Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
Uit het niets, vandaag crashen de bluetooth- en wifi-app constant, ik kan geen verbinding maken en kan niet inschakelen of zelfs bekijken van wifi of bluetooth. Ook verliest 4G regelmatig de verbinding zonder reden.
Soms herstart de complete telefoon zonder enige reden.

Er is nog niets verdachts gebeurd, en ik heb alleen vertrouwde aps en websites bezocht. (de telefoon is nu 2 weken en nog splinternieuw).

Wat heb ik al geprobeerd:
Vaak opnieuw opgestart en afgesloten, het 4G-probleem is meestal even opgelost, de wifi en bleutooth nooit.
Heb geprobeerd bleutooth en wifi opnieuw in te resetten, geen oplossing.
Heeft een paar keer een fabrieksreset te voeren, geen oplossing.
Ik heb alle updates gedaan, geen oplossing
Zonder simkaart, zelfde isue

De telefoon is momenteel nutteloos :'(

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Heb je bij de fabrieksreset van je telefoon ook de google cloud backup teruggezet? zoja, dan zou ik het proberen zonder de backup terug te zetten (dus ja, alle apps weer handmatig terugzetten).

De kans is er dat het probleem veroorzaakt wordt door een specifieke app of instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuster
Ik denk zelf ook garantie, maar ik werk nu ook al jaren met pixel en nexus smartphones en misschien is hier een softwarematige oplossing voor. Daarom dat ik het hier eens post. En ben benieuwd of andere ook hier al problemen mee hebben ondervonden.

Ik ken ook de lage hardware kwaliteit van de nexus en pixel telefoons en dus een hardware defect kan het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuster
job schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:55:
Heb je bij de fabrieksreset van je telefoon ook de google cloud backup teruggezet? zoja, dan zou ik het proberen zonder de backup terug te zetten (dus ja, alle apps weer handmatig terugzetten).

De kans is er dat het probleem veroorzaakt wordt door een specifieke app of instelling.
Ook al geprobeerd en ik heb ingelogd met dezelfde account op pixel 3a (weer uit de kast gehaald) geen probleem met de 3a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Dus na een reset van je pixel 4a zonder apps van derden treedt het probleem ook op? Dat lijkt inderdaad op een hardware probleem.

Voor de zekerheid zou je het even kunnen proberen met een tijdelijk nieuw google account.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 11-01-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuster
job schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:02:
Dus na een reset van je pixel 4a zonder apps van derden treedt het probleem ook op? Dat lijkt inderdaad op een hardware probleem.

Voor de zekerheid zou je het even kunnen proberen met een tijdelijk nieuw google account.
Uit nieuwsgierigheid geprobeerd, maar loste ook niets op.
Pagina: 1