Nieuwe Ziggo aansluiting werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoron
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-01-2021
Goedenavond.
Aangezien de monteur pas donderdag kan komen, kan ik misschien de oplossing hier vinden.

Ik ben overgestapt van KPN naar Ziggo.
De groene coax gaat vanuit buiten, onder de vloer naar de AOP.
Ziggo is normaal plug en play. Alle stekkers erin maar het groene lampje bleef knipperen.
Modem krijgt geen verbinding dus.
AOP vervangen, precies hetzelfde probleem.

De hele groene coax nagekeken, en geen beschadigingen gevonden.
Tot donderdag dus geen internet.

Iemand een oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:14
Heb je een TV met DVB-C tuner? Krijg je hier zenders op gevonden?

Wellicht zit de andere kant van jouw coaxkabel helemaal niet aangesloten, in de wijkverdeler. Dan kun je proberen wat je wilt maar dat zal Ziggo toch echt moeten oplossen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Geduld en tot die tijd een hotspot gebruiken. Volgens mij heb je de juiste actie al genomen door Ziggo in te schakelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoron
Heb helaas geen coaxkabel om het rechtstreeks te proberen. Maar ik begrijp hieruit dat de coaxkabel niet standaard aangesloten zit in de verdeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:39
*knip*. Verwijzen naar ervaringen topics zorgt er over het algemeen alleen maar voor dat er crossposts onstaan en dat hebben we liever niet.

[ Voor 63% gewijzigd door rens-br op 12-01-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Falcoron schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:05:
Goedenavond.
Aangezien de monteur pas donderdag kan komen, kan ik misschien de oplossing hier vinden.

Ik ben overgestapt van KPN naar Ziggo.
De groene coax gaat vanuit buiten, onder de vloer naar de AOP.
Ziggo is normaal plug en play. Alle stekkers erin maar het groene lampje bleef knipperen.
Modem krijgt geen verbinding dus.
AOP vervangen, precies hetzelfde probleem.

De hele groene coax nagekeken, en geen beschadigingen gevonden.
Tot donderdag dus geen internet.

Iemand een oplossing?
Is je Ab. al actief ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:29
Falcoron schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:13:
Heb helaas geen coaxkabel om het rechtstreeks te proberen. Maar ik begrijp hieruit dat de coaxkabel niet standaard aangesloten zit in de verdeler?
Coax (groene grondkabel) rechtstreeks aansluiten moet je nooit doen. Je AOP is een scheider die zorgt dat een kapotte TV niet het internet in de halve buurt sloopt. En dat je TV niet ontploft als er ergens in de wijk bliksem inslaat.

Verder zou ik eens op de configuratie pagina van je modem kijken of daar staat waarom hij geen verbinding maakt. Een groen lampje zegt zo weinig.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoron
RocketKoen schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Coax (groene grondkabel) rechtstreeks aansluiten moet je nooit doen. Je AOP is een scheider die zorgt dat een kapotte TV niet het internet in de halve buurt sloopt. En dat je TV niet ontploft als er ergens in de wijk bliksem inslaat.

Verder zou ik eens op de configuratie pagina van je modem kijken of daar staat waarom hij geen verbinding maakt. Een groen lampje zegt zo weinig.
Uiteraard niet. Groene coax aangesloten op een nieuwe aop, en vanuit de verdeler een coax naar het modem.
Alles zit goed, en ziet er goed uit. Modem is actief zegt Ziggo.
Heb het vermoeden dat ik niet aangesloten ben in de wijkkast. En dan wordt ik wel link. Morgen even een kabel halen, en kijken of nld1,2 en 3 het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Falcoron schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:13:
Maar ik begrijp hieruit dat de coaxkabel niet standaard aangesloten zit in de verdeler?
Soms wel, soms niet.

Weet niet of het nog steeds gebeurt maar vroeger werden mensen fysiek afgesloten als ze hun abonnement opzegde.
Falcoron schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Heb het vermoeden dat ik niet aangesloten ben in de wijkkast. En dan wordt ik wel link. Morgen even een kabel halen, en kijken of nld1,2 en 3 het doen.
Waarom zou je dan "link" worden? Dat maakt de monteur dan toch gewoon gratis voor je in orde? What's the big deal? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Falcoron schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Uiteraard niet. Groene coax aangesloten op een nieuwe aop, en vanuit de verdeler een coax naar het modem.
Alles zit goed, en ziet er goed uit. Modem is actief zegt Ziggo.
Als Ziggo het modem ziet ben je aangesloten in de wijkkast.
Zoals eerder gevraagd: wat zegt het log van je modem?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Maar ziet Ziggo het modem? Of claimt Ziggo dat het account geactiveerd is en het modem zou moeten werken? Subtiel verschil. ;)

Ik weet niet wat ze @Falcoron precies verteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoron
RocketKoen schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:27:
[...]

Als Ziggo het modem ziet ben je aangesloten in de wijkkast.
Zoals eerder gevraagd: wat zegt het log van je modem?
Xander schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:29:
[...]

Maar ziet Ziggo het modem? Of claimt Ziggo dat het account geactiveerd is en het modem zou moeten werken? Subtiel verschil. ;)

Ik weet niet wat ze @Falcoron precies verteld hebben.
Uhm laat ik het anders zeggen.
Ziggo gaf aan dat alles goed in het systeem staat. Neem aan dat ze dan checken of ze het modem zien? Wi-Fi vindt hij trouwens wel, echter geen internet.

Kan ik het log van mijn modem opvragen via telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Falcoron schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:32:
[...]

[...]

Uhm laat ik het anders zeggen.
Ziggo gaf aan dat alles goed in het systeem staat. Neem aan dat ze dan checken of ze het modem zien? Wi-Fi vindt hij trouwens wel, echter geen internet.

Ja, achter op je modem staat het adres en de inlog gegevens.
Meestal 192.168.178.1

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Falcoron schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:32:
[...]

Ja met je telefoon kun je ook gewoon op de webinterface komen.

Heb je een connectbox van Ziggo?

Die kun je standaard benaderen via http://192.168.178.1/, het wachtwoord staat onderop de router.

Ik zie trouwens dat bij een Connectbox de lampjes een andere betekenis hebben dan bij mijn oudere Ziggo modem. Wat knippert er precies? De 2 groene pijltjes?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcHLy6KqnzXiOLk-mT8bNzowJAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LmbhDZgRRWuoedzkBdZypTxu.png?f=fotoalbum_large

Dan kan het dus ook zijn dat hij een firmware of configuratie aan het inladen is. Heb je hem al eens een tijdje met rust gelaten?

Wanneer de kabel niet is aangesloten in de wijkkast, zou je verwachten dat dit symbool rood knippert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoron
Xander schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:11:
[...]

Soms wel, soms niet.

Weet niet of het nog steeds gebeurt maar vroeger werden mensen fysiek afgesloten als ze hun abonnement opzegde.

[...]

Waarom zou je dan "link" worden? Dat maakt de monteur dan toch gewoon gratis voor je in orde? What's the big deal? :?
Omdat mijn coax dan afgesloten is van de wijkverdeler, Ziggo dit moest weten, en dan al ruim een maand geleden dit had kunnen voorkomen.

Achter de feiten aanlopen. Ziggo weet dan dat al een tijdje aangezien internet vol staat met deze vragen. Het wordt altijd opgelost, maar deze oplossing staat nooit online.

Dan hadden ze kunnen voorkomen dat ik 4 dagen lang, een mobiele hotspot moet leveren aan 2 volwassenen met werk en 3 kinderen met school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoron
Xander schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:39:
[...]

Ja met je telefoon kun je ook gewoon op de webinterface komen.

Heb je een connectbox van Ziggo?

Die kun je standaard benaderen via http://192.168.178.1/, het wachtwoord staat onderop de router.

Ik zie trouwens dat bij een Connectbox de lampjes een andere betekenis hebben dan bij mijn oudere Ziggo modem. Wat knippert er precies? De 2 groene pijltjes?

[Afbeelding]

Dan kan het dus ook zijn dat hij een firmware of configuratie aan het inladen is. Heb je hem al eens een tijdje met rust gelaten?

Wanneer de kabel niet is aangesloten in de wijkkast, zou je verwachten dat dit symbool rood knippert.
Thanks. Inderdaad deze box. Bij mij brand Wi-Fi groen, en de onderste groene lamp knippert. Zal eens kijken of ik in het modem kom via de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Falcoron schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Dan hadden ze kunnen voorkomen dat ik 4 dagen lang, een mobiele hotspot moet leveren aan 2 volwassenen met werk en 3 kinderen met school.
Dat kun je natuurlijk ook zelf voorkomen door de oude verbinding pas op te zeggen als de nieuwe werkt...

Tja. Het is geen zakelijke verbinding met uptime garantie en SLA.

Maar ik krijg de indruk dat de kabel dus wel verbonden is in de wijkkast. Zie de afbeelding in mijn vorige reactie...

Wacht, het is dus niet het symbool met de 2 pijltjes, maar de powerled die groen knippert? Dan zet ik toch weer in op de aansluiting in de wijkkast. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 11-01-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoron
Xander schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:43:
[...]

Dat kun je natuurlijk ook zelf voorkomen door de oude verbinding pas op te zeggen als de nieuwe werkt...

Maar ik krijg de indruk dat de kabel dus wel verbonden is in de wijkkast. Zie de afbeelding in mijn vorige reactie...

Wacht, het is dus niet het symbool met de 2 pijltjes, maar de powerled die groen knippert? Dan zet ik toch weer in op de aansluiting in de wijkkast. :P
Ziggo zegt uiteraard op voor de klant. Maar daar gaat het verder niet om.
Inderdaad de powerled. Zal morgen eens bellen om te kijken of ze iets eerder voor me kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• primium
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Per welke datum zou je ziggo abonnement ingaan?

[ Voor 52% gewijzigd door primium op 11-01-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoron
primium schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:19:
Per welke datum zou je ziggo abonnement ingaan?
Spullen al een maand binnen. Overstap was vrijdag, was het vergeten en kwam erachter toen vandaag mijn vorige provider er mee kapte. Dus vandaag geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:13
Herkenbaar verhaal dit. Op de dag dat de aansluiting was aangevraagd, was er geen internet (televisie kon ik niet nagaan, bij gebrek aan een kabel voor aan het toestel). Volgens de klantenservice was de aansluiting wel gebeurd, dat konden ze in hun systeem zien. Een monteur kon pas na een week langskomen.
Uit een meting aan het aansluitpunt bleek dat de aansluiting in de wijkkast niet was gedaan. Volgens de monteur kan de klantenservice in hun systeem ook helemaal niet zien of dat het geval is -klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-04 16:31
Helemaal niet gek hoor, heb ik ook gehad: abonnement aangevraagd, na activatie datum geen enkel signaal op kabel. Uitgebreide melding bij klantenservice gedaan: oh, moet er waarschijnlijk monteur komen. Die is vervolgens niet eens binnen geweest, maar meteen bij straatkast gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• primium
  • Niet online
antidote schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:55:
Volgens de monteur kan de klantenservice in hun systeem ook helemaal niet zien of dat het geval is -klopt dat?
Ja dat kan goed kloppen, vroeger trokken ze de stekker van niet-abonnees eruit als er toevallig een monteur in de kast moest zijn (misschien nog steeds wel?). Waarschijnlijk liggen er dus nog een hoop stekkers los, de klantenservice kan dat achter het scherm niet zien.

Het best is aan de klantenservice vragen of ze de modem kunnen zien, en zo ja of de waarden van de modem dan kloppen. Waarschijnlijk kunnen ze de modem niet zien van TS.
Activatie van modem is iets administratiefs, dan is die modem gekoppeld aan de klant met een bepaald abonnement.

"Enjoy it all, daarom kies je voor Ziggo. Kies voor Ziggo en merk het verschil. In verbinding, gemak en plezier" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 15:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Falcoron ik heb je titel even aangepast, zodat het iets duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:21
Zou zomaar kunnen dat je kabel afgesloten is in de straatkast.
Maar jij kunt toch gewoon in het modem zien of er signaal binnen komt?

Komt er signaal binnen, dan zit je kabel aangesloten.
Komt er geen signaal binnen, dan hangt je kabel los (of met een afsluiter) in de kast.

Klantenservice kan makkelijk nagaan of je modem aangesloten is.
Op basis van postcode + huisnummer, klantnummer en nog wel wat andere gegevens kunnen ze simpel een statusupdate ophalen.

edit; Als je wilt, kan ik wel even voor je kijken.
Stuur je PC + huisnummer dan maar in een PB.

[ Voor 9% gewijzigd door Rensjuh op 12-01-2021 08:56 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 22:37

FreakNL

Well do ya punk?

Ook precies hetzelfde gehad tijdens een verhuizing.. Internet abbo reeds actief (administratief).. Op een avond tijdens het klussen het modem (wat er al een week lag) maar eens aangesloten, no dice...

Klantenservice gebeld, die stuurden een monteur en die dook inderdaad meteen de wijkkast in.. Was snel opgelost toen (half uurtje)...
primium schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 02:26:
[...]

"Enjoy it all, daarom kies je voor Ziggo. Kies voor Ziggo en merk het verschil. In verbinding, gemak en plezier" :+
Ach, ik heb nu 6 jaar Ziggo (ik verhuisde van UPC (bestond toen nog) gebied naar Ziggo gebied) en ik heb nog nooit problemen gehad.. Ja, 1 keer, toen mijn Exchange server stond te spammen (fout van mijn kant) werd ik afgesloten.. Daar was ik toen niet heel blij mee (ze hadden ook poort 25 dicht kunnen gooien) maar toen ik screenshots stuurde van de oplossing was ik ook zo weer online...

[ Voor 48% gewijzigd door FreakNL op 12-01-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:13
Ilmar schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 01:12:
Helemaal niet gek hoor, heb ik ook gehad: abonnement aangevraagd, na activatie datum geen enkel signaal op kabel. Uitgebreide melding bij klantenservice gedaan: oh, moet er waarschijnlijk monteur komen. Die is vervolgens niet eens binnen geweest, maar meteen bij straatkast gestopt.
De monteur wilde ik hier zeker binnen hebben. Het aansluitpunt was van een verouderd model, de monteur zei dit ook meteen en heeft het vervangen.
primium schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 02:26:
[...]

Ja dat kan goed kloppen, vroeger trokken ze de stekker van niet-abonnees eruit als er toevallig een monteur in de kast moest zijn (misschien nog steeds wel?). Waarschijnlijk liggen er dus nog een hoop stekkers los, de klantenservice kan dat achter het scherm niet zien.

Het best is aan de klantenservice vragen of ze de modem kunnen zien, en zo ja of de waarden van de modem dan kloppen. Waarschijnlijk kunnen ze de modem niet zien van TS.
Activatie van modem is iets administratiefs, dan is die modem gekoppeld aan de klant met een bepaald abonnement.

Het verschil heb ik gemerkt :) de afgelopen jaren heb ik internet via DSL gehad, op verschillende adressen en bij meerdere providers. Aansluiten of overstappen werd vanuit de centrale geregeld. Een monteur heb ik daarvoor nooit langs gehad, en ik heb ook nooit meerdere dagen zonder internet gezeten.
Wat overeenkomt is dat de klantenservice het modem kan zien, alleen zowel bij Ziggo als bij andere providers doen niet alle medewerkers dit uit zichzelf.

Een week geen internet is vervelend, vooral vanwege het thuiswerken. Het zou beter zijn als Ziggo in dit soort gevallen tijdelijk een mobiele verbinding zou aanbieden. Nu doen ze dat alleen voor Vodafone klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• primium
  • Niet online
Haha, fijn dat je verschil hebt gemerkt ;)
Na 9 jaar ziggo ben ik overgestapt naar glasvezel, dat verschil merk ik ook :)
(ook wat aansluit perikelen, maar ja dat hoort er blijkbaar nou eenmaal bij)

Ben benieuwd of TS nou al internet heeft, of nog steeds 3 dagen straf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:55
Xander schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:43:
[...]

Eerst knippert die powerled wit of groen (booten), daarna gaan die 2 pijltjes knipperen. Als die verbindingsproblemen ondervind wil hij wel weer eens gaan rebooten dus gaat de powerled weer knipperen. Die 2 pijltjes knipperend geven aan zoeken naar signaal dus dat klopt wel zonder signaal.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1