Hallo allemaal,
Ik ben ontzettend fan van de Corsair One, vindt het bizar hoe ze zoveel power in zo een klein compacte behuizing hebben weten te proppen en alsnog genoeg airflow hebben om alles goed koel te houden.
Na lang wachten op serieuze prijsdalingen is er met het verschijnen van de Cool Master Masterbox NR200(P) een kantelpunt bereikt en loont het misschien om i.p.v. de Corsair One aan te schaffen te investeren in zelfbouw met de meest nieuwe efficiëntere componenten.
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en misschien eigen ervaringen voor een compacte zelfbouw pc die mij in de buurt brengt van de prestaties en kleine form factor van de Corsair One.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb rond de 2500 a 2750 euro te besteden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een keyboard, muis, freesync beeldscherm en Windows 10 pro licentie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de moeilijkheidsgraad van de zelfbouw zit ik er aan te denken om de assemblage uit te besteden bij de shop die de benodigde artikelen kan leveren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op dit moment ben ik dit niet van plan, misschien over een aantal jaar als ik merk dat ik niet meer vloeiend mijn hobby's kan uitvoeren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijst samen gesteld. maar hierop ontbreekt dus de gpu en alle benodigde koeling omdat ik niet zeker ben wat mijn beste keuzes hiervoor zijn.
Versie 2
Ik ben ontzettend fan van de Corsair One, vindt het bizar hoe ze zoveel power in zo een klein compacte behuizing hebben weten te proppen en alsnog genoeg airflow hebben om alles goed koel te houden.
Na lang wachten op serieuze prijsdalingen is er met het verschijnen van de Cool Master Masterbox NR200(P) een kantelpunt bereikt en loont het misschien om i.p.v. de Corsair One aan te schaffen te investeren in zelfbouw met de meest nieuwe efficiëntere componenten.
Wat verwacht je van ons?denk ik
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en misschien eigen ervaringen voor een compacte zelfbouw pc die mij in de buurt brengt van de prestaties en kleine form factor van de Corsair One.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen op 1440p
- 4k beeldmateriaal van mijn a6400 & GoPro 7 bewerken m.b.v. DaVinci Resolve
Ik heb rond de 2500 a 2750 euro te besteden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een keyboard, muis, freesync beeldscherm en Windows 10 pro licentie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de moeilijkheidsgraad van de zelfbouw zit ik er aan te denken om de assemblage uit te besteden bij de shop die de benodigde artikelen kan leveren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De pc komt op mijn bureau te staan. vandaar de grote wens voor een kleine krachtpatser met goede airflow tbv koeling en een zo minimaal mogelijk geluidsniveau.
- Ik verwacht dat ik met een rtx 3080 aankomende jaren zorgeloos aan de slag kan vandaar dat ik deze er graag in wil plaatsen.
- RGB heeft voor mij geen toegevoegde meerwaarde en hoeft van mij dan ook nergens onderdeel van te zijn.
Op dit moment ben ik dit niet van plan, misschien over een aantal jaar als ik merk dat ik niet meer vloeiend mijn hobby's kan uitvoeren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijst samen gesteld. maar hierop ontbreekt dus de gpu en alle benodigde koeling omdat ik niet zeker ben wat mijn beste keuzes hiervoor zijn.
Versie 2
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-10700K Tray | € 381,73 | € 381,73 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus Z490I Ultra | € 234,20 | € 234,20 |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 2,5" (2018), 2TB (128MB cache) | € 60,95 | € 60,95 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P Zwart | € 96,- | € 96,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 150,90 | € 150,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V850 SFX Gold | € 180,90 | € 180,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 139,- | € 139,- |
1 | Overclocking | Thermal Grizzly Kryonaut (1 gram) | € 5,90 | € 5,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.249,58 |