Toon posts:

NAT + ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil via Routing & Remote access een NAT opzetten voor m'n interne netwerk. Maar op dit moemtn lukt het nog niet echt.

Draai Win2k Adv Server, client komen via dhcp aan een ip address.

heb twee netwerk kaarten eentje voor de adsl verbinding en een interne voor m'n adsl verbinding + de vpn voor de pppoe sessie.

Vraag is hoe ik precies Routing & Remote Access config.

Met dank,

Sachar

• mooijman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09-2025
Op maandag 13 augustus 2001 18:28 schreef sagar het volgende:
Vraag is hoe ik precies Routing & Remote Access config.
Uhmm... 'k weet nie wat je precies bedoeld met "routing en remote access". Als het om het delen van je internetverbinding gaat dan is het installen van ICS genoeg... (internet connection sharing) ;)

... de mijne is 15 meter lang ...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ten eerste even dit, uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Verder kan je het beste even de search gebruiken want dergelijke topics zijn echt al meerdere malen voorbij gekomen.

Verder raad ik je aan om hier eens een kijkje te nemen:
http://www.microsoft.com/windows2000/en/advanced/help/

Klik op "networking" en vervolgends "routing and remote acces"...
Op maandag 13 augustus 2001 18:32 schreef mooijman het volgende:
Uhmm... 'k weet nie wat je precies bedoeld met "routing en remote access". Als het om het delen van je internetverbinding gaat dan is het installen van ICS genoeg... (internet connection sharing) ;)
RRAS is een gecompliceerdere manier van internet delen, die vooral bruikbaar is wanneer je gebruik maakt van een inbel verbinding, en gezien ADSL daar ook gebruik van maakt is dat dus hier van toepassing. Iets over een klok en een klepel is hier denk ik wel op zijn plaats ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal niet meer groeten :)

search al gebruikt, maar zal nog wat zoek pogingen wagen.

Verwijderd

Topicstarter
up :)

nog een vraagje

connectie maken lukt nu, alleen het NAT stukje niet

welke interfaces moet ik precies onder NAT zetten? LAN en MXStream VPN of ook de MxStream NIC?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In princiepe de RAS verbinding (da's dus het VPN) en de MXStream-NIC, maar om de een of andere rede verschilt het per computer hoe je het aan de praat krijgt, en kun je bij sommige computers de NIC juist beter niet NATten.
Pagina: 1