Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows installeren op Mac Pro 5.1 met OpenCore

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:15
Ik heb een Mac Pro 5.1 met OpenCore en Big Sur. Ik wil daar Windows naast zetten maar heb begrepen dat dit een risico kan hebben: https://crystalidea.com/blog/classic-mac-pro-and-windows

Andere zeggen weer dat dit wel moet: YouTube: OpenCore - The Basic Way Part#4 "Windows"

Weet iemand wat de beste manier is? Wat exact het risico is en of ik zo'n firmware issue eventueel kan fixen?

Iemand hier ervaring mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mac Pro 5.1 (2010) dual tray.
Open Core, Big Sur.

Alle reacties

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:35

lasharor

7 december 2004

Is een Windows2Go installatie niet een oplossing? Dit heb ik ook lang op mijn MBP gebruikt en werkt met een externe SSD perfect.

• Ed Vertijsment
lasharor schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:01:
Is een Windows2Go installatie niet een oplossing? Dit heb ik ook lang op mijn MBP gebruikt en werkt met een externe SSD perfect.
Is dat een veiligere oplossing voor een Mac Pro? Het liefst heb ik de storage intern.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 12:18

talin

ES-MA

Ed Vertijsment schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Is dat een veiligere oplossing voor een Mac Pro? Het liefst heb ik de storage intern.
ik draai al zeker 10 jaar 2 windows installs via Parallels op een Micro SD card van 128Gb in mijn SD card slot van mijn macbook pro van 2011.
dus op de vraag is dat veilig? geen idee ik doe het al 10 jaar, is het snel? ach het is een Windows install die ik af en toe nodig heb.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Ed Vertijsment
talin schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:49:
[...]

ik draai al zeker 10 jaar 2 windows installs via Parallels op een Micro SD card van 128Gb in mijn SD card slot van mijn macbook pro van 2011.
dus op de vraag is dat veilig? geen idee ik doe het al 10 jaar, is het snel? ach het is een Windows install die ik af en toe nodig heb.
Het gaat erom dat een efi install in sommige gevallen schadelijk kan zijn voor de firmware van Mac Pro. Wellicht dat een soort van Window2Go wel een goed idee is om mee te preinstallen. Maar ik wil het graag op een interne schrijf gebruiken.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 12:18

talin

ES-MA

Ed Vertijsment schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Het gaat erom dat een efi install in sommige gevallen schadelijk kan zijn voor de firmware van Mac Pro. Wellicht dat een soort van Window2Go wel een goed idee is om mee te preinstallen. Maar ik wil het graag op een interne schrijf gebruiken.
ok, ga je het dagelijks gebruiken?
is een VM of een Parralels dan iets? dat zijn stabiele apps die het perfect doen?
met win2go moet je wel rekening houden met het volgende:
Windows To Go is removed in Windows 10, version 2004 and later operating systems. The feature does not support feature updates and therefore does not enable you to stay current. It also requires a specific type of USB that is no longer supported by many OEMs.

[ Voor 25% gewijzigd door talin op 11-01-2021 16:09 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Ed Vertijsment
talin schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:07:
[...]

ok, ga je het dagelijks gebruiken?
is een VM of een Parralels dan iets? dat zijn stabiele apps die het perfect doen?
Ik incidenteel denk een keer een game gaan spelen. Lijkt me dus niet dan virtualisatie echt een optie is.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ed Vertijsment schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Ik incidenteel denk een keer een game gaan spelen. Lijkt me dus niet dan virtualisatie echt een optie is.
En welke titel verwacht je te spelen? Gezien hoe oud deze is kun je DX11 in de laatste VMWare workstation virtualiseren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Ed Vertijsment
prutser001 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:13:
[...]

En welke titel verwacht je te spelen? Gezien hoe oud deze is kun je DX11 in de laatste VMWare workstation virtualiseren.
Dat hangt ervan af wat 'ie allemaal wil draaien. Het gaat er dus puur om dat MacOS even niet de limiterende factor. Is verder gewoon kijken wat er allemaal op deze machine wil draaien. VMware is overigens op dit moment geen optie omdat dat (nog) niet op Big Sur draait op deze machine. Parallels zou misschien kunnen werken maar ik verwacht toch dat, dat veel overbodige overhead heeft.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ed Vertijsment schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Dat hangt ervan af wat 'ie allemaal wil draaien. Het gaat er dus puur om dat MacOS even niet de limiterende factor. Is verder gewoon kijken wat er allemaal op deze machine wil draaien. VMware is overigens op dit moment geen optie omdat dat (nog) niet op Big Sur draait op deze machine. Parallels zou misschien kunnen werken maar ik verwacht toch dat, dat veel overbodige overhead heeft.
https://communities.vmwar...S-BIG-SUR-11/td-p/2809289

Er zijn problemen maar werkt wel, was vergeten dat het 'fusion' heette.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Ed Vertijsment
prutser001 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:36:
[...]

https://communities.vmwar...S-BIG-SUR-11/td-p/2809289

Er zijn problemen maar werkt wel, was vergeten dat het 'fusion' heette.
Het probleem is dat de Mac Pro 5.1 CPU's dit niet ondersteunen. Ik had het al geprobeerd maar dat geeft een error. Volgens mij zou Parallels moeten werken maar mijn wens om het direct te draaien blijft nog steeds staan omdat dat resource technisch efficiënter is.

Qua win2go, ik was onder de indruk dat je met rufus een windows2go kan maken. Werkt dat nog wel?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:43

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan ook Windows 10 in niet-UEFI modus installeren natuurlijk. Standaard start Windows op een Mac Pro van die generatie Windows ook in Legacy modus, als je hem rechtstreeks zou installeren of via Bootcamp.

OpenCore ken ik inhoudelijk niet, dus of dat hier een probleem vormt kan ik niet inschatten.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1