Geen microfoon Jitsi/Meet/Teams

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:27
Probeer voor een oudere kennis te regelen dat hij ook kan 'Zoomen'. Windows 10, camera werkt prima, microfoon werkt ook, getest via de voicerecorder.

Krijg alleen geen enkel geluid te horen. Je ziet de ander dus praten maar ik hoor het niet. Mijn geluid is goed, lijkt echt aan de microfoon te liggen. Snap er helemaal niks van, iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:45

g0tanks

Moderator CSA
Is in Teams de goede input device geselecteerd en heeft de app toegang tot je microfoon?

My microphone isn't working in Teams - Office Support

Het zou ook nog kunnen komen door een overijverige virusscanner die toegang tot de microfoon blokkeert.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Dat laatste zou mij niet verbazen, dat ga ik eens even uitzoeken nog. De input devices staan allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Voegt op deze manier niets toe.

[ Voor 89% gewijzigd door g0tanks op 11-01-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:33
Kan het wellicht zijn dat die microfoon in zo'n gedeelde mic/audio input zit zoals op dit plaatje?
Afbeeldingslocatie: https://www.spf.io/wp-content/uploads/2018/04/image2-e1522901128177.jpg

Hoor je wel geluid over speaker als je de mic plug eruit haalt?

Als ik het zo begrijp kan dat wel eens voor problemen zorgen als ik het zo lees bij Lenovo.
https://support.lenovo.com/ca/en/solutions/ht103046

Dan zou je dus naar een gecombineerde audio/microfoon headset moeten kijken (met 1 combo jack dus) of een USB microfoon wellicht.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb het niet voor elkaar kunnen krijgen. Nu werkt het via teamviewer ook allemaal niet echt soepel, plus het was een laptop die ongelofelijk traag was en ook spyware aan boord had.

Uiteindelijk het advies gegeven om maar Jitsi te gebruiken via de telefoon en de laptop te laten herinstalleren. Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1