Instagram username: nl, .nl of _nl?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 14:59
Mijn vraag is wat het meest logisch/mooist klinkt in jullie ogen.

Ik ben namelijk van plan een Instagram (en andere social media, denk aan Twitter. Hier is de 'punt' niet mogelijk) aan te maken, i.c.m. een gelijk genoemde website.

Probleem is dat ik twijfel hoe ik mijn username(s) zal noemen.

'Naam'.nl, bijvoorbeeld: https://www.instagram.com/rtl.nl/?hl=nl
'Naam'nl, bijvoorbeeld: https://www.instagram.com/simyonl/?hl=nl
'Naam'_nl, bijvoorbeeld: https://www.instagram.com/foodspring_nl/?hl=nl

Ik zie dat meerdere pages alle drie de bovenstaande types gebruikt, en ik vraag mij af wat jullie het meest logisch lijkt en het mooist staat. Ik heb al geprobeerd te Googlen in de hoop dat er een expert was die aanraadt wat te doen, maar tevergeefs.

[ Voor 3% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 11-01-2021 12:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:45

g0tanks

Moderator CSA
Dit lijkt mij meer iets voor Internetmarketing dus ik verplaats je topic daarnaartoe.

[ Voor 5% gewijzigd door g0tanks op 11-01-2021 12:58 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Als je doel is om zo goed mogelijk vindbaar te zijn en je wilt die bezoekers op je website hebben, dan gebruik je natuurlijk .nl

Elk ei kan dan verzinnen dat als ze dat in de browser intikken, ze op je webpagina terecht komen. Met _nl kan het ook gewoon afkomst aangeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
g0tanks schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:58:
[mbr]Dit lijkt mij meer iets voor Internetmarketing dus ik verplaats je topic daarnaartoe.[/mbr]
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Anoniem: 472287 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:59:
Als je doel is om zo goed mogelijk vindbaar te zijn en je wilt die bezoekers op je website hebben, dan gebruik je natuurlijk .nl

Elk ei kan dan verzinnen dat als ze dat in de browser intikken, ze op je webpagina terecht komen. Met _nl kan het ook gewoon afkomst aangeven zijn.
Precies, maar daarom snap ik niet waarom sommige bedrijven dit dan niet doen maar kiezen voor 'naam'nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 22:10
Omdat niemand de ultieme wijsheid heeft?
Er is geen internationale conventie of RFC standaard voor het benoemen van je instagram account.
De persoon die toendertijd de accounts heeft aangemaakt voor dat bedrijf had waarschijnlijk dezelfde vraag, geen antwoord gevonden en gedaan wat hem/haar het beste leek ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:22
Persoonlijk vind ik de underscore het lelijkst én onhandigst van allemaal, gevolgd door aan elkaar geschreven. Heb zelf ook een Instagram naam met .nl erachter en vind dat zowel het duidelijkst als esthetisch het mooist. Waarom anderen het anders doen, tja.. Persoonlijke voorkeur gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Hennie-M schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:16:
Omdat niemand de ultieme wijsheid heeft?
Er is geen internationale conventie of RFC standaard voor het benoemen van je instagram account.
De persoon die toendertijd de accounts heeft aangemaakt voor dat bedrijf had waarschijnlijk dezelfde vraag, geen antwoord gevonden en gedaan wat hem/haar het beste leek ;)
En wat lijkt jou het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Recrush schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:17:
Persoonlijk vind ik de underscore het lelijkst én onhandigst van allemaal, gevolgd door aan elkaar geschreven. Heb zelf ook een Instagram naam met .nl erachter en vind dat zowel het duidelijkst als esthetisch het mooist. Waarom anderen het anders doen, tja.. Persoonlijke voorkeur gewoon.
Snap ik, en ik neig ook naar .nl

Waar ik dan mee zit is dan als ik een Twitter maak, waar geen punt mogelijk is, of nl of _nl het meest duidelijkst is.
Pagina: 1