Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 15:37
Ik heb een 11 maanden oude Asus F571GD waar de batterij snel leegt loopt.
De laptop wordt weinig gebruikt en de energie instellingen staan zo zoals Asus voorstelt.
De capaciteit is bij een volle accu 42 mwh maar als ik nu bij een batterij rapport
van de accu kijk is dat maar 28 mwh (dus maar liefst 33% minder). Asus zegt dat dit normaal is en je hebt ook maar 1 jaar garantie maar ik vind dit toch wel veel verschil maken. Wie heeft deze ervaring ook met zijn Asus. De laptop loopt snel leeg bij een schone installatie waar w10 net op is gezet zonder veel bloatware.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

viper1967 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:49:
Ik heb een 11 maanden oude Asus F571GD waar de batterij snel leegt loopt.
De laptop wordt weinig gebruikt en de energie instellingen staan zo zoals Asus voorstelt.
De capaciteit is bij een volle accu 42 mwh maar als ik nu bij een batterij rapport
van de accu kijk is dat maar 28 mwh (dus maar liefst 33% minder). Asus zegt dat dit normaal is en je hebt ook maar 1 jaar garantie maar ik vind dit toch wel veel verschil maken. Wie heeft deze ervaring ook met zijn Asus. De laptop loopt snel leeg bij een schone installatie waar w10 net op is gezet zonder veel bloatware.
Fabrikanten laten je inderdaad graag geloven dat dit normaal is. Mijn dell is in iets meer dan een jaar al ongeveer 50% kwijt, en ze doen er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 15:37
Kalibreren ook al gedaan maar helpt ook niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnComputerleek
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
In september een asus laptop gekocht. Batter een ramp: met opgeladen batterij kon ik maar 1,5h werken (enkel word en chrome, scherm al donker gezet).
Laptop begin oktober binnen gebracht. Na 3,5 weken krijg ik mijn laptop terug : " de batterij is ok". Punt.

Ok, soms gaat t wel beter , maar toch. T probleem is dat je er niet op kan rekenen. Ik kan niet naar een vergadering gaan zonder die pc in stopcontact te steken.

Dit us toch niet normaal voor een gloednieuwe laptop?

Zijn er mensen die een asus hebben en op de trein moeten werken? Ik hoop van niet, wat een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Je hebt een Nvidia gpu, heb je wel aanstaan dat de Intel gpu gebruikt wordt bij de normale activiteiten?

Anders wordt de Nvidia gebruikt en dat kost energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnComputerleek
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door AnnComputerleek op 07-11-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
AnnComputerleek schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:55:
Hei white feather.
Was dat antwoord over gpu voor mij bedoeld?

Ik weet van niets. Ik heb de setup van die laptop gedaan volgens wat de PC mij opdroeg (je weet wel: welk toetsenbord, welke taal, ...). Voor de rest heb ik niks veranderd.

Als je tips v me hebt of me kunt vertellen wat ik kan aanpassen: graag !
Nee, het was niet voor jou bedoeld, dan had ik je gequote zoals nu of je aangeroepen met @AnnComputerleek 😀

Een deel van de antwoorden die hier langskomen zouden van toepassing kunnen zijn op jouw situatie. Maar je kunt beter even een los topic starten en dan even goed aangeven welke laptop je hebt (en de rest van de gevraagde info). Dan kunnen de mensen hier even kijken of ze je kunnen helpen.
Pagina: 1