Welke spelcomputer voor "volwassenen"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoKomma
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-11-2021
Hallo Tweakers,
Geen idee of de vraag hier goed staat, maar anders hoor ik het wel...

Mijn meiden (20+) hebben plotseling de oude Wii weer herontdekt en spelen met vrienden Mario(?) en andere spellen vol overgave.
Laatst hebben wij (ouders) ook meegespeeld (Just Dance was hilarisch)
Nu wil ik eigenlijk voor beneden in de woonkamer ook een spelcomputer kopen (daar staat een lekker grote TV)

nu ben ik al een paar weken op internet aan het zoeken (naar de winkel gaan voor advies zit er in deze rare tijd helaas niet in) maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil dus eigenlijk vooral spellen spelen die je met meerdere kunt doen, en dan vooral dat je bezig bent (dansen, karaoke (weet niet wat er nog meer kan) maar ook andere spellen die je tegen elkaar speelt lijkt me erg leuk.

Kunnen jullie me helpen?
Groetjes Do

...

Beste antwoord (via DoKomma op 12-01-2021 10:41)

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-06 21:22
Wil je gezellig met de hele familie spelletjes spelen -> switch

Wil je shooters etc spelen -> ps5/Xbox

Dit wil echt niet zeggen dat je op de switch geen grafisch mooie serieuze games kunt spelen of met Ps5/Xbox geen gezellige simpele familie games, maar over het algemeen is dat de markt waar ze voor staan. Ga je dus een Ps5/Xbox kopen voor familie fun dan kun je teleurgesteld zijn met het aanbod. Andersom is er wel een redelijk aanbod van serieuze games op de switch naast de familie games.

Alle reacties

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:10
Nintendo Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoKomma
Dank je voor je antwoord!
Nintendo Switch, is die niet meer om mee te nemen onderweg?
Want dat hoeft van mij niet...

Kun je me vertellen waarom je de Nintendo Switch zegt? (heb je 'm zelf, wat is het voordeel ervan?)
groetjes Do

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:47

CeesKees

I rest my Kees

DoKomma schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:31:
Nintendo Switch, is die niet meer om mee te nemen onderweg?
De juiste Switch is OOK voor onderweg. Maar primair een apparaat voor op de tv.

En waarom Nintendo? Omdat dit is waar Nintendo sterk in is. Laagdrempelige spellen voor het hele gezin

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen...
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-06 11:58
Inderdaad de Switch, simpel gezegd is het een Wii van nu met het voordeel dat je hem eventueel ook kunt meenemen. Ook wat soort spellen betreft is het vergelijkbaar met de Wii.
Let wel op dat je de Switch neemt en niet de Switch lite als je op tv wilt kunnen spelen. Bij de Switch kun je de controllers los en vast maken aan de console, dit kan bij de Switch lite niet en dan zul je dus losse controllers moeten kopen om op tv te kunnen spelen. (weet eigenlijk niet of je die uberhaubt op de tv kunt aansluiten zonder dock etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 20:00
Zou je aan kunnen geven wat voor spelletjes je wil gaan spelen. Just Dance is overal op te spelen en je dochters spelen Mario maar lijkt je dat zelf ook leuk?
Sorry deel van de post gemist.

De switch is een leuke toegankelijke console met veelal kindvriendelijke vrolijke spellen. De switch lite is niet aan een tv te koppelen. De normale switch wel.

[ Voor 5% gewijzigd door RaijRaij op 12-01-2021 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pluk een goede oude Nintento (de eerste 8 bit versie) van marktplaats en ga Mario etc spelen. Note: Duckhunt gaat helaas niet op de hedendaagse TV's (of je TV moet uit de jaren 80 stammen).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:10
De Switch kun je inderdaad ook meenemen voor onderweg. Maar er zit een standaard bij waar je hem in kan zetten (laten zitten) waardoor hij aan je tv is gekoppeld.
De spellen zijn laagdrempelig, makkelijk op te starten met meerdere spelers en hebben een hoge fun factor.

Wil je een hilarisch spel met een groep volwassenen dan kan ik Overcooked aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoKomma
Bedankt allemaal voor het beantwoorden van mijn post!!

Het liefst (als ik er dan toch eentje ga kopen) heb ik een spelcomputer waar alles op gespeeld kan worden en die grafisch heel gaaf is.

Maar ik begreep dat je op bijvoorbeeld de PS4/5 niet kunt Karaoke en Just dance? (of tenminste niet makkelijk?)
Ik ben niet erg in de spellen thuis maar met 3 volwassen meiden en veel vrienden over de vloer, wil ik hem graag zo uitgebreid mogelijk...

Gr Do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
Karaoke kan je ook doen met een laptop en Ultrastar Deluxe (singstar clone). Een setje playstation mics (USB werkt ook op een laptop) en gaan.

Een hele andere kant op: actieve games zou ook VR kunnen zijn. Met een Oculus Quest 2 zijn er een aantal muziek/ritme games die heel actief gespeeld kunnen worden in party mode (om de beurten). De rest van de spelers kan met een chromecast op de TV meekijken met de speler die de VR bril op heeft. Er zijn ook een aantal party games waarbij de speler met VR bril geholpen moet worden door andere spelers met een mobile game of door de andere spelers instructies te laten geven.

[ Voor 16% gewijzigd door Tassadar32 op 12-01-2021 10:16 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Voor wat je beschrijft zou ik ook de switch zeggen. Als je meer serieuze games wil spelen zit je meer in PS5/XBOX series gebied, maar die hebben weer minder party games. Met beide kunnen ze wel het e.e.a. van de ander, maar waar ze sterk in zijn verschilt gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:41
DoKomma schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:02:
...

Het liefst (als ik er dan toch eentje ga kopen) heb ik een spelcomputer waar alles op gespeeld kan worden en die grafisch heel gaaf is.
...
Helaas zijn door het grote aantal exclusives per console geen alles-in-een oplossingen. Veel (maar zeker niet alle) van de exclusives komen (jaren) later alsnog wel uit voor de PC, en theoretisch kun je een PC met controllers aan je tv koppelen maar ik denk dat je dan je doel voorbij schiet en zeker het "even snel aansluiten en gaan" principe overboord gooit.

Zeker qua familie spellen en een uurtje gezellig dingen doen zou ik ook de switch aanraden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-06 21:22
Wil je gezellig met de hele familie spelletjes spelen -> switch

Wil je shooters etc spelen -> ps5/Xbox

Dit wil echt niet zeggen dat je op de switch geen grafisch mooie serieuze games kunt spelen of met Ps5/Xbox geen gezellige simpele familie games, maar over het algemeen is dat de markt waar ze voor staan. Ga je dus een Ps5/Xbox kopen voor familie fun dan kun je teleurgesteld zijn met het aanbod. Andersom is er wel een redelijk aanbod van serieuze games op de switch naast de familie games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dereiger
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-10-2024
De PS5 is compatible met de playlink games (knowledge is power, thats you, frantics,just dance). Daarnaast is little big planet ook een aanrader en zelfs sing star werkt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoKomma
Nou, ik ga niet eigenwijs doen, ik ga op zoek aar de Nintendo Switch!!

Nog tips waar ik die het beste kan kopen?
Zijn er nog verschillende versies?
En wat moet ik er los bijkopen om direct aan de gang te gaan?

Gr Do

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:24
DoKomma schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:02:
Bedankt allemaal voor het beantwoorden van mijn post!!

Maar ik begreep dat je op bijvoorbeeld de PS4/5 niet kunt Karaoke en Just dance? (of tenminste niet makkelijk?)
Ik ben niet erg in de spellen thuis maar met 3 volwassen meiden en veel vrienden over de vloer, wil ik hem graag zo uitgebreid mogelijk...

Gr Do
WIj hebben hier Just dance op de ps4 met een ps camera. dit is mi de beste console voor justdance omdat deze dan met de camera te bedienen is zonder dat je iets vast houdt.

Mijn dochters spelen dit altijd met (max 4) vriendjes of vriendinnetjes. (zelf ook wel eens met vrienden 's avonds laat met wat biertjes en wijntjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoKomma
BlueSS50 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:39:
[...]

WIj hebben hier Just dance op de ps4 met een ps camera. dit is mi de beste console voor justdance omdat deze dan met de camera te bedienen is zonder dat je iets vast houdt.

Mijn dochters spelen dit altijd met (max 4) vriendjes of vriendinnetjes. (zelf ook wel eens met vrienden 's avonds laat met wat biertjes en wijntjes)
Oh neeee, hier raak ik dus van in de war :?
Ik dacht net "het wordt de Switch en dan krijg ik dit!!
hoewel het wel iingewikkeld klinkt (blijf toch blond!)

Bedankt voor je antwoord!
Gr Do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen...
Als je grafisch het mooiste wilt (en geen pc in je woonkamer wilt zetten) dan is een PS5/ xbox seriesx het best. Karaoke en justdance zal daar vast ook op te krijgen zijn (al dan niet via spellen van de vorige generatie).
Wil je ook andere partygames of coopgames spelen dan is het aanbod op de switch het grootst.
Snipperclips, unraveled en overcooked doen het hier altijd goed ook met niet gamers.
Bijkomend voordeel is dat justdance geloof ik gewoon met de bijgeleverde controllers van de switch werkt en je geen extra camera / sensors nodig hebt. Hoe en of Karaoke op de switch werkt zul je zelf even moeten googlen, dit is niet echt mijn genre..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 12:54
DoKomma schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Gr Do
Console keuze is ook moeilijk. Het probleem is dat ze met exclusieve games werken. Wat inhoud dat bepaalde games enkel voor 1 bepaalde console uitkomen.

Welke console je ook koopt: Er zullen altijd spellen uitkomen die niet voor je console te krijgen zijn. En dat maakt het de keus ook meteen zo lastig: Het liefst willen wel alle spelen kunnen spelen. Maar dat gaat helaas nooit lukken.

Dat gezegd hebbende: Wij hebben hier meerdere consoles staan, maar als we wat gezamelijk willen doen met het gezin, dan komen we altijd terug op de switch (Mariokart FTW! :*) )

Het is al eerder gezegd: Maar van alle consoles is de Switch het meest gericht op het gezin. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:24
DoKomma schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Gr Do
Sorry....

Maar de ps4 is van mij. waar de meisjes soms op spelen. (ik ben van de shooters)
Als ik jouw omschrijving lees zou ik ook voor de switch gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:42
@DoKomma Verdiep je in het soort spellen voor de consoles.
Als ze zich nu vermaken met de Wii en de betreffende spellen, dan zou ik gaan voor de Switch.
Maar wat willen de meiden?

Om legio redenen hebben wij hierom eigenlijk standaard een Nintendo console in huis (ben er zelf mee opgegroeid) en de rest komt er bij als er interessante spellen voor zijn.
Op dit moment staat de huidige generatie er allemaal, maar de Xbox One hebben we overgeslagen.

Het blijft moeilijk om te kiezen als je voor één console gaat en de brede interesse hebt die je opnoemt.
Mijn hart met het eerste stuk zegt gewoon gaan voor de Switch. Grafisch is het minder, maar vind zelf de spellen leuker. Volwassen maakt hierin weinig uit, ben zelf bijna 40 namelijk.
Je kan ook de Switch halen en via V&A oid een PS3,4 etc.
Voor de 3 zijn er legio dans en zang spellen (Singstar). Dan betaal je minder dan dat je voor nu een PS5 of Series X zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoKomma
Nog tips waar ik de Nintendo Switch het beste kan kopen?
Zijn er nog verschillende versies? (of dingen waar ik op moet letten?)

Gr Do

[ Voor 27% gewijzigd door DoKomma op 12-01-2021 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 11:03
DoKomma schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:12:

Gr Do
Koop de grote Switch en niet de Switch Lite.
Afhankelijk of je met bv. 4 mensen Mario Kart etc wil spelen zijn wat extra controllers wel handig.

[ Voor 12% gewijzigd door SunnieNL op 12-01-2021 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 16:08

Gr Do
Dat je niet teveel betaald :P Zie de prijsontwikkeling grafiek: pricewatch: Nintendo Switch (2019 model) Blauw, Rood maar check Pepper voor aanbiedingen, daar komt veel Amazon de/fr langs met mooie prijzen. Onder de 300 is echt een aanbieding, 300-330 is normaal alles erboven te veel.

Wil je met meer dan 2 spelen, extra setje Joycons erbij aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024

Gr Do
Er is een nintendo switch lite, deze wil je niet. Je wilt de gewone nintendo switch.
Qua prijs en waar je het kan halen is denk ik niet heel relatief erg veel zal het niet schelen tussen de meeste verkopers (dat is een nadeel van nintendo en de spellen, ze zullen minder snel in prijs dalen dan bijvoorbeeld playstation/xbox spellen)
Als je geld wilt besparen raad ik je aan naar een bundel te kijken. Vaak is er iets te koop van een nintendo switch + gratis dit spel. en dan kan je vaak wel wat euro's besparen. Echter is er zover ik weet momenteel alleen een animal crossing bundel te koop in de winkels, maar dit kan in de toekomst veranderen, of misschien is ergens nog een oude (mario kart? ) bundel te scoren.

Bij de switch zelf zitten 2 kleine controllers die samen ook 1 grotere controller kunnen vormen.
Toevallig kan je voor just dance ook je telefoon gebruiken dus dan heb je niet echt iets extra's nodig.
Wil je echt met 4 man op de console spelen (ook andere spellen) Moet je er dus minimaal 2 joy cons (dat zijn de kleine controllers) bij kopen.
Er zijn ook andere controllers zoals de pro controller maar dat is meer een afweging die je zelf moet maken, die is over het algemeen voor de serieuzers single player games.

Dus nodig:
Normale nintendo switch (misschien een bundel deal)
- en eventueel 2+ controllers
- spellen die je erbij wilt

een aantal aanraders voor je beschrijvingen in dit topic
- Just dance 2021
- Just dance 2020
- Lets Sing?
- Mario kart deluxe 8
- Mario party
- Overcooked (2) (lijkt raar, maar geloof me is geweldig)
- Gezien je graag bewegingsspellen wilt, mocht je enigszins willen bewegen/sporten is ring fit adventure's ook een aanrader, maar is niet voor meerdere tegelijk en heb je een extra ring voor nodig.

PS: Bij aanschaf van de spellen houd er rekening mee dat je ze dus voor de switch neemt, sommige spellen kunnen op meerdere console's te koop zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door thaicecube op 12-01-2021 12:07 . Reden: Games toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:27
Zo te lezen geeft iedereen al het juist antwoord. Als ik lees waar je naar op zoek bent, dan past een switch het beste.

Maar even een side-note: zowel XBox, PS (4 of 5) zijn ook prima voor volwassenen... d:)b

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 12:18
Ik ga je keuze echt heel makkelijk maken. Je wilt regelmatig met meerdere spelers op dezelfde console een spel spelen? Dan IS er eigenlijk geen andere keuze dan de Switch. PS(4/5) en Xbox lijken de markt voor games die je meerdere spelers op een enkele console kunt spelen grotendeels te negeren.

Dat, en de Switch is zo ongeveer de enige uit het rijtje die je ook daadwerkelijk nog ergens kunt gaan halen...

Waar je op moet letten: Neem zeker geen Switch Lite. Die kun je namelijk niet aan de TV hangen. Neem de nieuwe versie van de Switch mee (te herkennen aan de overwegend rode doos, tegenover de eerste generatie met een voornamelijk witte doos). Die produceert minder warmte, heeft een beter scherm en doet door een zuinigere chip langer met z'n batterij.

Wat je verder nodig hebt is eigenlijk niet zoveel. De Switch komt met twee joy-cons en veruit de meeste multiplayer-spellen kun je met een enkele joy-con per persoon spelen. Misschien dat een extra setje in een andere kleur nog interessant is.

Toffe games om te spelen? New Super Mario Bros U Deluxe en Super Mario Kart 8 liggen het meest voor de hand, maar ook Overcooked is bijzonder leuk. Verder staat de store helemaal ram-vol met titels die je met meerdere spelers kunt spelen.

In mijn ogen is de Switch dus de enige juiste keuze, afgaande op je aangegeven wensen, eisen en gebruikspatroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoKomma
THANKS!!!!!
Ik ga op internet kijken waar ik hem het beste kan bestellen!!!!

Weet iemand of er ook voor de Nintendo een Karaoke"spel" te krijgen is en ook microfoons?
Gr Do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:27
DoKomma schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:21:
THANKS!!!!!

Weet iemand of er ook voor de Nintendo een Karaoke"spel" te krijgen is en ook microfoons?
Gr Do
Let's sing 2020?

Zelf nooit gespeeld of gebruikt (ook wel fijn voor onze buren ;) )

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
DoKomma schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:21:
THANKS!!!!!

Gr Do
Nu je toch besloten hebt om de Switch te halen, wellicht heb je hier wat aan:

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4

Eigen Switch topic met tips, trucs en een groot aanbod aan ervaringen. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
Wij spelen nog Mario Party 5 voor de gamecube, dat is ook gewoon tof spel. Als je eerste generatie wii hebt, kun je ook gamecube spellen spelen. Anders nieuwere versie van Mario Party. Wii blijft ook nogsteeds een tof platform, zou dan eerder een paar goede spellen kopen, dan een nieuw systeem.

Mario Kart, Just Dance, heb je ook op de wii.

Maar volgens mij was al besloten om een switch te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door wkleunen op 12-01-2021 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 15:57
ps5 - geen competitie.

Alle party games van de ps4 zijn compatibel en het heeft een enorme aantal aan exclusieve games.

Omdat nintendo vier party games heeft betekend niet dat de andere platformen geen hebben.
Het fenomeen dat ps5/xbox voor de serieuze gamer is, is zo belachelijk achterlijk, ik sta er echt bij te kijken.

Om maar te zwijgen hoe voei lelijk de switch games er uit gaan zien op een groot scherm. 720P in 2021 wil je echt niet zien, zeker niet op een groot scherm. Ook verkoopt nintendo hardware dat niet deugt, zoek maar eens op "joycon drift" en je wilt geen switch meer. dit geld voor *alle* controllers, na een periode gaan je controllers gewoon stuk omdat nintendo geen flauw idee heeft hoe ze controllers moeten maken. De games zijn ook vies duur t.o.v. de andere platformen, nintendo doet niet aan sales, als je een game van 5 jaar oud wilt spelen, wees bereid om er 70 euro voor uit te geven.

[ Voor 49% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 12-01-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Joeri.Bijlsma Je eerste punt heb je uiteraard gelijk in. Maar kom op, grafisch is ook niet alles.
Tuurlijk, mooi, grafische pracht uiteraard. Ik zet mijn gamepc ook op max waar het kan.
Maar, vermaak me vaak meer met de Switch games of uberhaupt Nintendo spellen op een console.
Het is maar net welke type spellen je trekt.

Ik bezit zelf een launch Switch met bijbehorende Pro controller en joy-cons. Geen drift, niets.
Het probleem is er uiteraard wel, maar niet altijd en niet bij iedereen.
Overigens dit probleem was er ook in de PSP en Vita. Geen idee hoe mijn vrouw dat voor elkaar heeft gekregen en eerlijk, ze heeft de 3DS joystick ook stuk gekregen.
Maar, punt hierbij is dat het inherent is aan het type joystick (die platte dingen) en waarschijnlijk het duwen erop.

Qua prijzen is er wel degelijk goedkoper aan te komen, je moet alleen niet perse in de store kijken. En vergis je niet, er zijn wel degelijk sales in de store met best interessante prijzen. Ja, de prijzen van Nintendo's eigen games zakken niet echt. Aan de andere kant, komt dat waarschijnlijk omdat het toch wel verkocht wordt.
70 euro is overigens ook onzin. De spellen zijn op zichzelf lager geprijsd, dan kan het nooit 70 euro zijn.

Maar, PS4 is zeker wel een valide console met party games, maar ik verwacht dat Nintendo voor de doelgroep in het huis van TS een betere keuze gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukasroskam
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-05 08:42
Ik zou persoonlijk een mooie oude Wii opzoeken op marktplaats, lekker goedkoop en super veel oudere maar toch erg leuke spelletjes om gezellig met een groep te spelen (party games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Arunia schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:56:
@Joeri.Bijlsma Je eerste punt heb je uiteraard gelijk in. Maar kom op, grafisch is ook niet alles.
Tuurlijk, mooi, grafische pracht uiteraard. Ik zet mijn gamepc ook op max waar het kan.
Maar, vermaak me vaak meer met de Switch games of uberhaupt Nintendo spellen op een console.

Ik bezit zelf een launch Switch met bijbehorende Pro controller en joy-cons. Geen drift, niets.
Het probleem is er uiteraard wel, maar niet altijd en niet bij iedereen.
Overigens dit probleem was er ook in de PSP en Vita. Geen idee hoe mijn vrouw dat voor elkaar heeft gekregen en eerlijk, ze heeft de 3DS joystick ook stuk gekregen.
Maar, punt hierbij is dat het inherent is aan het type joystick (die platte dingen) en waarschijnlijk het duwen erop.

Qua prijzen is er wel degelijk goedkoper aan te komen, je moet alleen niet perse in de store kijken. En vergis je niet, er zijn wel degelijk sales in de store met best interessante prijzen. Ja, de prijzen van Nintendo's eigen games zakken niet echt. Aan de andere kant, komt dat waarschijnlijk omdat het toch wel verkocht wordt.
70 euro is overigens ook onzin. De spellen zijn op zichzelf lager geprijsd, dan kan het nooit 70 euro zijn.

Maar, PS4 is zeker wel een valide console met party games, maar ik verwacht dat Nintendo voor de doelgroep in het huis van TS een betere keuze gaat zijn.
PS4 heeft ook last van drifting voor het geval je het niet wist. Dus dat is ook geen reden om een PS4 IPV een Nintendo te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 15:57
hoi1234 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:39:
[...]

PS4 heeft ook last van drifting voor het geval je het niet wist. Dus dat is ook geen reden om een PS4 IPV een Nintendo te kopen.
1 op de wat? 1 miljoen? Ga ergens anders de fanboy uithangen.

Drift op een vita heb ik nog nooit van gehoord, net als de psp om eerlijk te zijn.
Als ze er al zijn is het nihil en praktisch inmeetbaar.
Arunia schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:56:

De switch games zien er echt niet mooi meer uit op een grote tv, het is echt niet om aan te zien, alles ziet er blurry en kartilig uit, en daar betaal de dan een prijs voor wat meer is dan de ps5.

Sales van nintendo games is juist wat je wilt hebben, want wie de neuk betaald er nu nog 60 euro voor mariokart 8 die 7 jaar oud is? oja, de nintendo fanbase.

2e hands is ook een drama en wil iedereen er de hoofdprijs voor hebben. als mensen zeggen party games en dan opvolgen met nintendo, bedoelen ze niet de bijna niet bestaande 3rd party support op de switch, maar de nintendo titles zelf. En laat nu juist deze titles vies duur zijn voor wat je er voor krijgt.

TS is beter af om OF een ps4/5 te halen, of die wii naar beneden te halen, modden en op die manier games te krijgen, want als je ook wii games wilt halen van nintendo, betaal je wederom de hoofdprijs.

[ Voor 85% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 12-01-2021 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:47:
[...]

1 op de wat? 1 miljoen? Ga ergens anders de fanboy uithangen.

Drift op een vita heb ik nog nooit van gehoord, net als de psp om eerlijk te zijn.
Als ze er al zijn is het nihil en praktisch inmeetbaar.
Bijzonder dan dat de mijne dat heel toevallig had en het internet er mee vol staat. Ik denk niet dat het probleem zo groot gemaakt wordt op het internet door een handvol personen.

Met de vita en de PSP heb ik geen ervaring. Dus ik zou niet weten of die wel goede controllers hebben. Maar we hadden het dan ook over de PS4. Overigens kan ik wel oplossingen voor drifting vinden bij de PSP, dus dat doet me vermoeden dat het bestaat. Iets dat niet voorkomt, heeft geen fix nodig. Maar nogmaals, daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@lukasroskam hij heeft al een Wii.

@hoi1234 je quote de verkeerde ;)

@Joeri.Bijlsma ik vind het apart dat je iemand een fanboy noemt (niet mij, maar de ander waar je op reageert), maar zelf kneiterhard fanboy uitspraken doet. Je weet duidelijk niet waar je over praat.
Wii spellen zijn niet de premium prijs meer. Sowieso wordt in de winkel halen een probleem.
Daarnaast 3rd party niet aanwezig? Die zijn er genoeg sinds de Wii. De WiiU is inderdaad een ondergeschoven kind.

Maar goed, ik ben absoluut een Nintendo fan, maar kan ook zeker wel iemand aanraden voor iets anders te gaan.
Ik zie van jou eigenlijk alleen maar bash opmerkingen richting Nintendo consoles waarbij een deel niet eens gegrond is. Opmerkingen over prijzen die al niet eens kloppen.
Prima wanneer je er zo over denkt, maar kom dan ook met feiten.
Dat jij de prijzen hoog vind, prima. Maar 70 euro zijn ze niet.
Grafisch zijn de spellen minder tegenover de andere consoles, zeker. Maar zijn ze daardoor minder? Nintendo consoles zijn voor velen een console voor erbij. Daar is de prijs ook naar.
Iedere console heeft zo zijn eigen voor- en nadelen.
Wij hebben zowel de Switch als de PS5 en XSX. daarbij ook de meeste vorige consoles.

TS heeft al gekozen zo te lezen dus verder heeft het weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoKomma
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:39:
ps5 - geen competitie.

Alle party games van de ps4 zijn compatibel en het heeft een enorme aantal aan exclusieve games.

Omdat nintendo vier party games heeft betekend niet dat de andere platformen geen hebben.
Het fenomeen dat ps5/xbox voor de serieuze gamer is, is zo belachelijk achterlijk, ik sta er echt bij te kijken.

Om maar te zwijgen hoe voei lelijk de switch games er uit gaan zien op een groot scherm. 720P in 2021 wil je echt niet zien, zeker niet op een groot scherm. Ook verkoopt nintendo hardware dat niet deugt, zoek maar eens op "joycon drift" en je wilt geen switch meer. dit geld voor *alle* controllers, na een periode gaan je controllers gewoon stuk omdat nintendo geen flauw idee heeft hoe ze controllers moeten maken. De games zijn ook vies duur t.o.v. de andere platformen, nintendo doet niet aan sales, als je een game van 5 jaar oud wilt spelen, wees bereid om er 70 euro voor uit te geven.
Hoi Joeri,
Zo, dit is wel een héél ander geluid!
Geen idee wat Drifting is of de andere termen die er nu van alle kanten ingegooid worden maar ik begrijp uit jouw reactie dat je beide consoles hebt en ik hoor dan ook heel graag jouw mening!

Het gaat mij erom dat we (in ieder geval een soort van Karaoke(?) en dans/sport spel(?) kunnen doen, ik begreep dat dat niet op de PS4/5 kan (of in ieder geval niet makkelijk?)
Verder lijkt het me leuk om met familie/vrienden een leuk (spannend en of niet te ingewikkeld) spel te doen.

Wij zijn geen echte Gamers (in de zin van dat we in ons eentje een schietspel gaan zitten doen) , haha, maar DAT had je al begrepen!

Ik las dat je zei dat het geen zin meer had om te reageren omdat ik al besloten had....maar ik heb nog niks gekocht dus kan nog alle kanten op....

Groet Do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Is Google Stadia wellicht een optie? Geen console nodig maar wel een breed scala aan games waaronder just dance https://www.reddit.com/r/...worked_surprisingly_well/
In hoeverre er nog meer familie games zijn zou nog even uitgezocht moeten worden :)

[ Voor 47% gewijzigd door AOC op 13-01-2021 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:47
DoKomma schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 00:51:
[...]

Het gaat mij erom dat we (in ieder geval een soort van Karaoke(?) en dans/sport spel(?) kunnen doen, ik begreep dat dat niet op de PS4/5 kan (of in ieder geval niet makkelijk?)
Verder lijkt het me leuk om met familie/vrienden een leuk (spannend en of niet te ingewikkeld) spel te doen.

Wij zijn geen echte Gamers (in de zin van dat we in ons eentje een schietspel gaan zitten doen) , haha, maar DAT had je al begrepen!
Als je geen echte gamer bent is een PS5 overkill en kan je prima af met een nieuwe of tweedehands PS4. Voor karaoke heeft de PS4 de games Singstar en We Sing. Als je van quiz spelletjes houdt heb je bijvoorbeeld Knowledge is Power wat je lokaal met maximaal 6 speler kan spelen via een telefoon app en zo heeft de PS4 nog wel meer party games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen...
Joeri hierboven is wel erg negatief over Nintendo. Er zit een punt van waarheid in wat hij zegt, een PS5 game ziet er beter uit, veel beter dan een switch game. Maar het is echt niet zo dat nintendospellen er niet uit zien op een tv hoor.
In het algemeen betaal je inderdaad ook langer de volle mep voor nintendospellen. Ter vergelijk, mario kart 8 is in 2014 op de wii u uitgekomen, in 2017 op de switch opnieuw uitgebracht en kost nu nog 50 euro. Terwijl een spel op de playstation vaak na 1a2 jaar al voor 20-30 euro te krijgen is.
Joycon drifting is (was?) inderdaad een probleem met de controller van de Switch, geen idee hoe groot dit probleem is, ik heb er zelf geen last van gelukkig.
Voor hoe ik inschat hoe je de console wilt gebruiken past een switch denk ik nog steeds beter, dat is degene die ik hier thuis gebruik voor even casual met mijn vriendin gamen en waar we samen het meeste plezier aan hebben.
Een ps4 (of beter nog ps5 als je die kunt krijgen) is ook een prima optie. Als het je om karaoke en just dance gaat zullen beiden prima voldoen. misschien dat het nog een voordeel is dat de PS4 ook een blurayspeler is.
Zoek anders even uit wat je kwijt bent voor een console + dansspel + karaoke en maak op basis daarvan je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@DoKomma Spelen jullie de spellen vanwege bijvoorbeeld omdat het Mario spellen zijn?
Ik zou echt eerst onderzoeken wat de reden is dat er op de Wii gespeeld wordt. Als het om soort spellen gaat, kun je kijken of die er zijn voor de PS4 of PS5.
PS5 is nog steeds slecht te vinden, de PS4 kun je absoluut nieuw kopen of wellicht gewoon 2e hands.
De PS5 speelt wel ook PS4 spellen af. PS3 dan jammer genoeg weer niet.
Xbox is wellicht ook gewoon een optie.

Maar punt is wel, wat is de reden dat de huidige spellen gewaardeerd worden op de Wii.
Als het niet om grafische pracht gaat (en zo lelijk zijn de Nintendo spellen nu ook weer niet), dan zijn alle opties gewoon valide.
Heb het eerder al aangehaald. Ga eens met de meiden zitten en bekijk of jullie er uit komen qua keuze voor een console.
Aanbiedingen qua spellen zijn er voor allen namelijk wel.
Kijk ook even op Budgetgaming.nl, hier komen aanbiedingen ook veel naar voren (daar is die site ook voor).
Amazon.de en bol.com hebben best nog wel aanbiedingen voor de Switch bijvoorbeeld (3 spellen voor 100 euro waar ook Nintendo's eigen spellen tussen zitten. Wel zit er dan een dikke leeftijdslogo op, maar als het om goedkoop gaat, kijk je daar wel overheen ;) ).

Wij kunnen hier onze mening neer pennen (dat zie je nu al, waar het hard tegen hard gaat), maar jullie moeten er vrolijk van worden.
De WiiU is een mooie console, maar wel een kleine stap omhoog vanaf de Wii bijvoorbeeld. Een soort Wii pro. Speelt ook Wii spellen af namelijk. Maar of je daar veel mee op schiet, is een tweede.

Voor een paar tientjes heb je een PS3 bijvoorbeeld tweedehands. Zijn zat spellen voor, zeker ook in jullie keuze.
PS4 heb je in een pro variant. Net even beter dan de gewone PS4. Speelt geen PS3 spellen af.
Voor bovenstaande zijn genoeg zang en dans spellen te vinden. En zeker dan ook tweedehands kijken voor spellen.

De Switch met een online abo (je volstaat met een persoonlijke volgens mij als je maar 1 Switch hebt a 19 euro per jaar) heeft ook bijvoorbeeld een NES en SNES gedeelte met dus de oudere NES en SNES spellen. Niet allemaal, maar er wordt zo nu en dan wat toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
ps5 - geen competitie.

Totaal niet objectief en een heeeeeel hoog fanboy gehalte. Daarnaast is de agressieve toon die je aanslaat ook niet echt prettig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoKomma
oké, even alles op een rijtje.....

We zitten niet vast aan de Wii, we vonden toevallig een hele oude Wii op zolder tijdens opruimen en daar zijn we mee gaan "spelen".
We hebben alleen een Just Dance en een Mario spel, thats it.
De Wii staat op de kamer van mijn jongste (volwassen) dochter.

Nu hadden we vroeger een PS (2 of 3) met héél veel spellen (waar we toen nooit iets mee gedaan hebben omdat mijn dochters te jong waren)
Het enige dat we er op speelden was een karaoke spel, een dans spel en een paar andere kidsvriendelijke spellen, omdat ik zag dat er niets meer mee gedaan werd, heb ik die dus weggegeven, tot grote spijt van mijn meiden!

Nu leek het mij leuk om voor beneden (in de woonkamer, want daar hangt een groooote TV) een "spelcomputer" te kopen zodat we met de family en vrienden daar wat leuke spellen
Nu begreep ik dat je op de PS4/5 niet makkelijk family spellen kunt spelen en als je een "Zang spel" wilt doen dat je allerlei dingen aan de hand moet halen om via je mobiel (als Microfoon) te kunnen spelen?

Maar ik begrijp nu dat je gewoon ook alles op de PS$/5 kunt doen?
Ook quiz, sport, dans, karaoke etc? (dus gewoon op de normale manier via joysticks en microfoon?

Ben wel heel blij met jullie reacties!
Gr Do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 14:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ps5 - geen competitie.

Heb jij überhaupt wel eens Mario Kart 8 deluxe op een 55" oled gezien? Gewoon prachtig en helemaal niks mis mee

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 14:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@DoKomma vraag eens aan partner en kinderen wat voor spellen ze leuk lijken naast wat je nu noemt. Er zijn op YouTube en op gamingwebsites (ook op Tweakers) veel lijstjes en video's te vinden met de beste games van 2017, 2018, 2019, 2020, 2021

De beste platformers (mario achtig games) vind ik Little Big Planet, Ratchet & Clank en Mario zelf. De eerste 2 zijn er voor de Playstation, alle Mario varianten voor de Nintendo

Sportspellen zoals fifa en basketbal zijn er voor alle drie

Racespellen zijn er ook voor alle drie. De beste 'relaxte racer' waarbij je ook gewoon vrij kunt doen waar je zin in hebt, is Forza Horizon (deel 3 en 4) voor de Xbox (niet verwarren met Forza Motorsport)

Wil je juist meer competetief racen, dan hebben Xbox en Playstation een groter, mooier aanbod dan de Nintendo

Voor kart racers heb je nog Sonic Racing Transformed, die goede recensies krijgt. Absolute koning blijft Mario Kart 8 deluxe en die oogt schitterend op de Nintendo

Zoek je een avontuurlijk spel met dingen maken, overleven, raadsels oplossen, vechten, en een filmisch verhaal spelen, dan kan je kijken naar Uncharted (alleen op playstation) (deel 2 is fantastisch, maar alle delen zijn supergoed) of Tomb Raider (Xbox en playstation). Nintendo heeft Zelda. Compleet anders qua uiterlijk, Maar vergelijkbaar qua opzet

Shooters hebben ze alle drie, maar daarvoor worden playstation en Xbox vaker gekozen

Minecraft, alleen bouwen, of een avontuur spelen, kan ook op alle drie

Party, coop, etc, kan op alle drie, maar Nintendo heeft een ruim aanbod

Voor jonge kinderen zou ik altijd beginnen met de Nintendo. Voor volwassen dochters hangt het van hun wensen af, maar jou lezende denk ik ook dat de switch het meest bij de wensen past

Beste van 2017

Beste van 2018

Beste van 2019

Beste van 2020

Meest geanticipeerd van 2021

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 21-01-2021 11:37 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1