Blackvue Battery pack B-112 laadt heel traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:59
In de auto van mijn buurman zit 2 x een Blackvue DR650. Daar zat eerst een Power Magic Pro op, en dan met de instelling "accu onder 11,8v = dashcam uit".

Opzich werkte dat maar dat hielden de cams ongeveer 2 uurtjes vol in parkeerstand. Gezien dat een beetje te weinig was, heeft hij toch maar de (veel te duur imho) B-112 battery pack gekocht.

Wanneer de battery pack helemaal leeg is geeft hij geen witte ledjes (conform manual), maar ook het rode power ledje is uit (wanneer de auto loopt). Dat vind ik wat vreemd maar okee als dat zo hoort dan prima.

Mijn vraag is: het duurt vrij lang (ik denk wel 30min) voordat het eerste witte ledje begint te knipperen (dat wil zeggen dat hij bezig is met laden). Nu had ik gedacht (aangenomen) dat wanneer je zeg maar 15 min ofzo rijdt, dat hij dan ook een beetje zou laden. Maar dat lijkt dus niet het geval.

De usb poorten en cams doen het wel gewoon zolang de auto loopt, maar zodra de auto uitgezet wordt zonder dat er een wit ledje brandt vallen logischerwijs de cams uit.

Is het normaal dat dit zolang duurt? Als ik een normale (telefoon) powerbank op mijn 12v zet dan begint die gewoon meteen te laden. Dat zou je toch ook bij de B-112 verwachten? Dat is toch feitelijk niet meer dan een (veel te dure;) ) powerbank.

Als dit normaal is, is er dan een mogelijkheid om die PMP voor de B112 te zetten zodat hij de battery pack kan laden tot dat de accu 11,6v is (wanneer de auto uit staat)? Blackvue zegt hier verder niks over want dan verwijzen ze naar het andere battery pack wat deze 2 functies combineert maar die kost helemaal een bak geld.

Of zou de battery pack dan toch stuk kunnen zijn?

De DC input is even nagemeten en die krijgt gewoon stroom.

Het is feitelijk dit probleem:

YouTube: Blackvue-power-magic-b 112 issues

[ Voor 3% gewijzigd door Operations op 11-01-2021 12:50 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5