Vraag

• Greggel
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 31-05 05:16
Ik heb volgende powerline kit thuis geinstalleerd TL-WPA8635P, mijn binnenkomend signaal na de modem is ruim 700Mbps en van zodra ik een test doe op de extender op het dichtstbijzijnde stopcontact krijg ik maar 140Mbps. Dat zou een verlies van ruim 500Mbps zijn. Mijn elektriciteit is vrij recent dus oude kabels zijn al uitgesloten. Ook het wifi signaal vd extender geeft maar 170Mbps, wat zelf hoger ligt dan mijn kabel.

Dit is via de tool op mijn pc, dus hier geeft hij wel een signaal van 500Mbps aan. Maar deze haal ik nooit op verschillende speedtests.

Ik ben ten einde raad. |:(

Beste antwoord (via Greggel op 11-01-2021 18:35)

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

De signaalkwaliteit van Powerline-kitjes is erg afhankelijk van hoeveel rommel je op je net hebt. Goedkope led-lampen, koelkasten, etc. hebben allemaal invloed. De snelheid die wordt aangegeven in die tooltjes is allemaal bij benadering en een momentopname, de gemiddelde snelheid kan nog steeds lager liggen.

Het beste is nog steeds gewoon een UTP-kabel trekken als je echt sneller wil..

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

De signaalkwaliteit van Powerline-kitjes is erg afhankelijk van hoeveel rommel je op je net hebt. Goedkope led-lampen, koelkasten, etc. hebben allemaal invloed. De snelheid die wordt aangegeven in die tooltjes is allemaal bij benadering en een momentopname, de gemiddelde snelheid kan nog steeds lager liggen.

• Greggel
Radiant schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:41:

Ah okay, dat van die invloed wist ik niet. Probleem is dat utp kabel trekken geen optie is. 8)7

• PD2JK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06:52
Kun je alle apparaten eens uit de stopcontacten / wandcontactdozen halen? Maakt dat verschil?

Heb je een 1-fase of 3-fasen installatie? Bij 3-fasen, heb je de adapters dan wel op dezelfde fase aangesloten?

Pentium 60 (DOS/3.11) / Athlon Classic 1 GHz (98SE) / P4 1,4GHz (ME) / AthlonXP 1700+ (XP) / QX6850 (7) / Ryzen 5600X (10)

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online
topmateriaal he ... zelfs in dezelfde stekkerdoos haal je die uitgelezen waardes vaak niet eens...

maar er word hier nogal snel geroepen "kabel trekken kan niet"... nergens geen oude telefoonlijn/tv kabel in de buurt van waar je wifi wil hebben ?

• Greggel
ijske schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:26:
topmateriaal he ... zelfs in dezelfde stekkerdoos haal je die uitgelezen waardes vaak niet eens...

maar er word hier nogal snel geroepen "kabel trekken kan niet"... nergens geen oude telefoonlijn/tv kabel in de buurt van waar je wifi wil hebben ?
Neen, probleem is dat het een vrij recent huis is, en dus overal mooie tegels zowel vloer als plinten. Dus boren ziet mn vrouw niet echt zitten. Lol
Maar we gaan eens kijken via de pvc buizen waar de elektriciteit doorloopt om evt daar ergens de utp mee door te steken.

• ijske
  • Nu online
Greggel schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:35:
[...]

Neen, probleem is dat het een vrij recent huis is, en dus overal mooie tegels zowel vloer als plinten. Dus boren ziet mn vrouw niet echt zitten. Lol
Maar we gaan eens kijken via de pvc buizen waar de elektriciteit doorloopt om evt daar ergens de utp mee door te steken.
officieel mag utp niet samen met electra door 1 pijp...
meestal is het snelste de telefoonlijn eruittrekken en 2x utp erintrekken de gemakkelijkste oplossing :)

ik dacht dat iedereen , in NL, een telefoonpijp en een tv pijp van meterkast naar woonkamer moest hebben

• Greggel
ijske schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:41:
[...]

officieel mag utp niet samen met electra door 1 pijp...
meestal is het snelste de telefoonlijn eruittrekken en 2x utp erintrekken de gemakkelijkste oplossing :)

ik dacht dat iedereen , in NL, een telefoonpijp en een tv pijp van meterkast naar woonkamer moest hebben
Okay, thx voor die info.

Het is in België te doen, en probleem is dat de utp 1 verdiep omhoog moet naar de bureau.

Alvast bedankt voor de reacties

• ijske
  • Nu online
ah in belgie doet iedereen zn goesting bij wijze van ... in veel oudere huizen kunt ge misschien de verwarmingsbuizen volgen ...

en utp langs buiten bestaat ook he ... ik heb al bij n paar mensen de utp kabel naar buiten geboord , en in de zolder terug binnen , om dan een ap tegen de nok vh dak/schouw te hangen
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee