3 schermen, remote desktop op 2 schermen ipv 1 of 3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vaurits
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 19:53
Dag allen,

Ik zit met een vraag.

Ik heb een laptop met daar twee schermen aan gehangen zodat ik op 3 schermen kan werken.
Laptopscherm
Scherm 2 aangesloten via HDMI
en scherm 3 aangesloten via Laptop > USB > Wavlink USB 3.0 > HDMI > Scherm 3 . Installeerde zich wat displaylinksoftware en dit scherm kan ik nu via grafishce instellingen van Windows zelf bedienen en werkt hier zonder problemen.

Echter ik moet 1 bedrijfsspecifieke toepassing benaderen via Remote Desktop

Via rechtermuisknop kan ik in RDP kiezen tussen vinkje aan/uit alle beeldschermen gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7puLyWUPdXXnpOTU1OZt_9_ZZHw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7cV11QmAXqBMH86aKdwB67ic.png?f=user_large

Ik wil echter maar op 2 beeldschermen deze Remote Desktop zien en op het 3e scherm (of 1e) mijn eigen omgeving. Weet iemand hoe ik dat kan bewerkstelligen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• vaurits
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 19:53
Inmiddels is het mij gelukt en geef ik antwoord op mijzelf.

Eerst wil je weten wat de interne nummers zijn van de monitors. Dit doe je via het commando mstsc /l via uitvoeren. Bij mij hadden mijn laptop, het tweede en derde scherm respectievelijk de nummers 1, 0 en 3.

Vervolgens maak je een kopie van de RDP en open je deze in kladblok.

Voeg de volgende tekstregels toe
code:
1
2
3
span monitors:i:1
use multimon:i:1
selectedmonitors:s:0,3

Sla op. Nu opent de RDP zich niet op mijn laptopscherm, maar wel op het tweede en derde scherm.