Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 17:31
Mijn vragen

Ik had lange tijd een Unifi lite ap in gebruik via Wirelles uplink. Dit werkte prima, maar nu is hij een poosje niet aangesloten geweest ivm een verbouwing. Nu heb ik hem weer proberen in gebruik te nemen maar krijg hem met geen mogelijkheid werkend. De laatste software zit erop, evenals op de router (UDM) en alle switches en overige AP`s. Heb bij elk AP Mesh aangevinkt/aangezet. Bedraad werkt hij direct. Andere AP`s werken wel gewoon als ik ze via wirelles uplink verbind..

2de vraag. Een van mijn switches (unifi switch 8-60) ziet allemaal apparaten die niet daadwerkelijk in mijn
netwerk zijn, krijgen ook geen ip adres maar zijn in de controller alleen te zien met mac adres, wat kan dat zijn.

3de vraag, Ik heb een switch die zodra ik hem een statisch IP geef niet weer te vinden is in de controller.. hij doet zn werk wel, krijgt ook dat statisch ip, want is weer te vinden via een simpele ip scanner. Maar in de controller staat ie als disconnected. Alles stroomloos maken helpt eigenlijk niet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31
BoerFrits schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:06:
[...]
2de vraag. Een van mijn switches (unifi switch 8-60) ziet allemaal apparaten die niet daadwerkelijk in mijn
netwerk zijn, krijgen ook geen ip adres maar zijn in de controller alleen te zien met mac adres, wat kan dat zijn.

[...]
Dit zijn vaak broadcast van IP cams (die tijdens boot een tftp/boot server zoeken voor software), Powerplugs (die je in de controller terugziet als je de management app opstart) en al het andere wat via MAC adres te managen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

BCC

Wat als je de AP factory reset en opnieuw adopt ?

[ Voor 57% gewijzigd door BCC op 11-01-2021 13:21 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 17:31
BCC schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:20:
Wat als je de AP factory reset en opnieuw adopt ?
Was bang dat ik hem dan niet weer ging vinden, Maar denk dat ik het maar is ga proberen.