Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikodevree
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste Tweakers,

Zojuist, ben ik afgestudeerd Bachelor HBO bedrijfskunde en ben ik op zoek naar een goede allround Progammeur traineeship.

De gerelateerde topics heb ik gelezen maar ik mis toch goede recommandaties of de Tweaker in kwestie bevindt zich in een andere situatie vandaar deze nieuwe topic.

Mijn doel bij het volgen van dit traineeship, is enkele programmeertalen onder de knie te krijgen en vooral veel ervaring op te doen, in een nog te kiezen deelgebied.

Ik vroeg me af of jullie goede partners/bedrijven weten, die ervaring hebben met junioren en IT traineeships. (me eigen google-ervaring laat vooral Calco en YCNext naar voren komen).

Echter ben ik op zoek naar een opzichzelfstaande organisatie en liever niet een detacheerder, omdat ik van mening ben dat de lijnen transparanter zijn en ik het aantal belangen wil minimaliseren in mijn ontwikkeling.

Hoor graag wat jullie adviezen zijn! alvast mijn dank voor het tonen van interesse in deze topic.

Stay safe! :) 8)

[ Voor 16% gewijzigd door nikodevree op 11-01-2021 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:25
Mijn vriendin heeft bij Calco een traineeship gedaan en werkt daardoor bij ING als OPS engineer. Wat ik van haar hoor is dat het niet zeker is of je daadwerkelijk aan de slag gaat als programmeur of iets anders gaat doen. Je krijgt een opleidingstraject op entreelevel en later krijg je een deep dive in een bepaald onderwerp. Dat kan Java zijn maar ook scripting met powershell of bijvoorbeeld testen en dat wordt voor je bepaald naar aanleiding van wat je hebt laten zien.

Na de opleidingstraject gaan ze een plek voor je zoeken wat van developer tot tester tot DEV_OPS tot OPS. Dat hangt er deels vanaf wat je kan maar vooral ook waar er plek is bij een werkgever. Veel werkgevers zijn huiverig op dit moment vanwege corona, een klasgenoot moest zelfs weg bij KLM.

Ik weet niet hoe het met andere trajecten is maar dit is zoals ik Calco heb ervaren via mijn vriendin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04 21:23

Freakie1NL

Grote Baas

Let ook op dat dergelijke bedrijven je 'trainingen' aanbieden ter waarde van enkele duizenden euro's. Dan heb ik het niet over wat @spijkerhoofd vermeld (Java etc) maar trainingen waar je extern niets aan hebt. Je zit dan wel vast aan een studieschuld van enkele duizenden euro's. Maar dat is een verdien model van enkele van dez e toko's.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikodevree
@spijkerhoofd wow heftig om te horen dat je klasgenoot weg moest bij KLM! Kan ik concluderen uit jouw verhaal dat je vriendin het in zijn algemeenheid bij Calco als positief heeft ervaren en aanbeveelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikodevree
@Freakie1NL Klopt idd daar ben ik me van bewust! Aan toewijding is er geen gebrek echter is het onredelijk om werknemers te binden aan je als organisatie door onnodige cursussen te verplichten. Toevallig nog aanbevelingen van transparante partijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:25
nikodevree schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:52:
@spijkerhoofd wow heftig om te horen dat je klasgenoot weg moest bij KLM! Kan ik concluderen uit jouw verhaal dat je vriendin het in zijn algemeenheid bij Calco als positief heeft ervaren en aanbeveelt?
Mijn vriendin raad Calco aan, met een afhankelijkheid van je situatie. Je krijgt een proefperiode van 2 maanden waarin gekeken wordt of je inzetbaar bent bij een bedrijf. Dus of je de socialskills bezit en of je de certificaten behaald hebt. Kom je er niet doorheen sta je met lege handen buiten na 2 maanden. Van haar groep is de helft afgevallen. Ze zijn heel streng want jij bent hun visitekaartje van het bedrijf.

Maar als je overal doorheen komt dan is het een mooie binnenkomer bij een groot bedrijf als een grootbank, verzekeraar, NS, Ahold en noem maar op. Wel zit je aan Calco 2 jaar vast tenzij je een boete betaald of je weg mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugotheGreat
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-04 14:26
Imo staat de amortisatie waar je aan vast komt te zitten (richting de 20k) totaal niet in verhouding met het opleidingstraject. Qua inhoud kan je ongeveer evengoed wat online cursusjes volgen.

Hoe ik het zie, is dat je 2 jaar via hen (anders dikke boete betalen) moet werken en je slecht/ondergemiddeld betaald krijgt. Wat je hiervoor terug krijgt, is een 'opening' om als non-IT'er een junior IT plek te bemachtigen bij een bedrijf.

Wat ik mij dan afvraag, is je motivatie hierachter, waarom heb je nooit (of amper) iets met IT gedaan en wil je nu ineens de IT in? Omdat je redelijk goed kan verdienen ivm tekorten? Omdat je niet goed hebt gezocht naar andere mogelijkheden/ te makkelijk hebt opgegeven/ voor een 'makkelijk/uitgestippeld' traject wilt gaan met relatief hoge zekerheid?

Als je een beetje vindingrijk bent zijn er alternatieven te vinden die een stuk beter betalen
Pagina: 1