen zin. Omdat het paneel van de GX 10-bit is, heeft het sowieso weinig zin om een 12-bit signaal naar de GX te sturen en is de meerwaarde van 48 gigabps sowieso al dubieus.

Nee, de belangrijkste reden om voor de G1 te gaan is het betere OLED-paneel dat vandaag aangekondigd is. De C1 krijgt het oude paneel, maar de G1 krijgt wel het nieuwe paneel. Als je hapt op ultrafelle HDR dan kan dat een argument zijn.

Anders zou ik zeggen: Nu kopen is nu genieten, er worden altijd nieuwe dingen aangekondigd, als je op alles wilt wachten, is het resultaat dat je je naar je oude TV blijft kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

forzaracing schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:17:
Ik twijfel omdat ik denk: “als ik nu een jaartje wacht tot G1 betaalbaar is, dan heb ik een TV die alles uit mijn PS5 kan halen”.
En over een jaartje is er weer iets nieuws en is de G1 al weer achterhaald. Gewoon nu kopen als je het geld en de behoefte er voor hebt :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzaracing
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Bedankt allemaal voor de duidelijke en constructieve feedback ;)
Ga hem inderdaad nu bestellen!